שוק ההון    

ילין לפידות הרוויחה 34 מיליון שקל – 70% יותר ממיטב דש

יאיר לפידות

בית ההשקעות ילין לפידות הרוויח ברבעון הראשון של השנה 34 מיליון שקל על מחזור הכנסות של 150 מיליון שקל. מדובר בשיפור לעומת הרבעון המקביל , אם כי מדובר ברבעון פושר לעומת שנה קודמת שבה הסתכמו רווחי החברה ב-140 מיליון שקל על מחזור הכנסות של 572 מיליון שקל.

כך או אחרת, ילין לפידות היא הרווחיות ביותר מבין גופי ההשקעה הנסחרים בבורסה (ילין לפידות עצמה לא נסחרת, אלא היא חברה כלולה של אטראו הנסחרת) – מיטב דש, בית ההשקעות המוביל מבחינת היקף נכסים מנוהלים, הרוויח ברבעון הראשון 20 מיליון שקל. היתר – אי.בי.אי, אנליסט ומור הרוויחו משמעותית פחות.

פסגות אחד משני הגופים המובילים בתחום אינו נסחר, אך רמת הרווחיות שלו לא קרובה לרווחיות של ילין לפידות.

מדובר בהישג גדול בהינתן שבית ההשקעות קם לפני 12 שנה בלבד ומאז נמצא בגידול מתמיד בזכות תשואות עודפות על פני המתחרות. הבית בוחר את ההשקעות אחרי אנליזה אותה מוביל יאיר לפידות, מנכ"ל משותף ואחד משני המייסדים שבעברו היה מנהל המחקר של NC (קבוצת ההשקעות לשעבר של בנק לאומי).

עם זאת, מתחילת השנה הביצועים צולעים לעומת העבר. זו כנראה הסיבה שביחס לממוצע ב-2017 נרשמה ברבעון הראשון ירידה בתוצאות הכספיות. בית ההשקעות אמנם הצליח מאוד בהשקעות הבולטות – פרוטרום ואראונדטאון, הראשונה עומדת להימכר בפרמיה מהותית מעל מחיר השוק, והשנייה – חברת נדל"ן בשליטת יקיר גבאי רשמה זינוק של 50% בשנה. אלא שהחשיפה הגבוה למניות נדל"ן מניב כמו מליסרון העיבה על הביצועים.