אחזקת דירה    מדריכי צרכנות    

איך בוחרים דלת כניסה וכמה עולה

מעודכן ל-04/2019

כמה עולה דלת כניסה? למה צריך לשים לב? מה ההבדל בין דלת פלדה לדלת רגילה?

דלת כניסה היא הדבר הראשון שנראה כשאנחנו נכנסים לבית, לכן מלבד הבטיחות והפונקציונליות חשוב לשים לב גם לעיצוב. בשנים האחרונות דלתות הכניסה היקרות יותר נכנסו גם לבתים בבניינים משותפים ולא רק בבתים פרטיים.

פונקציונליות

בכל דלת, גם מעוצבת, חשובה הפונקציונליות, ולכן חשוב לבחור בחברה מתאימה ואמינה. חשוב לדעת שאין דלת שאי אפשר לפרוץ, אבל כמו בסיפור על שלשות החזרזירים השאלה היא מה קשה יותר לפרוץ. בישראל יש תקן וולונטרי להקמת דלתות שמספק מכון התקנים. הדירוג מורכב מכוכבית אחת עד ארבע, כשאחת היא הדלת הכי פשוטה וארבע הכי אמינה. דלת בטיחות היא לרוב דלת בדירוג 3 וגם פופולרית יותר.

התקן מפרט מנעולים ומספר בריחים אבל אלו זניחים יותר כי הפורצים מעדיפים לפרוץ את הדלת עצמה ולא להסתבך עם המנעול. חשוב אם כן שלדלת יהיה תו תקן ותקופת אחריות רלוונטית וכן לבחור מתקין מקצוען מחברה מוכרת.

תח בנייה לדלת כניסה מוכרח להיות לפחות ברוחב 100 סנטימטרים ובגובה 207 סנטימטרים כדי לאפשר כניסה של אדם וחפצים גדולים, אולם עם המגוון שקיים היום לדלתות רחבות, עם כנפיים כפולות או עם כנף אחת וחלק אחד קבוע לצידה, מידות אלה הן רק נקודת ההתחלה.

דלתות ברזל או פלדה כבדות יותר ומעניקות ביטחון יחסי מפני פגעי מזג אוויר ופריצות, אולם הן צריכות הגנה מפני חלודה. דלתות מעץ יש לצבוע בצבעים עמידים ואיכותיים כדי למנוע התנפחות של העץ.

 דלת כניסה המצויה בתוך בניין אינה חשופה לנזקי גשם ושמש, כך שאין מניעה לבחור גם בדלת עץ. אם הדלת שלכם חשופה לתנאי חוץ, התקינו פרגולה או גגון כדי להגן עליה ועל אביזרים נלווים כמו ידית, מנעול וצירים מפני שינויי פיגמנטציה, קילוף, קורוזיה ושאר מפגעים.

עיצוב

עיצוב הדלת הוא עניין של טעם אישי בעיקר, זה כולל את גודל ועובי הדלת, סוגי החומרים. שילוב החומרים לא משפיע על בטיחות הדלת, כך שילוב של עץ או זכוכית למשל אינו מעיד על חולשת הדלת.

דלת רחבה נחשבת נוחה יותר ויש הרואים בה כמרשימה יותר. אם המראה הייחודי הוא מה שחשוב לכם ואתם לא רוצים להיתקע עם דלת חומה משמימה, כדאי לבחור חברה עם קטלוג מרשים.

סוגי דלתות

דלתות פלדה הן כיום הכי נפוצות לדלתות כניסה ונחשבות הכי בטוחות דלת הכניסה הסטנדרטית כוללת לוח קשיח יחיד תלוי על ציר של בית הדלת ומאפשר להזיז את הדלת לכיוון אחד בלבד ולא לכיוון השני.  המותג המזוהה ביותר עם דלתות אלו הוא פלדלת, הנעדר כמעט תחרות. הדלת הקונבנציונאלית הנפוצה ברוב הבתים היא דלת חד-כנפית.

דלת פלדלת

דלת פלדלת היא כאמור דלת הכניסה הנפוצה יותר בשל המטען הבטיחותי שלה. המחירים תלויים גם בגודל, בעיצוב וכדומה. דלת פשוטה ולא מעוצבת עולה כ-2000 שקל, מעט פחות לקבלנים. אם תרצו להשקיע יותר בצבעים, בגדלים ובצורות המחירים עולים, כך  למשל דלתות הלכה המעוצבות יותר עולות בין 5000-4000 שקל.

רב בריח להגנה מירי

רב בריח מציעה דלת שלטענתה חסינת כדורים, כן, כמו בסרטים, דלת כזו עולה 10,000 שקל. למי שחשוב לו להיות ממש בטוח.

דלתות שאינן פלדה

לרוב דלתות שאינן פלדה אינן משמשות דלת כניסה, אלא יותר כדלת פנים לחדרי הבתים. אבל אין מניעה ממי שרוצה להקים דלת מחומרים אחרים.

דלתות עץ עולות כ-1000 שקל, דלת זכוכית עולה במחירים דומים אם כי לעתים היא משולבת בחומרים אחרים. כך שכמובן דלת משולבת עם פלדה מייקרת את המחירים גם לדלת פלדה פשוטה בשל האלמנט העיצובי.

כמה עולה פאנל סולארי ואיך מרוויחים מזה

לימודי גיטרה – כמה עולה ואיפה עדיף