חדשות    

לידר מעדכנים כלפי מעלה את תחזית מדד המחירים לצרכן אפריל

לידר שוקי הון מעדכנים היום את תחזית מדד המחירים לצרכן אפריל ל-0.4% לעומת תחזית קודמת של 0.3%. בלידר מציינים כי העדכון כלפי מעלה נעשה עקב עלייה מתונה במחירי הדלקים

לידר שוקי הון מעדכנים היום את תחזית מדד המחירים לצרכן אפריל ל-0.4% לעומת תחזית קודמת של 0.3%. בלידר מציינים כי העדכון כלפי מעלה נעשה עקב עלייה מתונה במחירי הדלקים. בלידר כותבים: "עדיין אנו צופים אינפלציה של 0.9% שנה קדימה כאשר רוב האינפלציה תגיע מסעיף הדיור. בנוסף, עדכון שכר המינימום צפוי להביא לעליה במחירי שירותי החינוך והבריאות. מנגד, המשך הגברת התחרותיות, בפרט בענף התקשורת תלחץ את המחירים כלפי מטה".

מספר אינדיקטורים כלכליים שפורסמו לאחרונה בישראל מצביעים על התמתנות בצריכה הפרטית ברבעון א'. כך כותבים הבוקר לידר שוקי הון בסקירת מאקרו שבועית של בית ההשקעות. בלידר מציינים כי הרכישות בכרטיסי האשראי עלו ב – 3.3% בקצב שנתי בדצמבר פברואר, ירידה מ-8.5% לפני שלושה חודשים. מגמה דומה נצפתה במכירות ברשתות השיווק. גם קצב הגידול השנתי של מספר משרות השכיר התמתן ל – 0.6% נוב' ינואר.

מדד האמון הצרכני של בנק הפועלים ירד ב – 1.8 נקודות בחודש מרץ אך עדיין נמצא על רמה היסטורית גבוהה.  לפי מכלול הנתונים הכלכליים, צפויה צמיחה מתונה של 2.6%-2.8% ברבעון א'.

באשר למדיניות המוניטארית כותבים בלידר כי קרנית פלוג חזרה ואמרה שבנק ישראל לא פוסל אפשרות להפעלת כלים מוניטאריים נוספים אם יידרשו. להערכת לידר,  כרגע נדמה שתוכנית רכישת מט"ח מוגברת עדיפה על רכישת אג"ח. לידר עדיין צופים הורדת ריבית לאפס עד סוף רבעון ג' כתוצאה מהמשך לחץ לייסוף בשקל.