חדשות    

יתרת החוב של משקי הבית גדלה בחודש מארס בכ-3.3 מיליארדי ש"ח (0.8%)

יתרת החוב של משקי הבית גדלה בחודש מארס בכ-3.3 מיליארדי ש"ח (0.8%) ועמדה בסוף החודש על כ-443 מיליארדים; כך עולה מנתוני בנק ישראל בנושא התפתחות החוב במשק

יתרת החוב של המגזר העסקי ירדה בחודש מארס בכ-0.5% לרמה של כ-821 מיליארדי ש"ח. יתרת החוב של משקי הבית גדלה בכ-3.3 מיליארדי ש"ח (0.8%) ועמדה בסוף החודש על כ-443 מיליארדים. כך עולה מנתונים בדבר התפתחות החוב במשק בחודשים מארס-אפריל 2015 שמפרסם היום בנק ישראל.

החוב של המגזר העסקי

מהחטיבה למידע וסטטיסטיקה נמסר, כי בחודש מארס ירדה יתרת החוב של המגזר העסקי בכ-3.8 מיליארדי ש"ח (0.5%-) לרמה של כ-821 מיליארדים. הירידה ביתרת החוב נבעה מפירעונות נטו של הלוואות בנקאיות, אג"ח סחיר ולא סחיר ואשראי מחו"ל. האפיק היחיד בו נרשמו גיוסי חוב הוא בהלוואות מהגופים המוסדיים.

בנק ישראל מציין בנוסף, כי בחודש אפריל הנפיק המגזר העסקי (ללא בנקים וביטוח) אג"ח בשווי של כ-1.1 מיליארדי ש"ח, רובן בהנפקות של אג"ח סחירות; נמוך מממוצע הגיוסים של הרבעון הראשון של השנה, המסתכם בכ-3.2 מיליארדים.

ריבית בנק ישראל תישאר גם בחודש יוני ללא שינוי

החוב של משקי הבית

יתרת החוב של משקי הבית גדלה בחודש מארס בכ-3.3 מיליארדי ש"ח (0.8%) לרמה של כ-443 מיליארדים. יתרת החוב לדיור מסך החוב של משקי הבית נותרה כמעט ללא שינוי מאז תחילת השנה ועומדת על כ-304 מיליארדים. בנק ישראל מציין כי בחודש אפריל חלה ירידה, עונתית בחלקה, בביצועי המשכנתאות (נטילות של משכנתאות חדשות) והן הסתכמו בכ-4.7 מיליארדי ש"ח. ממוצע הביצועים מתחילת שנה עומד על כ-4.9 מיליארדים.

עלויות החוב במשק

הפער בין הריבית על האשראי הבנקאי החדש שניתן והריבית על הפיקדונות במגזר הצמוד למדד התרחב בכ-0.09 נק' אחוז בחודש מארס לעומת החודש הקודם,  בעיקר כתוצאה מעלייה בריבית על הפיקדון הצמוד השולי.

איילת ניר: "ללא תיקון בשער החליפין – בנק ישראל צפוי להפחית שוב את הריבית"

בנק ישראל מציין כי המרווח בין תשואת מדד אג"ח החברות הצמוד, תל בונד 60, לבין תשואת האג"ח הממשלתיות הצמודות הצטמצם בחודש אפריל עד לרמה של כ-1.63 נק' אחוז.    כמו כן, בחודש אפריל הריבית על משכנתאות חדשות לא צמודות (ריבית משתנה) ירדה בכ-0.03 נק' אחוז. הריבית הממוצעת על משכנתאות חדשות צמודות למדד (ריבית קבועה) ירדה גם כן בכ-0.05 נק' אחוז.