מערכות להגבלת מהירות, התראה על עייפות נהג, וגם מערכות בטיחות אקטיביות ועוד
על פי טיוטה של האיחוד האירופי, מערכות להגבלת מהירות, התראה על עייפות נהג, וגם מערכות בטיחות אקטיביות ועוד צפויות להפוך לציוד סטנדרטי בכל המכוניות המשווקות במדינות האיחוד האירופי במהלך השנים הקרובות.
ישראל מתאימה את עצמה לכללי התקינה הנהוגים באיחוד האירופי, וכאשר תקנות אלה ייכנסו לתוקף, ישראל גם תחויב להן. גם מבנה תמריצי המס ישונה: כך למשל בישראל מוענקות נקודות זיכוי במס על מערכות בטיחות שונות – ומבנה הנקודות והזיכויים משתנה בהתאם לאבזור החובה ברכב. אם בעבר העניקה רשות המסים נקודות זיכוי לרכב בו הותקנו כריות אוויר, היום זה כבר לא רלוונטי כאשר כריות אוויר הן ציוד סטנדרטי,.
מהטיוטה עולה כי משנת 2022 יחויבו כל המכוניות, האוטובוסים והמסחריות במערכת איתור עייפות נהג – וכן, מערכות המאתרות הסחות דעת, למשל שימוש בסמארטפון בנהיגה, מערכת להגבלת מהירות נסיעה וגם "קופסה שחורה" המתעדת את התנהגות הנהג ומאפייני הנהיגה.
עוד בתקנות מכוניות גם במערכת בקרת סטייה אקטיבית, המסוגלת להחזיר את הרכב לנתיב הנסיעה בזמן סטייה מן הנתיב. אומנם מערכת זו קיימת כיום בחלק ניכר מהמכוניות המשווקות באירופה – אךרק עכשיו מעוגנת בחוק. במהלך השנים האחרונות הוטמעה המערכת האקטיבית גם בדגמים רבים בישראל