מדריכי כרטיסי אשראי    

מאסטרקארד פלטיניום – Cal

מאסטרקארד פלטיניום הוא כרטיס אשראי בינלאומי של חברת כאל (Cal), באמצעותו ניתן לבצע עסקאות ולמשוך מזומנים בישראל ומחוצה לה – וזאת בהתאם למסגרת האשראי ולסכום המירבי שנקבע על ידי המנפיק. הכרטיס מאפשר משיכת מזומנים בתקרה של 1,000 ש"ח, ביצוע עסקאות בתשלומים וכן ביצוע הוראות קבע. הלקוח יכול לבחור בין ארבעה מועדי חיוב: ה-2 לחודש, ה-10 לחודש, ה-15 לחודש וה-23 לחודש.

כדי להשתמש בכרטיס אשראי זה יש צורך בתשלום של דמי כרטיס, המשתנים על פי דפוסי השימוש בכרטיס. ניתן להשתמש בו ללא דמי כרטיס, אך מנגד דמי הכרטיס המקסימלים עומדים על 19.9 ש"ח לחודש. עבור מחזור עסקאות של 3,000 ש"ח משלמים תעריף מופחת של 15.9 ש"ח, בעוד שסכום הוצאות חודשי של 5,000 ש"ח יקנה פטור מלא (מומלץ לעקוב מפעם לפעם אחר התנאים המפורטים בתעריפון העמלות של כאל).

עמלת המשיכה של מט"ח מכספומטים בחו"ל באמצעות כרטיס מאסטרקארד פלטיניום עומדת על 3.85% מגובה העסקה. המרת מט"ח כרוכה בעמלה של 2.50% מגובה העסקה, לצד שערו היציג של המטבע. מחזיקי הכרטיס יכולים לקבל הלוואה בסכום של עד 50,000 ש"ח, בחלוקה של שלושה עד שישים תשלומים שווים.

ההטבות הניתנות במסגרת הכרטיס

מחזיקי כרטיס מאסטרקארד פלטיניום זכאים להטבות השונות שמספקת כאל ללקוחותיה, ושמפורטים באתר ההטבות שלה. בין היתר, מדובר  כאן על 1+1 על אטרקציות, הצגות ילדים ותערוכות, מבצעים נקודתיים והטבות על הצגות ומופעים, הנחות אוטומטיות במעמד החיוב בבתי עסק ומקומות בילוי בפריסה ארצית, הטבות לבחירת הלקוח בנתב"ג וכן לקראת ובמהלך נסיעה לחו"לו: הנחות על טיסות, חופשות, מלונות, אטרקציות בחו"ל וכן הלאה.

מחזיקי הכרטיס מקבלים במסגרתו ביטוח נסיעות לחו"ל (כולל ביטוח מטען) ללא תשלום בהראל חברה לביטוח בע"מ – את הביטוח נדרש להפעיל לפני כל נסיעה. בנוסף, ניתן יחס המרה מועדף עבור לנקודות טיסה במסגרת מועדון הנוסע המתמיד של אל על, כאשר כל 700 ש"ח של רכישות באמצעות הכרטיס שווים לנקודה אחת בנוסע המתמיד. זאת להבדיל מכרטיסים אחרים של המותג בהם הסכום שנדרש לנקודה עשוי להיות 1,500 ש"ח.

בדרך כלל, רכישות שמבצעים בחו"ל יחויבו מספר ימי עסקים לאחר העסקה. כרטיס האשראי מאסטרקארד פלטיניום משנה מעט את חוקי המשחק: הרכישות שמבצעים בחו"ל באמצעותו מחויבות במועד הקבוע של הכרטיס, יחד עם העסקאות שמבצעים בישראל.

מידע נוסף על הכרטיס תמצאו באתר האינטרנט של כאל, כאן.