חדשות    

גיוס החוב התשיעי של נטפליקס

איך נטפליקס שורדת כך הרבה זמן למרות הכנסות נמוכות, רווחיות נמוכה וצמיחה איטית? מתברר שהחברה פשוט אוהבת גיוסי חוב. היא גייסה חוב כבר שמונה פעם ועכשיו היא בדרך לתשיעי.

התכנים בנטפליקס כבר הופכים יקרים מאוד. לצד סדרת הדגל ,"הכתר"," היו גם סדרות כמו the get down שירדו אחרי עונה אחת בלבד. ובשביל לממן אותם הלקוחות המשלמים הם לא מספיקים וצריך משקיעים.

התחרות כבר נוגסת בנטפליקס. תחילה הייתה זו אפל טי וי, אחר כך דיסני פלוס שגייסה כבר 10 מיליון מנויים עם מגוון של סרטי וסדרות דיסני לאורך השנים, כולל גיבורי מארוול. גם HBO עומדת להצטרף, NBC מתכננת שירות חינמי תחילה למנויי הכבלים ואחר כך לכלל הציבור עם פרסומות, לצד השירות של גוגל ושירותי סטרימנג קטנים.

מבחינת מנויים נטפליקס הוותיקה כמובן מובילה עם 150 מיליון מנויים, אבל זה בא עם חוב של 12.4 מיליארד דולר, שכולו מכמה  סדרות של אג”ח.הגיוס השמיני היה  באפריל 2019 אז גייסה 2.2 מיליארד דולר, ולאחרונה הודיעה על גיוס נוסף של 2 מיליארד דולר.

על מה הולך הכסף? לצד הפקות המקור  היא גם קונה זכויות שידור, למשל על להיט הניינטיז "סיינפלד" היא שילמה סכום מוערך של 600 מיליון דולר, לאחר שאיבדה את הזכויות על "חברים", "המשרד" ועוד.

את השנה היא אמורה לסיים עם תזרים שלילי של 3.5 מיליארד דולר, וההכנסות פשוט לא מספיקות ואין תוכניות לעתיד. גם העלאת המחירים לא עזרה, משום שמספר המנויים ירד פעם ראשונה בתולדות החברה.

החוב של נטפליקס מדורג כבר היום כ"אג"ח זבל", מה שאומר שהיא משלמת ריבית גבוהה יחסית למחזיקים שחוששים כי קיים סיכון סביר שהיא לא תצליח להחזיר אותו. למזלה של נטפליקס שווי השוק שלה עדיין גבוה, אבל אנליסטים חלוקים אם היא באמת תוכל לעמוד בכל החובות לאורך זמן.

שמים סוף לחגיגה: נטפליקס תילחם במשתפי הסיסמאות

מחיר הסטרימינג: עליית מחירים בנטפליקס, גם בישראל

עולם הגיימינג של נטפליקס: החברה תפתח משחקים לפי סדרות המקור שלה