שוק ההון    

מנדלסון תשתיות – הרווח עלה ל-6.6 מיליון שקל

מנדלסון תשתיות מדווחת על רווח של 6.6 מיליון שקל ברבעון השני של השנה על הכנסות בסך 205 מיליון שקל, לעומת רווח בסך של 4 מיליון שקל על הכנסות של 186 מיליון שקל ברבעון השני בשנה הקודמת. הגידול בפעילות ברבעון היתה בכל תחומי הפעילות של החברה – בתחום הבניה והאינסטלציה, בתחום התשתיות ובתחום התעשיה ומיזוג אוויר נרשמו עליות במכירות בסך של כ- 2.7 מיליון שקל, 3.7 מיליון שקל וכ- 8.3 מיליון שקל, בהתאמה.

תוצאות הפעילות של הקבוצה מראות על המשך צמיחה במרבית תחומי הפעילות של הקבוצה, הן ברבעון השני של השנה והן בתקופה המצטברת, לעומת התקופות המקבילות אשתקד. הרווח הנקי של הקבוצה ברבעון השני ובששת החודשים הראשונים של השנה היה גבוה משמעותית בהשוואה לתקופות המקבילות אשתקד. בהתאם, חל גידול ברווח המיוחס לבעלי המניות של החברה לעומת התקופות המקבילות אשתקד.

ה- EBITDA של הקבוצה ברבעון השני ובששת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו לכ-13 מיליון שקל וכ-33 מיליון שקל, בהתאמה. שיפור של 8% ו-5% בהתאמה, לעומת התקופות המקבילות אשתקד.

עלת השליטה במנדלסון תשתיות הוא עודד פלר שמחזיק בחברה דרך אמיליה פיתוח שבשליטתו (חברה שנסחרת בבורסה). פלר רכש בחודשים האחרונים מניות של אמיליה בשוק (דרך אמיליה פיתוח) בסך של כ-6 מיליון שקל.

פלר,  השלים בפברואר 2016 את רכישת השליטה בחברת מנדלסון תמורת 100 מיליון שקל (רכישת כ-50% מהון המניות). מאז שווי החברה עלה ושווי ההחזקה בהתאמה הוכפל לכ-200 מיליון שקל.

מנדלסון מתמחה בייבוא, שיווק והפצה של מוצרי  הולכת זורמים, והי פועלת בשלושה תחומים – בנייה ואינסטלציה, תשתיות, ותעשייה ומיזוג אוויר