מוצרי מזון    

סוכר זול יימתק – השוואת מחירי סוכר לבן סוגת

סוכר לבן סוגת

(הכתבה פורסמה ב-2.6.2017)

תגידו מה שתגידו על ההשפעה השלילית של צריכת סוכר על הבריאות שלנו, במציאות אנחנו לא יכולים בלעדיו. הסוכר מוצא את מקומו בהרבה מאד מוצרי מזון שאנחנו רוכשים, כשניתן להוסיף לצד זה סוכר למאכלים ולשתייה. המשמעות היא שכמעט בכל ארון ישראלי תהיה צנצנת או שקית של סוכר, שעשוי להיות כמובן לבן או חום.

אבל כמה בכלל עולה סוכר? בתור צרכנים חכמים אתם כבר יודעים שיש הבדל משמעותי במחירי הסוכר בין המותגים השונים, בין רשתות שיווק שונות ובין סניפים שונים של אותה רשת. כדי להקל עליכם החלטנו להשוות מחירי סוכר לבן של סוגת, שהשליטה שלה בשדה המשחק הזה בולטת. המוצרים שלה ממלאים את המדפים באופן כמעט בלעדי, כשגם המותג הפרטי של שופרסל הוא מבית סוגת.

כך ביצענו את הבדיקה

את הבדיקה עשינו באמצעות מערכת SuperGet המספקת כלים להשוואת מחירים בסופרמרקט וכלי פיתוח. בחרנו מוצר מרכזי מבית סוגת – 1 ק"ג סוכר לבן ארוז בשקית. האבחנה הזו לגבי סוג המוצר חשוב בגלל שמחירי סוכר בשקית נוטים להיות זולים יותר מאשר בצנצנת, גם לגבי אותה כמות סוכר. מצד שני הצנצנת תהיה נוחה יותר עבור רוב האנשים, מתאימה לשימוש רב פעמי ומקטינה את הסיכוי ל"תאונות" (סוכר שנשפך מהשקית לתוך הארון כי מישהו לא סגר טוב). אתם מוזמנים לעשות את השיקולים שלכם לגבי סוג הסוכר שאתם רוצים לקנות.

את ההשוואה עשינו בתאריך 2.6.2017 בין הרשתות שופרסל (על תתי הרשתות שלה), רמי לוי שיווק השקמה, קשת טעמים, פרש מרקט, סטופמרקט, מחסני להב, מחסני השוק, יוחננוף, טיב טעם, חצי חינם, ויקטורי ורשת AM:PM. את המחירים באילת, בה יש פטור במע"מ, הוצאנו מהסקירה.

היכן מתוק יותר לרכוש סוכר?

סוכר לבן סוגת בשקית היה זמין ב-615 שקלים, כשהמחיר היה בהחלט סביר למוצר צריכה כל כך בסיסי: המחיר הזול ביותר שמצאנו היה 2.9 שקלים, והיקר ביותר 5.5 שקלים. הממוצע עמד על 4.3 שקלים. לשם השוואה, אם רוכשים סוכר לבן של סוגת בצנצנת (1 ק"ג) המחיר הזול ביותר היה 4.1 שקלים, היקר ביותר 10.5 שקלים והממוצע 6.9 שקלים. הבדל די משמעותי.

חוזרים לסוכר לבן בשקית, ולרשת הראשונה שבדקנו: ויקטורי. בשני סניפים של הרשת מצאנו את המחיר הזול ביותר שעלה בבדיקה – 2.9 שקלים בסניף שוהם ובסניף שבעת הכוכבים אבו גוש. בשאר סניפי הרשת עלה המוצר 3.9 שקלים. בחצי חינם המחיר התחיל מ-3.9 שקלים בחמישה סניפים, עבר דרך שני סניפים בהם המחיר היה 4.5 שקלים והמשיך עם שלושה סניפים נוספים שגבו 4.9 שקלים. ברשת טיב טעם המחיר בשלושה סניפים (חיפה-קריות, הרצליה-דיילי וכרמיאל) היה 3.9 שקלים, המחיר ברוב הסניפים היה 4.2 שקלים ובחלק מהסניפים 4.5 שקלים.

