חדשות    

הערכות: קופת הגמל יציגו בספטמבר תשואה חיובית של 0.3%

עליות השערים באפיק המנייתי בארץ, עליות השערים באג"ח הממשלתי השקלי בארץ והתחזקות המט"ח (בעיקר הדולר) פעלו כגורם חיובי לתשואות הקופות

בית ההשקעות מיטב דש ממשיך בסיקור החודשי של תשואות תעשיית קופות הגמל על בסיס מודל שפיתח. מודל זה מסוגל לתת אומדן מקורב מאוד לתשואות שהשיגו בממוצע קופות הגמל בשוק מיד עם סיום החודש החולף בלא שיהיה צורך להמתין לנתונים המתפרסמים ע"י קופות הגמל עצמן, מאוחר יותר, בדרך כלל באמצע החודש.

 

הערכת מיטב דש היא, שקופות הגמל וקרנות ההשתלמות הגדולות (כמו גדיש, עוצמה, תמר, קה"ל, כנרת), יציגו בספטמבר 2014 תשואה נומינלית (ברוטו) משוקללת חיובית של 0.3%. תשואה צפויה זו מייצגת גם את התמונה בתעשייה כולה, כאשר טווח התשואות של כלל הקופות אמור לנוע בין תשואה אפסית לבין תשואה של חיובית 0.7%.

 

עליות השערים באפיק המנייתי בארץ, עליות השערים באג"ח הממשלתי השקלי בארץ והתחזקות המט"ח (בעיקר הדולר) פעלו כגורם חיובי לתשואות הקופות החודש. מנגד, ירידות השערים באגרות החוב הקונצרניות והממשלתיות הצמודות בארץ פעלו כגורם ממתן.

 

בשוק המניות בארץ נרשמה מגמה חיובית: מדד ת"א 25 עלה בשיעור של 4.2%, מדד ת"א 100 עלה ב-3.3%, מדד ת"א 75 נותר ללא שינוי ומדד יתר 50 עלה ב-0.8%.

 

בשוקי המניות בעולם נרשמה מגמה מעורבת: בארה"ב מדד ה-S&P ירד ב-1.6%, מדד הדאו ג'ונס ירד ב-0.3%, ומדד הנאסד"ק ירד ב-1.9%. באירופה נרשמה מגמה חיובית מתונה: ה-DAX הגרמני נותר ללא שינוי, ה-Eurostoxx 50 עלה ב-1.7% וה-CAC הצרפתי עלה ב-0.8%. ביפן נרשמה מגמה חיובית מובהקת והניקיי עלה בשיעור של 4.9%. כל אלו במונחי מטבע של אותן מדינות.

 

באג"ח הקונצרני המקומי נרשמו ירידות שערים. מדדי התל בונד רשמו ירידות שערים: מדד התל בונד 20 ומדד התל בונד 60 ירדו ב-0.5% כ"א, מדד התל בונד 40 ירד ב-0.4%. אגרות החוב הלא מדורגות ירדו ב-0.2% .

 

מדד אגרות החוב הממשלתיות הצמודות למדד ירד בשיעור של 0.4%. בחינת תשואותיהן על פי התפלגות טווחי הפדיון שלהן מראה על ירידות שערים, כאשר האג"חים לטווח של 2–0 שנים והאג"חים לטווח של 2-5 שנים ירדו ב-0.4% כ"א, ואילו האג"חים לטווח של 10–5 שנים ירדו ב-0.2%.

 

מדד אגרות החוב הממשלתיות השקליות הלא צמודות (שחרים) עלה ב-0.3%. השחרים הקצרים לטווח של 2–0 שנים עלו ב-0.1%, השחרים הבינוניים לטווח 2-5 שנים עלו ב-0.3% והשחרים הארוכים לטווח של 5 שנים ומעלה עלו בשיעור של ב-0.4%. המק"מים והגילונים נותרו ללא שינוי.