חדשות    

עלייה בריבית ובאינפלציה תשנה את תיק ההשקעות שלכם. נא להיערך בהתאם

בטור שמתפרסם היום באתר בארונס מזהיר ד"ר דיויד קלי, אסטרטג שווקים הבכיר בבנק האמריקני JP מורגן, מעליית ריביות ואינפלציה גבוהה והצורך לשנות את תמהיל ההשקעות בהתאם לכך. לדבריו מצב המאקרו כלכלי ובפרט שוק העבודה האמריקאי שמתקרב למצב של תעסוקה מלאה הבנק המרכזי בארה"ב יאלץ להתמודד עם העלייה באינפלציה כתוצאה ממצב זה. לכן, לטענתו המשקיעים בעולם ובארה"ב בפרט, יאלצו להכין את התיקים שיהיו חסינים, מעלייה בשיעורי האינפלציה ועלייה בשיעורי הריבית. להערכתו שיעור הצמיחה בארה"ב השנה יהיה 1.6% בלבד. ואילו שיעור האבטלה יגיע לרמה של 6.2% ברבעון השני של 2014, לעומת 7.5% בתקופה המקבילה אשתקד.
"אנחנו מדברים כאן על סיטואציה בא המשק הוא במצב של תעסוקה מלאה. בחודש הגרוע ביותר לכלכלה בארה"ב , לאחר המשבר של 2008, שיעור המובטלים בארה"ב עמד על 10% (חודש אוקטובר 2009). ועכשיו, כשהשיעור עומד על 6.1%, מדובר ברמה הממוצעת ב-50 השנים האחרונות. בנוסף, מדובר בשיעור הגבוה ב-0.7% מרמת ה-5.4% – שיעור שאותו מגדיר הפדרל ריזרב כמצב של אבטלה "אופטימאלית" כ מנסח זאת קלי.

ההמלצה שלו היא להערך עם תיקי ההשקעות לעלייה בשיעורי הריבית ובאינפלציה. לטענתו שינוי נבון בתיק ההשקעות ישקף את רמת הסיכון אשר אותה הציבור מוכן לסבול בהתאם לגיל המשקיעים, ובכמות האג"חים לטווח ארוך שבתיק כמו גם הפחתת כמות המניות.