חדשות    

יתרת החוב של משקי הבית גדלה בפברואר בכ-1.6 מיליארדי ש"ח (0.4%)

יתרת החוב של משקי הבית גדלה בפברואר בכ-1.6 מיליארדי ש"ח (0.4%) ועמדה בסוף החודש על כ-439 מיליארדים. כך עולה מנתוני התפתחות החוב במשק של בנק ישראל

יתרת החוב של המגזר העסקי ירדה בחודש פברואר בכ-0.1% לרמה של כ-826 מיליארדי ש"ח. יתרת החוב של משקי הבית גדלה בכ-1.6 מיליארדי ש"ח (0.4%) ועמדה בסוף החודש על כ-439 מיליארדים. כך עולה מנתוני התפתחות החוב במשק בחודשים פברואר-מרץ 2015 שמפרסם היום בנק ישראל.

מהחטיבה למידע וסטטיסטיקה של בנק ישראל נמסר הבוקר, כי בחודש פברואר ירדה יתרת החוב של המגזר העסקי בכמיליארד ש"ח (0.1%-) לרמה של כ-826 מיליארדים. לפי נתוני בנק ישראל, הירידה ביתרת החוב נבעה ברובה מפירעונות נטו של הלוואות בנקאיות בסכום של כ-5 מיליארדים וכן מירידת מדד המחירים לצרכן בכ-0.7% אשר הקטין את השווי השקלי של החוב הצמוד מדד.

לידר: "התמתנות בגידול במספר המועסקים ברבעון א' עלולה להדאיג את בנק ישראל"

בנוסף מדווח בנק ישראל כי הירידה ביתרה קוזזה ברובה כתוצאה מגיוס חוב נטו של אג"ח סחירות בישראל והלוואות חוץ בנקאיות, וכן מפיחות של כ-1.1% בשער החליפין של השקל מול הדולר.

בחודש מרץ הנפיק המגזר העסקי (ללא בנקים וביטוח) אג"ח בשווי של כ-2.9 מיליארדי ש"ח, רובן בהנפקות של אג"ח סחירות; גבוה במעט מממוצע הגיוסים של שנים עשר החודשים האחרונים העומד על כ-2.6 מיליארדים.

כזכור, יתרת החוב של משקי הבית גדלה בינואר בכ-1.8 מיליארדי ש"ח (0.4%) ועמדה בסוף החודש על כ-440 מיליארדים. יתרות החוב לדיור ושלא לדיור עלו בשיעור דומה של כ-0.4%. כך עולה מנתוני בנק ישראל בנושא התפתחות החוב במשק בחודשים ינואר-פברואר 2015. יתרת החוב של המגזר העסקי עלתה בחודש ינואר בכ-1.6% לרמה של כ-826 מיליארדי ש"ח, גידול חודשי משמעותי בהשוואה לשנים האחרונות.