שוק ההון    

קרן אקסלמד רוכשת את השליטה בסטראטה סקין הנסחרת בוול-סטריט

סטראטה סקין מודיעה על השלמת גיוס הון בסך כ- 17 מיליון דולר ועל מינוי הנהלה חדשה להאצת הצמיחה ולחיזוק אסטרטגי של פעילות מוצר הדגל שלה ®XTRAC

  • הגיוס: את ההשקעה בסך 17 מיליון דולר הובילה קרן אקסלמד, קרן השקעות מובילה המתמחה בטכנולוגיות רפואיות, אליה הצטרפו המשקיעים הקיימיםBroadfin Capital ו- Sabby Management  ומנכ"ל החברה הנכנס, ד"ר דולב רפאלי
  • הנהלה מנוסה: ד"ר דולב רפאלי, אשר מונה רשמית למנכ"ל סטראטה, מביא עימו היסטוריה ארוכה של הצלחה עסקית בפעילות ה- XTRAC. בין השנים 2011 ל- 2015, בתקופת כהונתו כמנכ"ל חברת פוטומדקס, הוביל ד"ר רפאלי את פעילות XTRAC לגידול של כ- 240% במספר המכשירים המותקנים, גידול של כ- 220% בהכנסה פר מכשיר וזינוק ברווחיות הגולמית של המגזר מ- 39% ל- 68%
  • המודל העסקי של XTRAC: סטראטה, החברה המובילה בעולם בתחום טיפולי הלייזר הדרמטולוגיים באורך גל של 308nm, מספקת מערך ורטיקאלי משולב של שירותים מוספים לרופאים המשתמשים במכשיריה. עם ההשקעה הנוכחית, סטראטה ממוצבת טוב יותר על מנת להפוך לחברת פלטפורמה לפרוצדורות דרמטולוגיות המייצרות הכנסות חוזרות 
  • ההזדמנות של XTRAC: המודל העסקי של סטראטה של הכנסות חוזרות מספק הזדמנויות צמיחה הן בהכנסות והן בשורת הרווח, עם שוק הפונה ל- 35 מיליון מטופלים בארה"ב בכל האינדיקציות המאושרות

 

  • הטכנולוגיה של XTRAC: סטראטה מפתחת פרוטוקול טיפול מהיר אף יותר להשגת עור נקי מנגעים תוך שימוש במכשיר ה- ™OTD (Optimal Therapeutic Dose) פרי פיתוחה על מנת להשיג תוצאות טיפוליות טובות יותר באמצעות XTRAC בזמן קצר יותר

 

  • הפלטפורמה המסחרית של סטראטה תשמש להשקת מוצרים חדשים מבוססי צמיחה המיועדים לרופאי עור בהתאם למודל הפלטפורמה שפיתחה אקסלמד וממשה בהצלחה לאורך שנים.

 

  • במסגרת ההשקעה הנפיקה סטראטה 15,740,741 מניות רגילות בכפוף לתנאים המקובלים לאחר השלמת הגיוס, וכעת מספר המניות הינו 33,495,801 מניות רגילות על בסיס מניות לאחר המרה (as converted)

סטראטה סקין (STRATA Skin Sciences, NASDAQ: SSKN), חברת טכנולוגיה רפואית בתחום הדרמטולוגיה והפלסטיקה, המפתחת, משווקת ומוכרת מוצרים חדשניים לטיפול במחלות עור, הודיעה היום כי בעלי מניותיה אישרו גיוס הון בסך כ- 17 מיליון דולר, אותו הובילה קרן אקסלמד (Accelmed Growth Partners – AGP), קרן השקעות המתמקדת ביצירת ערך לחברות וטכנולוגיות מכשור רפואי, באמצעות הקמת חברות פלטפורמה. לקרן אקסלמד הצטרפו בעלי המניות הנוכחיים, Broadfin Capital ו-  Sabby Management, וכן מנכ"ל החברה הנכנס, ד"ר דולב רפאלי.

 

פרטי העסקה ותיקון להסכם ההלוואה עם MidCap

מתוך סך תמורת ההשקעה בהיקף של כ- 17 מיליון דולר, כ- 3 מיליון דולר ישמשו להקטנת חוב קיים של סטראטה ל- MidCap Financial. זאת כחלק מתיקון להסכם ההלוואה הכולל גם שיפור תנאי החוב ואמות מידה פיננסיות (Covenants).

יתרת סכום ההשקעה תשמש למימון הזדמנויות הצמיחה של החברה, על ידי התמקדות בפעילות הליבה המבוססת על הכנסות חוזרות והוספת מכשור רפואי חדשני, אשר ימנף את כוח המכירות של STRATA, קשרי הלקוחות והתשתית הקיימת בתחום המכירות, השיווק והשיפוי הביטוחי.

מינוי יו"ר דירקטוריון

עם השלמת הגיוס, ימונה ד"ר אורי גייגר, מייסד ושותף מנהל של קרן אקסלמד, ליו"ר דירקטוריון סטראטה. לד"ר גייגר רקע יזמי וניהולי רחב בתחום ההשקעות והוא הקים ובנה מספר רב של חברות מכשור רפואי מצליחות. בין הישגיו הרבים, ד"ר גייגר הינו מייסד ויו"ר חברת אקסלנז ביוסיינס (TASE: EXEN) וחברת GalayOr Networks, היה השותף המייסד של Dragon Variation Fund, ועד לאחרונה כיהן כיו"ר Cogentix Medical.

