חדשות    

פועלים ברוקראז': "מחירי הדיור בישראל צפויים להמשיך ולעלות בתקופה הקרובה"

בית ההשקעות פועלים ברוקראז' מפרסמים סקירה כלכלית שבועית, ומתייסים למדיניות המוניטארית, למדד המחירים ולשוק הנדל"ן: "מחירי הדיור בישראל צפויים להמשיך ולעלות"

בית ההשקעות פועלים ברוקראז' מפרסמים סקירה כלכלית שבועית, ומתייסים למדיניות המוניטארית, למדד המחירים ולשוק המניות המקומי.

"נתונים חלשים נרשמו בצריכה הפרטית, עם ירידה ברכישות בכרטיסי אשראי של 1.3% באפריל, זאת לאחר הנתונים החלשים שהתקבלו גם מרשתות השיווק וגם מנילסן לגבי הוצאות הצרכנים. האטה ברכישת רכבים – נתוני מאי משקפים ירידה של כ 5% ברכישת הרכבים, למרות עליה ברכישות מתחילת השנה", כותבים הבוקר (ב') בבית ההשקעות פועלים ברוקראז'. "בשוק הנדל"ן – נמשך הביקוש החזק לדירות חדשות. היצע הדירות ממשיך לקטון, והמסקנה המתבקשת היא שמחירי הדיור בישראל צפויים להמשיך ולעלות בתקופה הקרובה".

פועלים ברוקראז' כותבים בסקירתם כי "במבט קדימה אנו צופים מדד מאי של 0.2% , מדד יוני צפוי להיות אף הוא 0.2% כאשר בכל 2015 אנו צופים מדד מחירים של 0.2%, וב- 12 החודשים הקרובים צפוי המדד לעלות ב- 1.0%. על רקע המצב הכלכלי ושער החליפין, לא ניתן לפסול על הסף הפחתת ריבית בחודשיים הקרובים".

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ירד בחודש מאי 2015

באשר לשוק האג"ח המקומי: "לאור מלחמת המטבעות וריביות השפל בכל העולם, ולאור המדיניות הצפויה של בנק ישראל כחלק מהתנהלות מול עולם הריביות הגלובלי, אנו ממשיכים להמליץ על אחזקה בתיק האג"ח במח"מ של 4-5 שנים, כאשר המלצתנו נותרת בעינה, החזקת החלק הארוך בעיקר דרך האגרות הצמודות + ממש"ק 142, ואילו את החלק הבינוני-קצר ניתן להחזיק דרך האפיק השקלי", כותבים פועלים ברוקראז'.

בנוסף מתייחסים פועלים ברוקראז' לנתוני המאקרו ולשווקי המניות בחו"ל, ומציינים כי "מגמת שלילית נרשמה במרבית שוקי המניות הגלובליים המובילים בשבוע החולף. מגמת הירידה ניזונה מהתגברות ההערכות כי הפד יודיע על העלאת ריבית לראשונה מאז 2006 עוד השנה, בעקבות נתוני התעסוקה המרשימים בארה"ב. הפיכת יוון למדינה הראשונה מאז שנות ה- 80 שנאלצת לדחות תשלום לקרן המטבע והמבוי הסתום אליו נקלע המו"מ בין יוון לנושיה בזירה הבינלאומית, הכבידה אף הם על האווירה בשוקי ההון הגלובליים".

בנק הפועלים מציע שני פקדונות שקליים לטווח קצר ולטווח בינוני; הריבית בבינוני – 1.05% לשנה!

"אנו מחזיקים בגישה חיובית לגבי כיוון שוקי המניות המובילים, אך מפנים את תשומת הלב לכך שרמת הסיכון עלתה. אנו מעריכים שחזרה לתוואי הצמיחה בארה"ב, המשך צעדים מרחיבים בגוש האירו, בריטניה, סין ויפן, היעדר לחצים אינפלציוניים, מחירי נפט שעודם נמוכים יחסית, סביבת ריבית נמוכה וחוסר באלטרנטיבות השקעה יספקו את הרוח הגבית לשוקי המניות בעולם", מעריכים פועלים ברוקראז'.

פועלים ברוקראז' על שוק המניות המקומי: "אנו מעריכים כי המדיניות המוניטארית המרחיבה של בנק ישראל, קרי סביבת הריבית הנמוכה, השיפור בנתונים הכלכליים, מחירי הנפט הנוחים (טובה ליצואניות ולמרבית החברות המקומיות מלבד סקטור הגז) והשקל החלש יחסית (למעלה מ- 60% מהכנסות חברות המעו"ף מקורן בחו"ל) צפויים להמשיך להיטיב עם פעילות החברות המקומיות ובעיקר היצואניות.  אנו מעריכים כי חלק ניכר מעודף פדיונות של כ- 40 מיליארד ₪ באג"ח הקונצרניות, שהחל וצפוי להימשך במחצית השנייה של השנה, יחזור לשוק ההון דרך הרכיב המנייתי לנוכח סביבת התשואות הנמוכה ברכיב הסולידי, שעשויה לכשעצמה להוות גורם שיתמוך בשוק המניות המקומי".