מדריכי כרטיסי אשראי    

אמריקן אקספרס פלטינה – ישראכרט

אמריקן אקספרס פלטינה

אמריקן אקספרס פלטינה הוא כרטיס שאמנם מיועד ללקוחות כל הבנקים, אבל בפועל קהל היעד שלו מצומצם הרבה יותר: אנשים מהעשירונים העליונים יחסית בחברה הישראלית. זה מתחיל עם מחיר הבסיס של הכרטיס, שעומד נכון לעכשיו על כ-27 דולרים לחודש. עם זאת, כרטיס נוסף מהסוג הזה יכולים לקבל בן/בת הזוג או השותפים בחשבון, ללא תשלום נוסף. אופציה אחרת היא להזמין ללא תשלום כרטיס נוסף מחשבון אחר של בעל הכרטיס.

הכרטיס מאפשר משיכת מזומן בסכום של עד 4,000 ש"ח, כשעמלת המשיכה של מט"ח מכספומט באמצעותו היא 3.9% מהסכום ועמלת המטרת המט"ח מדולר או ממטבע אחר לש"ח היא 2.3% מגובה העסקה. במקרה בו מבצעים באמצעות הכרטיס עסקאות בחו"ל, החיוב עליהן הוא אחת לחודש, ללא תשלום של ריבית או הצמדה.

הלקוח יכול לבחור בין ארבעה מועדי חיוב: ב-2 לחודש, ה-10 לחודש, ה-15 לחודש וה-20 לחודש.

רשימת ההטבות של הכרטיס

מכרטיס יוקרתי שהתשלום עליו גבוה, מצפים לרשימת הטבות מרשימה. במקרה של אמריקן אקספרס פלטינה, יש כמה הטבות ייחודיות. מחזיקי הכרטיס מקבלים יחס המרה מועדף ב-Membership Rawards, באמצעותו הם יכולים להמיר צבירת נקודות לרכישות של מוצרים, מלונות, טיסה ועוד. כל 60 ש"ח של רכישות בכרטיס שווה עבורם נקודת Membership Rewards  אחת, כשבענפים מוחרגים (משרדים ממשלתיים, מס הכנסה, ביטוח לאומי, תאגידים, מיסים, ביטוחים ועוד) סכום של 180 ש"ח יקנה את אותה נקודה.

מחזיקי הכרטיס יכולים לצבור באמצעותו נקודות לתכנית הנוסע המתמיד של אל על: 360 ש"ח של רכישות בכרטיס יהיו שווים לנקודה אחת, כשבענפים מוחרגים יש צורך בהוצאה של 1,800 ש"ח על מנת לקבל את אותה נקודה. הלקוחות יכולים להמיר נקודות לחברות תעופה אחרות, ביניהן דלתא, אייר פראנס או אליטליה, וגם למועדון הילטון.

ללקוחות ניתן שירות Platinium Asisst, במסגרתו מקבלים שירותי קונסיירג' בישראל ומחוצה לה, 24 שעות ביממה ושבעה ימים בשבוע: מידע על אתרים, הזמנה של כרטיסים לאירועים, מופעים ואטרקציות, הזמנת מקומות במסעדות ועוד. הלקוחות מקבלים הנחה על השכרת רכב ביעדים שונים בעולם בחברות שלמה Sixt, Avis או Hertz, וכן בבתי המלון של Carlson: הנחה במחיר, שדרוגים וכן הלאה. במלונות שבתוכנית Fine Hotel & Resorts מקבלים בעלי הכרטיס ארוחות בוקר, אפשרות לכניסה מוקדמת לחדר וליציאה מאוחרת ממנו או הטבות אחרות. מעבר לתחום התיירות, ניתן לקבל במסגרת השירות ייעוץ משפטי או רפואי, הכוונה ברכישת מתנות ועוד.

מחזיקי הכרטיס זכאים לקבל במסגרתו ביטוח נסיעות לחו"ל ללא תשלום נוסף (אפשרות שקיימת רק עבור לקוחות מתחת לגיל 75). הכיסוי במסגרת הביטוח מגיע עד לסכום של 680,000 דולרים, וניתן לתקופה של עד 55 יום. הטבה אחרת הניתנת לבעלי הכרטיס היא אפשרות להנפיק כרטיס Priority Pass ללא עלות, שמציע כניסה לטרקליני אירוח בארץ (טרקלין דן בנתב"ג) ובכ-850 שדות תעופה אחרים בעולם. הכניסה לטרקלין דן היא חינמית, כאשר במקרה של טרקלינים בחו"ל – בשלוש הפעמים הראשונות הכניסה לטרקלינים היא ללא תשלום, ובהמשך 27 דולרים לכניסה. מחזיקי הכרטיס יכולים להתארח ללא עלות בטרקלינים של אמריקן אקספרס, הנמצאים בחלק משדות התעופה בעולם.

הטבות נוספות במסגרת הכרטיס הם חלק מההטבות הכלליות של אמריקן אקספרס ללקוחותיה, למשל הנחות קבועות בבתי עסק או כרטיסי 1+1 על סרט בסניפי סינמה סיטי, יס פלאנט, לב, רב חן וגלובוס מקס.

מידע נוסף על כרטיס אמריקן אקספרס פלטינה תמצאו כאן.