ד"ר אורי גייגר מסר: "אנו שמחים להפוך לבעלי המניות הגדולים בסטראטה ובטוחים כי השילוב בין הנהגתו של דולב רפאלי לנסיון המוכח של אקסלמד בהקמת חברות פלטפורמה מצליחות בתחום המכשור הרפואי יקנה ערך עצום לחולים, לרופאים ולבעלי המניות".

מינוי הנהלה חדשה בעלת ניסיון בהובלת פעילות ה- XTRAC ובהבראת חברות

עם השלמת הגיוס, מונה ד"ר דולב רפאלי באופן רשמי למנכ"ל סטראטה, לאחר שכיהן בתפקיד מאפריל 2018.

לרפאלי מעל ל- 25 שנות ניסיון בתחומי מדעי החיים והמכשור הרפואי וכן בצד השיווקי-צרכני והתעשייתי. בתפקידו הקודם היה מנכ"ל חברת פוטומדקס (Nasdaq and TASE: PHMD), אשר הקימה את פעילות XTRAC, וכיהן כדירקטור בה בשנים 2006-2017. בהובלתו צמחו מכירות פוטומדקס מכ- 19 מיליון דולר למעל ל- 300 מיליון דולר, הודות לגידול בערכי המותגים, ערוצי ההפצה ועסקאות מיזוגים ורכישות. במהלך כהונתו צמחה פעילות ה- XTRAC ב- 335%, עם זינוק ברווחיות הגולמית מ- 39% ל- 68%.

ד"ר דולב רפאלי מסר: "אני נרגש להוביל את סטראטה בתקופה יוצאת דופן זו.XTRAC  הינו מכשיר מוביל מבוסס טכנולוגיית UV לטיפול בפסוריאזיס, ויטיליגו ומחלות עור נוספות. הבידול של המודל העסקי שלנו נובע משילוב של יתרון קליני על פני שיטות טיפל אחרות, שירותי מוספים יחודיים – כולל פעילות שיווק ישירה מול החולה המייצרת גידול במודעות ובהיקף השימוש במכשיר ה- XTRAC– וצוות תמיכה בתחום השיפוי הביטוחי המטפל בהטבות והחזרים לביטוח, ובכך מקדם את חווית המשתמש."

"מטרתנו המיידית הינה מימוש מהלך אסטרטגי מקיף להשבת פוטנציאל הצמיחה של הפעילות, על ידי 1) בנייה מחדש של יכולת ה- XTRAC לייצר ערך עבור שותפינו הרופאים; 2) שיפור שימור הלקוחות המטופלים באמצעות שיפור התוצאות הקליניות ועמידה בפרוטוקול; 3) יישום מחודש של אסטרטגיית הפעילות הישירה מול הצרכן על מנת להגדיל את מספר המטופלים", הוסיף ד"ר רפאלי. "אנו מאמינים כי הקפדה על עמידה בפרוטוקול תוביל לתוצאות קליניות טובות יותר למטופלים, וכתוצאה מכך לגידול בשיעור שימור הלקוחות עבור הרופאים. אנו גם מאמינים כי טכנולוגית ה- OTD של XTRAC אשר בפיתוח, תאיץ את ההיענות לפרוטוקול הטיפול המשודרג, ברגע שייושם."

"ההיקף הנרחב של הקליניקות המשתמשות ב- XTRAC ברחבי ארה"ב מקנה הזדמנות משמעותית להגברת החדירה לשוק הפסוריאזיס ולהרחבת חדירת השוק שלנו עם אינדיקציות מאושרות אחרות, כולל ויטיליגו ואסתמה של העור (atopic dermatitis)". ד"ר רפאלי סיכם: "לסיכום, אנו מגבשים אסטרטגיה שצפויה להניע את הצמיחה בהכנסות מחוץ לארה"ב, בה אנו נהנים כיום מחדירת שוק משמעותית, בין היתר גם בשווקים כמו סין, דרום קוריאה והמזרח התיכון."

כמו כן הודיעה החברה על מינויו של מתיו היל כסמנכ"ל הכספים, החל מ- 15 במאי 2018. מר היל מביא עימו לסטראטה נסיון של מעל לשני עשורים בתעשיית המכשור הרפואי, לאחר ששימש בעבר כסמנכ"ל הכספים של שתי חברות ציבוריות , Velcera Inc ו- EP Medystems Inc..

מתיו היל מסר: "אני שמח להצטרף לסטראטה בתקופה מרתקת זו ומאמין כי לפורטפוליו הטכנולוגיות של החברה בתחום הדרמטולוגי פוטנציאל עצום. אני מצפה להתפתח עם החברה ולשתף פעולה עם ההנהלה על מנת לסייע לסטראטה להפוך לאחת החברות המובילות בתחום הדרמטולוגיה."