הרשת הבאה שבדקנו הייתה יוחננוף, בה המחיר היה 3.9 שקלים למעט שני סניפים: סניף זול יותר (סניף חוצות המפרץ בחיפה – 3.5 שקלים) וסניף יקר יותר (נס ציונה – 4.5 שקלים). בכל סניפי יש חסד ויש בשכונה, מבית שופרסל, עמד מחיר סוכר לבן סוגת על 4.9 שקלים. משם המשכנו למחסני השוק, בה גילינו מחיר של 3.9 שקלים בחלק מהסניפים ו-4.2 שקלים ברוב הסניפים. במחסני להב החלוקה הייתה בין סניפים בהם המחיר היה 3.9 שקלים לקצת יותר סניפים בהם הוא היה 4.5 שקלים.

מי שעוצר לקניות בסטופמרקט ישלם 3.3 שקלים על המוצר בסניפי קניון ארנה בהרצליה, שדרות ההסתדרות בחיפה, דרך משה פלימן בחיפה וקיבוץ יגור. בקניון אם הדרך בבית חירות המוצר היה יקר יותר – 4.5 שקלים. בפרש מרקט היה המחיר ברוב הסניפים 4.5 שקלים ובחלקם 3.9 שקלים. על המוצר ברשת קשת טעמים תשלמו 3.9 שקלים, וזה היה גם המחיר ברמי לוי למעט שלושה סניפים: לוד (3.5 שקלים), רחובות (4.5 שקלים) ורמת גן (4.9 שקלים).

מה יש לרשת שופרסל להציע? תלוי באיזה תת רשת. בשופרסל אקספרס המחיר הגבוה יחסית של סוכר לבן סוגת בשקית עמד על 4.8 שקלים, למעט שלושה סניפים שהיו זולים בעשרים אגורות: סניף רבקה גובר ברעננה, סניף אנטוורפן בחיפה וסניף עמק רפאים בירושלים. בשופרסל דיל מצאנו מחיר של 3.5 שקלים ביבנה-הירמוך, מחיר של 3.9 שקלים בנתניה-הדרים ובמתחם ביג בקריית שמונה, מחיר של 4.2 שקלים בנס ציונה, פרדס חנה-כרכור, אריאל וקריית טבעון ומחיר של 4.4 שקלים בשאר הסניפים. בשופרסל שלי המחירים נעו בין 4.5 ל-4.8 שקלים, כאשר רוב הסניפים הם ברף העליון.

הרשת האחרונה בבדיקה שלנו הייתה AM:PM, בה בבדיקות אחרות מצאנו פערים משמעותיים במחירים בין הסניפים. במקרה של סוכר לבן סוגת, התמונה הייתה דומה. בקיבוץ ברור חייל המחיר היה שווה למחיר הזול שמצאנו בישראל (2.9 שקלים). ברוב הסניפים המחיר היה 3.9 שקלים, אבל היו לא מעט סניפים בהם הסכום הדרוש היה 4.4 שקלים, 4.8 שקלים ו-4.9 שקלים. חמישה מסניפי הרשת הציגו את המחיר הגבוה ביותר שמצאנו – 5.5 שקלים בסניפי טיילת בת ים, נס ציונה ושלושה סניפים תל אביבייים (י.ל פרץ, סלומון וקינג ג'ורג').

שם הרשת מחיר בסניפים (בשקלים)
ויקטורי 2.9-3.9
חצי חינם 3.9-4.9
טיב טעם 3.9-4.5
יוחננוף 3.5-4.5
יש חסד (שופרסל) 4.9
יש בשכונה (שופרסל) 4.9
מחסני השוק 3.9-4.2
מחסני להב 3.9-4.5
סטופמרקט 3.3-4.5
פרש מרקט 3.9-4.5
קשת טעמים 3.9
רמי לוי 3.5-4.9
שופרסל אקספרס 4.6-4.8
שופרסל דיל 3.5-4.4
שופרסל שלי 4.5-4.8
AM:PM 2.9-5.5

_____________________

המידע בכתבה זו מתבסס על נתונים שהתקבלו מחברת SuperGET המסדרת את קבצי שקיפות המחירים ומציעה אותם לציבור הרחב. SuperGET עושה כמיטב יכולתה כדי להבטיח את אמינות ואיכות המידע. יחד עם זאת, SuperGET  אינה לוקחת אחריות על טעויות ו/או מידע חלקי שהתקבל מעיבוד קבצי שקיפות המחירים.

כאן תמצאו השוואת מחירים נוספות שעשינו.