עסקים קטנים    

בעל עסק, איך לתמחר נכון?

pixabay
מעודכן ל-05/2019

יש ארבעה קשיים המלווים כל בעל עסק, שיווק, גבייה, ניהול זמן ותמחיר. במדריך זה נתמקד באחרון. הקשיים בתמחיר הם בעיקר איך לבחור מחיר שלא גבוה מדי לשוק שיבריח לקוחות או מחיר נמוך מדי  שלא ישתלם.

לכן בעסק הנותן כמה שירותים או מציע כמה מוצרים מומלץ להציע   מחור גבוה של מוצר אחד או שניים שיגרמו למוצרים אחרים של העסק להיראות זולים יותר. יש גם יתרון למחיר נמוך של אחד המוצרים המניב רווח אפסי, אבל ימשוך עוד לקוחות ויגדיל את כוח הקנייה. זה כדאי במיוחד במוצרים שעלותם בשוק נחשבת יקרה יחסית. אסטרטגיה זו נקראת לוס לידר.

אסטרטגיה אחרת היא תמחור של חבילת מוצרים או שירותים. בכך אתם מרוויחים גם הכנסה גדולה יותר וגם הצרכן מוציא פחות פר מוצר. דרך אחרת היא תמחור בשני חלקים: דרך זו טובה למוצרים שכוללים גם שירות לטווח ארוך כמו מכשירי חשמל, מכשירי טיהור מים או סלולאר, המתומחרים לפי עלות המוצר הראשונית לצד עלות חודשית קבועה לשירות הנלווה למוצר.

דרך נוספת היא הנחת כמות. אם לקוח קונה כמות גדולה של מוצרים הוא יקבל הנחה והמשמעות של זה שהצרכן קונה יותר. אפשר לתת הנחה כזו גם ללקוחות חוזרים, וכך הם גם יקנו לזמן ממושך יותר.

עוד אסטרטגיה היא תמחור לזמן מוגבל. מבצעי מכירות לזמן מוגבל מעודדים את הצרכנים למהר ולקנות כדי שלא להפסיד את ההנחה המוצעת. לא חייבים לחכות ליום מבצעים. אפשר לצאת במבצע מכירות גם לרגל יום השנה לעסק או לכבוד אירוע  אחר.

בכל מקרה תכננו מראש גם את ההחנחות וודאו  שהמחיר לאחר ההנחה עדיין רווחי.  גם הביאו בחשבון שלא כל הסחורה תימכר והביאו בחשבון את ההוצאות על פחת, בלאי, מלאי והחזרות בהתאם לסוג העסק, וכן הוצאות בלתי צפויות. כך גם יש להתייחס לאורך החיים של המוצר.

לקריאה נוספת:

מה בעל עסק צריך לעשות לפני סיום שנת המס

בעל עסק, להעלות את המשכורת או למשוך את הדיבידנד?

בעל עסק? דע את חובותיך ואת זכויותיהם של העובדים שלך