מדריכי צרכנות    

איך בוחרים קוסמטיקאית וכמה תשלמו על טיפול?

מעודכן ל-08/2019

בא לך להתפנק בטיפול פנים? מתכוננת לאירוע חשוב, או אולי סתם לא הספקת להכין את עצמך לקיץ? כך או כך, קוסמטיקאית טובה היא נכס שיש לבחור בקפידה, הרי היא אחראית לכרטיס הביקור החשוב ביותר שיש – המראה שלך הכנו עבורך 10 טיפים שיעזרו לך למצוא את האחת וליהנות מטיפול מושלם

היא מכירה כל נים בפנייך ועל הדרך גם שומעת את הסודות הכמוסים ביותר. כן זאת היא הקוסמטיקאית שלך, שאחראית על מראה פנייך ובעקיפין על מצב הרוח שלך. לכן חשוב שתמצאי את אשת המקצוע המתאימה לך, זו שתהיה מקצוענית ותדע לנסוך בך ביטחון ולהוציא ממך את הטוב ביותר.

כולנו מחפשות את הקוסמטיקאית בעלת ידי הזהב, זאת שתמיד נרצה לחזור אליה. לפעמים החיפוש הזה יכול להיות מתיש. איך תבחרי נכון ועל אילו דברים כדאי לתת את הדעת? ריכזנו עבורך כמה טיפים אשר יחסכו לך הרבה עגמת נפש לאחר מכן.

טיפים לזיהוי קוסמטיקאית טובה:

  1. קבלי המלצות

החשוב מכל הוא לקבל המלצה מלקוחה. חשוב לוודא שהקוסמטיקאית עושה עבודה מקצועית. התבונני במטופלת באזור שבו עברה את הטיפול, שאלי אותה שאלות חשובות על הקליניקה כדי לקבל עליה חוות דעת, ואל תתביישי לשאול את הממליצה:

האם המקום אסתטי? כמה זמן הוא קיים? האם יש שם קוסמטיקאית אחת בלבד או שמדובר בצוות? האם היא ממליצה לפנות למישהי ספציפית? מה בנוגע ליחס ולשירות?

  1. בדקי מקצועיות

קוסמטיקאית טובה מחזיקה בדרך כלל תעודות והסמכות. כאשר את מגיעה למכון חפשי את התעודות של הקוסמטיקאית או בקשי ממנה להראות לך אותן. אם אין לה תעודות, יכול להיות שהיא בעלת ניסיון אך אין לה השכלה פורמלית. שאלי אותה האם היא יוצאת להשתלמויות? מידע זה מעיד על קוסמטיקאית שלא נחה על שמריה ומקפידה להתעדכן וללמוד כל הזמן. קוסמטיקאית מקצועית תתגאה ותשמח להשיב על השאלה.

חשוב שתדעי, נשים רבות עוסקות כיום במתן שירותים קוסמטיים. בכל שנה מצטרפות למעגל העבודה כ-800 עד 1,000 קוסמטיקאיות חדשות. רובן מסיימות קורס ארוך בן 800 שעות בבית ספר פרטי למקצועות היופי שמוכר במשרד התעשייה והמסחר, אך חלקן מסיימות פרק לימודים קצר באחד מבתי הספר הפיראטיים וישר מתחילות לעבוד. כיום המקצוע אינו מפוקח ואינו דורש רישיון עבודה, הרבה מהן מקבלות לקוחות בבית.

  1. חפשי לפי תחום מומחיות

עולם טיפולי היופי הוא עולם רחב מאוד ולעיתים רבות ניתן למצוא קוסמטיקאית שמומחית בתחום אחד אך לא מבצעת היטב טיפולים מתחום אחר. לכן, לפני שבוחרים את הקוסמטיקאית יש להגדיר אילו טיפולי יופי נדרשים – האם מדובר בהסרת שיער לצמיתות או באופן זמני? האם מדובר בטיפולי פנים? פדיקור ומניקור? כל טיפול שכזה יכול להיות מצוין אצל קוסמטיקאית אחת אך אסון אצל אחרת, ולכן חשוב לבחור את הקוסמטיקאית בהתאם לסוג הטיפול, ומתוך הנחה כמובן כי זו מחזיקה בכל המכשור הנדרש, וממוקמת בחדר שבו תאורה מספקת והאמצעים לעבודה.

  1. ודאי זמינות, אמינות ויחס אישי

טיפול פנים, מניקור או פדיקור הם פינוק שלעיתים מתאפשר ברגע האחרון. בוודאי גם את כמו נשים רבות מוצאת עצמך עסוקה מאוד, ובדיוק ברגע שהתפנה לך זמן לא תרצי לשמוע מהקוסמטיקאית שלך שהיא תוכל לקבל אותך רק בחודש הבא. חשוב לבחור בקוסמטיקאית שתהיה זמינה וגמישה. אני יודעת שהרבה פעמים לקוחות זוקפות לי קרדיט ולא שוכחות את זה שקיבלתי אותן ברגע האחרון ושמצאתי דרך לעשות להן טיפול בזמן שנוח להן. קוסמטיקאית עוסקת במתן שירות ולכן עליה להיות נחמדה וקרובה ללקוחותיה. כמו כן, עליה להיות אמינה ולייעץ בצורה אובייקטיבית.

עבור נשים רבות ביקור במכון היופי הוא בילוי של ממש. הן מחכות בקוצר רוח למפגש מרגיע ומפנק עם הקוסמטיקאית ועם שאר הנשים במכון. קוסמטיקאית בעלת יחסי אנוש טובים ואהבה למקצוע תוכל להעניק למטופלים שלה אווירה מרגיעה ותחושה נינוחה. קוסמטיקאית אנושית ורגישה שכזאת כל אישה צריכה. קוסמטיקאית – אשת הסוד שלי.

