מובייל וגאדג'טים    

איך לעבוד עם אופיס בחינם ולא להסתבך עם מיקרוסופט

צילום: אתר מיקרוסופט
מעודכן ל-07/2022

מי מאיתנו שעובדים הרבה עם וורד ואקסל נתקלים בבעיה בכל פעם שרוכשים מחשב חדש. התקנת אופיס חוקית עולה מאות שקלים המכבידים על מחשב במחיר מציאה שקנינו, והאופציה השנייה היא פריצה לא חוקית, שבעקבותיה אנחנו צפויים לתביעות ולקנסות ממיקרוסופט, בעיקר בעלי עסקים.

מה המחירים? עבור תשלום חד פעמי תשלמו 700 שקל, אבל אם תרצו להתעדכן תצטרכו לשלם 350 שקל לשנה לאדם יחיד ו-450 שקל למשפחה. אם תלכו על האופציה החד-פעמית, תקבלו רק חלק מהחבילה, וורד, אקסל ופאוור פוינט – שהם ממילא היישומים הפופולריים יותר. הנה כמה דרכים לעבוד  עם אופיס בחינם.

אופיס אונליין

אופיס אונליין היא גרסת הענן של אופיס. איתה אפשר לעבוד כשמחוברים לאינטרנט, בדומה לגוגל דוקס של גוגל. היום רוב הזמן יש לנו אינטרנט מכל מקום, אבל זה יכול להיות בעייתי כשיש משהו דחוף לסיים ויש ניתוקים או בעיות חיבור עם האינטרנט.

אפליקציות

בניגוד לתוכנה הכבדה, אפליקציות אופיס הן חינמיות. אבל גם כאן יש חיסרון, קשה לעבוד איתן במסמכים כבדים וארוכים, בטח מול סלולר. כאן ממליצים להשתמש פשוט בטאבלט המחובר למקלדת, ואז אתם נהנים מאפליקציה חינמית ומשימוש שיותר דומה לשימוש במחשב..

אוניברסיטה, בתי ספר ומקומות עבודה

גופים אקדמיים, כמו אוניברסיטאות ומכללות, גם המספקות קורסים קצרי טווח, מאפשרות לסטודנטים של המוסד שימוש באופיס בחינם. גם מקומות עבודה גדולים מאפשרים חיבור לאופיס של המערכת

חשבונות בעבודה או בבית ספר משויכים בדרך כלל למוצרי Office 365 לעסקים ומנוהלים בדרך כלל על-ידי אותו מנהל מערכת של Office 365 שאחראי להקצאת חשבונות משתמש ורישיונות Office לאנשים בארגון שלהם.

כמובן שהרישום מצריך מייל של העבודה, בית הספר או המוסד החינוכי. תלמידים ומורים יכולים להוריד את התוכנות עד חמישה מחשבים דרך משרד החינוך.

אפשרויות חלופיות לאופיס

הזכרנו קודם את גוגל דוקס, שלא מצליח עדיין להתחרות במוצרי אופיס על אף היותו חינמי, אונליין ומגובה טוב יותר. אך יש גם כמה מתחרות אחרות בולטות מבית לינוקס כמו ליברה אופיס ואפצ'י אופן אופיס המבוססות על קוד פתוח, כלומר בפיתוח המשתמשים. בכל מקרה, יש לכם יותר אפשרויות כיום לא לכרוע תחת הנטל של מיקרוסופט.

שירותי תרגום – כמה זה עולה ומה משפיע על המחיר?

מיקרוסופט בדוח מצויין; החברה זינקה לשווי של 1 טריליון דולר!