תוכן ממומן    

איך לצלוח את תקופת הלימודים בנוחות כלכלית

קרדיט pixabay

כתבה פרסומית בשיתוף מימון ישיר

התקופה הסטודנטיאלית אינה צריכה להיות בהכרח תקופה של חיי דוחק ומחסור. אמנם לא כל אחד נולד להורים אמידים, אך עלות הלימודים בישראל מאפשרת גם לאנשים ללא תמיכה כלכלית מהבית, לצלוח את התואר עם הראש מעל המים. במאמר זה נסקור מגוון דרכים שיאפשרו לכם לצמצם את ההוצאות שלכם למינימום הנדרש, ולהגדיל את ההכנסות בתקופת הלימודים האקדמאיים. 

חיסכון בהוצאות שכר הדירה 

כאשר חושבים על ההוצאות הכספיות בתקופת הלימודים האקדמאיים, נהוג לחשוב על שכר הלימוד כאחד הפרמטרים העיקריים לקושי הכלכלי בזמן זה. יחד עם זאת, האתגר הכלכלי המרכזי עימו מתמודדים סטודנטים רבים הוא ההוצאה על הדיור. חדר בדירת שותפים בירושלים או תל אביב, בגודל המאפשר הכנסת מיטה ושולחן עבודה, יעלה בין 2,000 ל-3,000 ש"ח בכל חודש. כדי לחסוך את ההוצאה הזו, כדאי מאוד לבחון את האפשרות ללמוד במוסד הקרוב לבית ההורים, ולפחות בשנה הראשונה  ללימודים לתואר לגור אצלם. בהקשר זה, יתכן שלאור ההיערכות החדשה למול מגפת הקורונה, לימודים מקוונים באמצעות המחשב יהפכו להיות שכיחים בהרבה קורסים, ולכן אלמנט המרחק ממוסד הלימוד יאבד משמעות. בכל אופן, אם בכל זאת אתם זקוקים למגורים בנפרד מההורים, כדאי לשקול ללמוד במוסדות הממוקמים בפריפריה. עלות שכר הדירה בחיפה, באר שבע, תל חי וכיו"ב, היא זולה משמעותית מהעלויות במרכז הארץ, ואיכות הלימודים במוסדות באזורים אלה גבוהה מאוד.

חיסכון בהוצאות היום יומיות 

סטודנטים רבים שכורעים תחת נטל הלימודים, מוצאים פורקן ביציאות רבות עם חברים, או באכילה במסעדות ובקפיטריות הפזורות בקמפוסים. חשוב להבין, שדווקא ההוצאות היומיומיות הללו, יכולות להיות הגורם אשר יכניס אתכם למינוס עצום בסוף שנת הלימודים. סטודנט אשר רוכש ארוחת צהרים בקפיטריה בכל יום לימודים, בעלות של 40 ש"ח, ימצא את עצמו בסוף השנה עם הוצאה עודפת של אלפי שקלים. נסו לבשל את הארוחות בבית ולהצטייד עם תרמוס קפה או תה מפנק באופן יומיומי. זאת ועוד, חיי החברה שלכם כסטודנטים חשובים מאוד, אך ניתן בהחלט לקיים אותם במסגרת של בילויים זה בביתו של זה, תוך מזעור ההוצאה על שתייה ואוכל למינימום ההכרחי. 

מיפוי צרכים והכנה לקראת הוצאה כספית גדולה

למרות הרצון לחסוך בהוצאות היומיומיות, לעיתים ישנם אילוצים המחייבים הוצאה כספית גדולה. חשוב לנסות למפות את האילוצים הללו מבעוד מועד, ולהתכונן אליהם מראש, אם בעזרת חיסכון כסף מעבודה לפני תחילת הלימודים, או בעזרת הלוואות. יחד עם זאת, חשוב לזכור שנטילת הלוואה צריכה להתבצע תוך שיקול דעת, עם מחשבה על יכולת ההחזר שלכם שכן מדובר בהתחייבות כלכלית לכל דבר ועניין. חשוב שאת הצרכים השוטפים שלכם תוכלו לממן באופן עצמאי, אם בעזרת מלגות או בעזרת עבודה בתקופת הלימודים. 

שילוב עבודה יחד עם הלימודים

הפתרון הטוב ביותר לצליחת תקופת הלימודים עם הראש מעל המים מבחינה כלכלית, הוא לעבוד. תוכלו לנסות להשיג מלגות הצטיינות או סיוע, אך ברוב המקרים לא תקבלו סכומים אשר יוכלו לממן אתכם באופן מלא. עבודת סטודנטים לאחר שעות הלימודים יכולה להיות משתלמת מאוד, וכדאי להתחיל אותה מוקדם ככל האפשר. מומלץ להתחיל בחיפוש עבודה לפני שהלימודים יהפכו לאינטנסיביים מדי. אם תתמהמהו, משרות רלוונטיות ברחבי אזור המגורים שלכם ייתפסו על ידי סטודנטים אחרים, ותפסידו משכורות יקרות ומשמרות איכותיות. כמו כן, כדאי לבחון את האפשרות לעבוד במעבדות המחקר באוניברסיטה, כדי להשיג ניסיון מקצועי רלוונטי, ולהרחיב את בסיס הידע שלכם.  

* אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. 

* מס' רישיון 54414.

* אין בפרסום הכתבה משום המלצה, חוות דעת, הבעת דעה או מתן עצה מצד מימון ישיר, ואין לראות באמור תחליף לייעוץ מקצועי ו/או ייעוץ משפטי. כל החלטה בדבר השימוש בתכנים ובמידע תיעשה על אחריותך בלבד ומומלץ ללוותה בייעוץ מקצועי פרטני.