עסקים קטנים    קריירה    

איך לתכנן יום גיבוש שיועיל לצוות ולא יפגע בתקציב

צילום: PIXABAY
מעודכן ל-09/2019

יש המון דרכים להניע עובדים, בונוסים, פידבקים ואחת מהן היא כיף. לשם כך הרבה מעסיקים רוצים ליצור ערבי גיבוש, כדי להתיר קצת את העניבה ולפתח קצת יותר היכרות ומעורבות בין אנשי הצוות. ימי הגיבוש גם מהווים אטרקציה שעליה עובדים מתחרים.

אבל כמו שיודעים עובדים רבים, לא כל יום גיבוש, ערב גיבוש או יום כיף הוא מוצלח במיוחד. לשם כך צריך להכיר היטב את העובדים ואף לעמוד בתקציב, משימה לא פשוטה. איך עושים את זה?

כלל ראשון: זכרו מה מטרת הגיבוש

נכון, נכון, טיול בחו"ל הוא אטרקציה שהרבה עובדים ישמחו לקבל, אבל מטרת יום הגיבוש היא לגבש את העובדי כדי שיפעלו יחדיו, יכירו זה את זה ובין היתר יפתחו גם מחויבות כלפי הארגון.

כלל שני: זול יותר זה לא תמיד רע יותר

יש המון אופציות שאינן חייבות לרושש את תקציב הארגון ולא את התקציב המוקצה למחלקת הפנאי, תחרויות, סדנאות, מופע קטן כל אלו יכולים לחסוך המון כסף.

ועוד

מספר משתתפים

לצוותים שונים משימות שונות ואופי שונה. החליטו מראש אם לתת לכל הארגון יום כיף משותף או דווקא להוציא כל מחלקה לערב גיבוש  קטן יותר. בקבוצות קטנות נעדיף סדנאות והדרכות מתאימות לקבוצות קטנות יותר. ערבי חברה ופעילויות אקסטרים מתאימות לקבוצות גדולות יותר.

עונתיות

חשבו על מתי ערב הפעילות מתרחש. בימים חמים מדי או גשומים מדי נעדיף פעילות בפנים, רצוי בחדר ממוזג, לכן ביליארד או באולינג או אפילו חדר בריחה טובים לפעילות כזו.

גיל ואוכלוסייה

אם רוב העובדים בני אותו גיל, קל יותר לקחת אותם להופעה של אותו אמן או לקחת אותם לפעילות אקסטרימית במקרה שמדובר בצעירים. במקרה שמדובר בגילים מעורבים, פיקניק או טיולים יכולים להיות פתרון טוב.

קרבה למקום העבודה

גם לגיבוש ליד מקום העבודה וגם לגיבוש רחוק ממקום העבודה יש יתרונות וחסרונות. גיבוש קרוב יכול להמשיך את יום העבודה ואינו מצריך את העובדים להגיע במיוחד. עם זאת,  הגיבוש הקרוב נתפס כחלק מיום העבודה ואינו מהווה שינוי אווירה של ממש ולכן יכול לא להועיל לחלק מהעובדים. חשבו טוב מה עדיף לארגון שלכם יותר.

ניהול קמפיין PPC – לימודים וקריירה

סוד הקריירה של ביל גייטס: אל תנוחו

דיור בר השגה למורים – בקרוב בתל אביב