חדשות    

אורי אריאל אופטימי – "בשנה הקרובה מחירי הדירות ישנו כיוון" ; זה מה שהוא אמר לפני שנתיים!

ובכן – תוכנית מע"מ אפס של יאיר לפיד לא עברה (ובצדק!) , תוכנית מחיר מטרה (תוכנית למחירי דירות מוזלות) של אורי אריאל עברה. שיווק מכרזי מחיר מטרה יחלו ממש בקרוב. הממשלה אישרה  את תוכנית מחיר המטרה שמטרתו הוזלת מחירי דירות והגדלת היצע הדירות החדשות במחירים נמוכים. העומד מאחרוי התוכנית הוא שר הבינוי אורי אריאל, ממשרד הבינוי נמסר היום – "בעקבות האישור יוצאו מכרזים לשיווק קרקעות רשות מקרקעי ישראל  לפי השיטה החדשה כבר בימים הקרובים. הממשלה הנחתה את משרד הבינוי ואת רשות מקרקעי ישראל  לשווק עד לסוף שנת 2015 מכרזי מחיר מטרה בהיקף מוגדל של 20,500 יחידות דיור".

מכירת הדירות במחיר מטרה תעשה בהגרלה בין הזכאים, כאשר תינתן עדיפות לחסרי דירה אך משפרי דיור יוכלו להתמודד על כלל הדירות. בהגרלה יקבלו חסרי הדירה עדיפות ביחס של 3 ל-1 לעומת משפרי הדיור (שלושה קולות בהגרלה לחסרי דירה לעומת קול אחד למשפר דיור זכאי).

הממשלה קבעה, כי במכרז בשיטת מחיר מטרה המציעים יתחייבו למכור כ-80% מהדירות במחיר מקסימלי של כ-20% הנחה מהמחיר הממוצע במתחם, לפי קביעת השמאי הממשלתי (בהתאם למחיר ב-1 באוקטובר 2014) במקרים חריגים יקבע שיעור  מופחת במכרז של דירות מוזלות, אך לא פחות מ-60% מהדירות בפרויקט.

ואיך יעבוד המכרז במחיר מטרה? המציעים במכרז יתמודדו על מחיר הקרקע המוצעת, תוך התחייבות למחיר המוזל ולמפרט שקבע משרד הבינוי.  

 

במקביל לאישור התוכנית, אמר אורי אריאל –  "אני מודה לראש הממשלה שנרתם לדיונים בנושא מחיר מטרה על מנת להגיע לסיכום שאפשר לסגור את הפינות האחרונות של התכנית. מדובר בתכנית מצוינת שהשקענו בה מחשבה רבה, דיונים והתייעצויות רבות מספור ושטרחנו עליה בשנה האחרונה. מדובר ביום מרגש ביותר עבור כל המעורבים בה וכעת אנחנו רוצים לצאת לדרך ולהשפיע על שוק הדיור באמצעות שיווק מוגבר של אלפים רבים של יחידות דיור בהוזלה משמעותית בשנים הקרובות. אנחנו יוצאים לדרך ובשנה הקרובה מחירי הדירות ישנו  כיוון".