  1. בחרי במכון שיעניק לך את כל השירותים במקום אחד

למצוא קוסמטיקאית טובה זו משימה לא פשוטה, ואם צלחת אותה, כדאי שבמקום יהיו מגוון שירותים: עיצוב גבות, טיפולי פנים וגוף, הסרת שיער, מניקור ופדיקור ועוד. מכון קוסמטיקה מצליח בדרך כלל מספק את מגוון  השירותים תחת קורת גג אחת, לנוחיות הלקוחה וכמובן, הדבר חיוני גם גם לרווחיות העסק.

  1. מיקום נוח, חנייה ואווירה

אף קוסמטיקאית לא תרצה שהלקוחה שלה תגיע באיחור כי לא מצאה חנייה או שתהיה לחוצה במשך כל הטיפול כי חנתה שלא כחוק.

אווירה נינוחה ונעימה במכון תהפוך את הטיפול לנעים וכייפי עבור הלקוחות. כדי להבטיח חוויה חיובית, כדאי לבחור קוסמטיקאית ומכון שמעניקים אווירה שכזו.

ישנן קוסמטיקאיות אשר נוהגות לשלב עיסוי פנים, נרות ריחניים ומוזיקה מרגיעה במהלך טיפולי פנים – כל דבר טוב מתחיל מהקדשת מחשבה לפרטים הקטנים.

  1. הופעה נקייה ומקצועית

בדקי אם הקוסמטיקאית היא בעלת ציפורניים ארוכות – אם כן, חפשי אחת אחרת. קוסמטיקאית מקצועית תלבש בשעות העבודה חלוק, תאסוף את שיערה וציפורניה יהיו קצרות ומסודרות. המקצועיות כוללת גם הקפדה על היגיינת פה ופרקי ידיים נטולי תכשיטים. הקוסמטיקאית עוסקת במתן שירות ולכן עליה להיות ייצוגית.

בדקי גם את ניקיון המקום, ודאי שנעשה שימוש בסטריליזטור ובחומרי עזר חד פעמיים.

  1. בקרה וניהול התהליך

על הקוסמטיקאית לנהל כרטיס לקוח מסודר עבור כל מטופלת, עם מעקב על כל הטיפולים ועל מצב בריאותה של הלקוחה – בהתאם לסוג הטיפול.

  1. מקצוענות

ראשית יש להבין כי קוסמטיקאיות רשאיות לטפל בתחומים מוגדרים בלבד כגון: טיפולי פנים, עיצוב גבות, הסרת שיער בשעווה או בקרן אור, פדיקור, מניקור ואיפור קבוע. קוסמטיקאית אינה רשאית לבצע טיפול פילינג עמוק או לבצע הזרקות. כיום רוב הקוסמטיקאיות עובדות עם רופאים מומחים היכולים לספק מענה במידת הצורך, בטיפולים שבהם הקוסמטיקאיות אינן יכולות לספק מענה.

כמו כן, אל תיבהלי מקוסמטיקאיות חדשות: פעמים רבות תגלי שהן משקיעות יותר, נותנות יותר והכי בקיאות בכל החדש בתחום. זכרי, ניסיון זה נחמד, אבל גם קוסמטיקאית מתחילה יכולה להפתיע.

  1. אל תשמרי ממנה סודות על בריאותך

אל תסתירי מהקוסמטיקאית מידע חשוב הנוגע למצבך הבריאותי – תרופות שאת נוטלת, ניתוחים שעברת, אלרגיות ורגישויות למיניהן, כל אלה הם בבחינת מידע חיוני החשוב להצלחת הטיפול ומגן עלייך כלקוחה מתופעות לוואי לאחר הטיפול.

לסיכום: לבחירת הקוסמטיקאית הנכונה יש השפעה מכרעת על האופן שבו את נראית ומרגישה בסיום הטיפולים שלך. המראה החיצוני שלך משפיע גם על הביטחון האישי שלך, ואת כל אלה את רוצה להפקיד בידיים טובות, הידיים של הקוסמטיקאית שלך.

אל תזלזלי בשכירת שירותי קוסמטיקאית. עלייך להקדיש לה תשומת לב שאינה פחותה מזו שתקדישי לשכירת שירותיו של כל בעל מקצוע אחר. זכרי כי את מפקידה בידיה את הדבר היקר ביותר שיש לך ושאותו לא ניתן להחליף – הגוף שלך!

אז כמה זה יעלה לך?

המחיר הוא חלק בלתי נפרד משיקולייך אך חשוב לציין כי מומלץ לבחון בנוסף גם את המקצועיות, הידע, חווית השירות במקום, והאווירה הכללית.

* המחירים במכוני היופי יהיו בדרך כלל גבוהים מאלה שבמכונים הביתיים (וכמוהם גם הידע בטיפולים).

* בערים הגדולות יהיה המחיר גבוה בהשוואה לפריפריה.

טווחי מחירים:

טיפול פנים 500-200 שקל – בהתאם למורכבותו וגיל המטופלת.

טיפול בפיגמנטציה – 3,500-1,500 שקל, לסדרה של 5 טיפולים

מניקור – 60-40 שקל

פדיקור – 150-80 שקל

בניית ציפורניים – 150-200 שקל

איפור קבוע – 800-1500 שקל

הסרת שיער בשעווה – 20-150 שקל (תלוי באזור בגוף)

הסרת  שיער לצמיתות – 10,000-700 שקל ל-10 טיפולים

טיפולים משלימים במחירים מוזלים – מה מציעות קופות החולים?

כמה יעלה לכם ביקור במספרה?