חדשות    

גט הישראלית תשתף פעולה עם ליפט

גט הודיעה שהיא סוגרת את הפעילות של שירות הנסיעות השיתופיות שלה בארה"ב, ג'ונו. ב-2007 העבירה גט את כל פעילותה בניו יורק לפעול תחת המותג. אלא שג'ונו הייתה הפסדית ולא באמת היוותה תחרות לאובר ולליפט. בעקבות הסגירה של ג'ונו, יפוטרו כל עובדי החברה בארצות הברית ובישראל. בישראל מספר עובדי ג'ונו מוערך בכ-50 עובדים.

במקום גט הודיעה על שיתוף פעולה עם ליפט בניו יורק. שיתוף הפעולה ייכנס לתוקף ב-2020 ויאפשר ללקוחות העסקיים של גט להזמין נסיעה שיתופית של ליפט מתוך האפליקציה של גט, בחשבון העסקי. השינוי הוא בעקבות  היציאה להנפקה ב-2020 כך שהיא מוותרת על מגזרים לא רווחיים לטובת המגזר העסקי הרווחי יותר.

גט מתרכזת בניו יורק בלבד, שבה ישנה תחרות קשה בין חברות שיתוף הנסיעות השונות ובינן ובין המוניות. כך גדלות הוצאות השיווק .לכך מתווספת חקיקה חדשה בניו יורק שקובעת שכר מינימום לנהגים באפליקציות שיתוף נסיעות,  שהוביל לעלויות תפעול גבוהות יותר עבור החברות הללו.

בהודעת החברה נמסר מטעם מנכ"ל גט, דייב וייסר,האסטרטגיה  היא"לבנות חברה רווחית שמתמקדת בשוק התחבורה התאגידי, ששווה טריליון דולר בשנה". עוד מסר "במקום להתחרות בחברות שיתוף נסיעות הפונות לצרכנים פרטיים, אנחנו משתפים איתם פעולה".

בשנה האחרונה הודיעה גט, המשרתת יותר מ-20,000 חברות בעולם, על גיוס של גייסה 120 מיליון דולר לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר, כשמרבית הסכום גויס כחוב. הגיוס בוצע ממשקיעיה הקיימים, ביניהם פולקסווגן, אקסס, ווסטוק ואחרות. עד כה גייסה החברה 790 מיליון דולר.

גט גם הונפקה בוול סטריט במרץ השנה, והיא נסחרת לפי שווי של 13 מיליארד דולר. בנוסף לשירותי שיתוף נסיעות, ליפט מציעה גם שירותי שיתוף אופניים וקורקינטים ועוסקת בפיתוח טכנולוגיית רכב אוטונומי. בתשקיף, ליפט הדגישה שהיא "ממוקדת בתחבורה", זאת לעומת המתחרה הגדולה שלה אובר, שצפויה גם היא להנפיק בקרוב וגיוונה את העסק שלה לתחומים נוספים כמו משלוחי מזון.

תחבורה בתל אביב – קאר2גו, גט טקסי, תחבורה ציבורית – מה עדיף? יתרונות וחסרונות

נגד הזיהום: ניו דלהי מגבילה את מספר המכוניות על הכביש, אובר מרוויחה

בקליפורניה נהגי אובר וליפט יוכרו כשכירים