חדשות    

דמי השכירות עלו ב-3% בתוך שנה

לא רק קוני הדירות סובלים ממחירים גבוהים, גם דמי השכירות עולים. כך עולה מדוח הלמ"ס. מחיר השכירות הממוצע בישראל עמד בסוף הרבעון השלישי של 2019 על 4,000 שקל. ועלה בשיעור 1% לעומת הרבעון הקודם, וב -3% ביחס לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. הגידול בדירות 4-1.5 חדרים היא כ-3% בשנה, ואילו בדירות 5-4.5 חדרים מחירי השכירות עלו רק ב-1% בשנה האחרונה. נראה כי מחירי השכירות בדירות הגדולות פשוט כבר קרובים למיצוי.

5 חדרים בתל אביב הכי יקרה

מחירי השכירות הגבוהים ביותר הם בדירות 5-4.5 חדרים באזור תל אביב, כ-9,108 שקל בממוצע בחודש. מי שיחפש שכר דירה זול ימצא שכר דירה בפחות מ-200 שקל בחודש אפשר למצוא בדירות 2-1.5 חדרים באזור חיפה והקריות.

אם יאמרו לכם ללכת לפריפריה, תאמרו להם ששם נרשם הזינוק הגדול ביותר. מחיר שכירות ממוצע של דירות 2-1.5 חדרים באזור הצפון טיפס בשנה האחרונה ב-5%, ואילו באזור הדרום המחיר הממוצע של דירות בגודל של עד 4 חדרים עלה בכ-4% בשנה.
ירידת מחירים בשרון, בצפון ובסובב ירושלים
מי שפחות מודאג מעליית מחירי השכירות הם שוכרים בדירות 5-4.5 חדרים באזור השרון, וכך גם במחירי דירות 5-4.5 חדרים באזור הצפון, ובמחירי דירות 2-1.5 חדרים במרכז ובאזור סובב ירושלים. אלו ירדו בשיעור שולי של אחוז.
לדברי חיים מסילתי, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, "ככל שמערך התחבורה בפריפריה משתפר ומוקמים עוד ועוד מרכזי תעסוקה, השוכרים רואים ביישובי הפריפריה אלטרנטיבה ראויה למגורים. בדירות הגדולות העלייה מתונה יחסית שכן לרוב מדובר במשפחות המחפשות חוזי שכירות לטווח ארוך. בהיעדר חוק המגביל את העלאת שכר הדירה באופן לא מבוקר, סביר שמגמת עליית המחירים תימשך, וכך יגדל הקושי של השוכרים לחסוך הון עצמי לרכישת דירה".