חדשות    

אפשר לשלם בפפר פיי ב-400 בתי עסק

בנק ישראל אישר לבנק לאומי להפעיל את אפליקציית התשלומים ב-400 בתי עסק, בעיקר בתחום המסעדנות

עד עכשיו לא היה אפשר לשלם בבתי עסק גדולים באמצעות אפליקציות התשלומים, עתה אישר בנק ישראל לבנק לאומי  תשלום באפליקציה ב-400 בתי עסק.

בנק לאומי חבר לחברת מסופוני התשלום Ipay, המתחרה בחברות וריפון וכספיט, כדי לאפשר לישראלים לשלם דרך אפליקציית התשלומים של הבנק – פפר פיי. כיום יש לאפליקציה מיליון וחצי מתמשים. אלו יוכלו להגיע לבתי העסק שעמם מתקיים שיתוף הפעולה, ולבצע רכישה ללא כרטיס אשראי אלא באמצעות הנייד בלבד, על ידי סריקת קוד QR שיופיע על מסופון התשלום.

האפשרות מתוכננת לשבועות הקרובים.  לאומי סיכם על רכישת 500 עמדות תשלום של Ipay שכל אחת מהן עולה אלפי שקלים כדי להציב אותם בבתי העסק שעדיין לא מחזיקים בעמדות.

לאומי התקשר עם Ipay כדי לאפשר תשתית טכנולוגית לחיבור בין אפליקציית התשלום של הבנק למסוף או קופת התשלום במודל של תשלום עצמאי. בין 400 בתי העסק כלולות גם רשתות כמו כוורת אונליין — רשת חנויות נוחות לחיילים, רשת האוכל המקסיקני מקסיקנה, רשת M בורגר ועוד, בעיקר בתחום המסעדנות. הבנק נמצא במגעים עם ארומה ומקדונלד’ס להצבת מסופונים של Ipay ברשתות.

זה המשך לפעילות הבנקים לאומי, פועלים ודיסקונט המחזיקים באפליקציות תשלום (פיי, ביט ופייבוקס)שמנהלים מגעים עם בתי העסקכדי שהאפליקציות יהיו תשלום אלטרנטיבי לכרטיס האשראי מפלסטיק. תחילה האפליקציות הללו יהיו מבוססות על כרטיס אשראי כך שכל פעולת תשלום שמבצע לקוח דרך האפליקציה, כולל העברת כסף בין אנשים פרטיים, נסלקת על ידי חברת כרטיסי האשראי שעמה התקשר הבנק (במקרה של לאומי מדובר בחברת מקס, אותה מכר לקרן ההשקעות ורבורג פינקוס). כך, כל תשלום דרך אפליקציות אלה כרוך בתשלום עמלת סליקה מצד הבנק לסולק שלו. במסגרת ההתקשרות המסחרית של לאומי מול אותם 400 בתי עסק סוכם כי בית העסק ישלם עמלת סליקה זהה ללאומי, בדומה לעמלה שהוא משלם בעת גיהוץ כרטיס אשראי. לעסק שלא משלם גם על המסופון זו עסקה כדאית..

לאומ ירוויח את הפער בין עמלת הסליקה שהוא משלם למקס לעמלה שיגבה מבית העסק.

סימן השאלה הגדול בהתקשרות בין לאומי, Ipay ו־400 בתי עסק, היא האם היא עולה בקנה אחד עם העובדה שנגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון טרם העניק היתר לבנקים להשתמש באפליקציות שלהם כאמצעי תשלום מול בתי עסק. זאת על רקע התוכניות של הפיקוח על הבנקים להגביל את השימוש באפליקציות אלה.  המשמעות של ההחלטה  היא שנגיד בנק ישראל צפוי לרכך או לשנות משמעותית את המגבלה שהציבה המפקחת הקודמת על  אפליקציות התשלומים.

 

האם אפשר לשלם באפליקציות התשלומים בבתי עסק

אפליקציות התשלומים רוצות להיכנס לסופר-פארם