מובייל וגאדג'טים    

איפוס סלולרי – למה חשוב לבצע אותו מדי פעם

מעודכן ל-09/2019

מעעט מאוד אנשים מאפסים את הסלולרי אבל גם אז לא בתדירות גבוהה. מדובר באיפוס  הסלולרי להגדרות היצרן. לכן יש כאלו שיאפסו אותו רק שימכרו או שכבר יהיה ישן ואיטי. עם זאת, בענף ממליצים לאפס את הסלולרי כל כמה חודשים מהסיבות הבאות:

שיפור המהירות

כיום כמעט כולם הסלולריים הם סמארטפונים, כלומר מחשבים, וכפי שבמחשב כשהוא מתחיל ללהיות איטי עושים ניקוי דיסק ונפטרים מקבצים מיותרים, כך גם בסלולרי. כמו במחשב גם בטלפון קבצים זמניים וקבועים, וכולם מתעדכנים ופועלים. כל מה שעושים בטלפון יוצר עוד קבצים ועוד פרוטוקולים; אלו מכבידים על זיכרון הטלפון. יתר על כן, אנחנו נפטרים מאפליקציות כבדות ומיותרות ששכחנו מהן. האיפוס משפר את מהירות התוכנות, המעבד אך לא יכול לשפר את מהירות הסוללה הנשחקת עם השנים

ניקוי אפליקציות מיותרות

נוסף לאפליקציות הפעילות יש המון אפליקציות לא פעילות שהורדנו ולא משתמשים בהן כלל כבר שנים; שחקני אנדרואיד סובלים יותר, כי הכל שם בחינם. אבל למחוק זה כבר טרחה. כמה מהאפליקציות שלכם אתם בעצם לא צריכים?

כך יש טלפון עם הרבה תוכנות שרכיבים שלהן פועלים ברקע וזוללים הסוללה. איפוס הטלפון מאפשר להתקין מה שרק צריכים. במקום למחוק אפליקציה אפליקציהץ.

שינוי הרגלים

נוסף לעניינים הטכניים קיים גם העניין של ההרגלים. האם באמת צריך כל אפליקציה בסלולרי? אנחנו צריכים להתעדכן באינסטגרם ובפייסבוק כל הזמן? או שאפשר להסתפק במחשב השולחני? כך גם משחקים ממכרים, אפליקציות צפייה בסרטונים שעדיף לראות על מסך גודל ועוד.

איך מאפסים?

היתרון הוא שאיפוס זה לא דבר מסובך. בשתי החברות הגדולות גוגל ואפל ניתן לאפס בקלות באמצעות תפריטי ההגדרות של מערכות ההפעלה. היכנסו לסעיף החשבונות המחוברים בהגדרות, ואז ודאו חשבון גוגל+חשבון יצרן במכשירי אנדרואיד, וחשבון iCloud באייפון. בצעו את התהליך כשאתם ליד מחשב עם מייל פתוח, כדי שתוכלו לענות דרכו על הודעות איפוס סיסמה, אם תצטרכו להגדיר אחת חדשה.

היכנסו לתפריט מערכת ההפעלה, ומיצאו את אפשרות האיפוס להגדרות יצרן. היא תימצא דרך שורת החיפוש של התפריט. לאחר האיפוס אפשר להירשם מחדש רק לשירותים החשובים.

מה לעשות לפני שמאפסים?

אם איו גיבוי אוטמטי דאגו לחשבון מקוון שמגבה את התוכן החשוב שלכם – בעיקר תמונות שצילמתם, היסטוריית הודעות, אנשי קשר ועוד. חשבון גוגל פעיל יגבה לכם את כל התוכן, אלא אם כן ביקשתם שלא. החיסרון: לפעמים הוא מגבה גם את כל האפליקציות.

לפני שאיפסתם  רשמו או שננו את כל סיסמאות החשובות שלכם. כיום רוב הסיסמאות ניתנת לשחזור בזכות אימות דו שלבי ושחזור סיסמאות במייל,לכן  מספיק לא להתבלבל בסיסמה לחשבון הגוגל או האפל שלכם.

דבר חשוב נוסף הוא אפליקציות בתשלום. גם אם לא עדכנתם אותן מחדש, סביר שעדיין תשלמו. לכן הסדירו את התשלום. זכרו שאתם לא מקבלים את הגרסה מהיצרן שקניתם, אלא גרסה מעודכנת

חשוב

איפוס להגדרות היצרן מוחק את כל הנתונים מהמכשיר.

אם האיפוס נועד לפתור בעיה כלשה באנדרואידי, מומלץ לנסות תחילה פתרונות אחרים. כיצד לפתור בעיות במכשירי Android. חלק מהשלבים האלה פועלים רק במכשירי Android מגרסה 9 ואילך.

חבילה סלולרית ב-15 שקל לחודש

איך לבחור סלולרי לילדים