כלכלה שיתופית    

הכירו את SoMo – אפליקציה לנסיעה שיתופית בלי זרים

מעודכן ל-01/2019

SoMo – האפליקציה שמפאשרת לך לתאם נסיעה לצרכים משותפים עם הקרובים אליך וגם מאפשרת לך להתחבר לשירותים אחרים להזמנת רכב

"אנשים זרים לא רוצים לנסוע יחד, אין מוטיבציה לנהגים לקחת אחרים והעלות היא מאוד גבוהה לנהג.", אומר ליעד יצחק, מנכ"ל Mobility HERE שהשיקה את אפליקציית SoMo. יצחק הוא גם בכיר לשעבר בוייז, המנסה לקדם את מודל הנסיעה השיתופית.

אנחנו מציעים ההפך, אומר יצחק,.  המודל של האפליקציה החדשה מאפשר יותר מה שאנשים רוצים, שיחות פרטיות ולהאזין לפודקסט בשקט. האפליקציה מאפשרת לשתף נסיעות בין חברים, משפחה, עמיתים לעבודה, הורים נוספים לילדים או כל מעגל חברתי אחר. היא מאפשרת איסוף ממקומות שונים ותכנון נסיעה משותפת. התקשורת והתיאום בזמנים נעשים בצורה אוטומטית על ידי האפליקציה. האפליקציה משמשת גם כיישום ניווט רגיל  שמציע הכוונה ומסלולים בהתאם לפקקים בזמן אמת. כמו כן, היא יכולה לשלוח עדכונים אוטומטיים בנוגע למיקומו וזמן ההגעה המשוער של הנהג בלי שיצטרך לכתוב בזמן אמת ולהסיט עיניו מהכביש.

המודל שלה מתבסס על הנחה שלאנשים יש יותר אינטרס ורצון למעורבות כשמדובר בקרובים אליך.  ויש צורך משותף, כמו חתונה,  טיול, מפגש חברתי, איסוף ילדים לגן ועוד.  הרבה פעמים יש צורך משותף  ויכולת חיבור, איך אין להם דרך,  אנחנו מציעים את הדרך,אומרים בחברה.

האפליקציה מאפשרת גם להזמין מונית, מיניבוס או כל אמצעי אחר להסעה.. למעשה, זה אגרגטור לשירותי ניידות בזמן אמת ומחבר את המשתמש גם לשירותי השכרת רכב, אופניים שיתופיים, תחבורה ציבורית ועוד. כך שאם אנשים מתכננים טיול משותף או מפגש הם יכולים להשתמש באפליקציה לשני צרכים, הן להתארגנות והן להזמנת הרכב. השיתוף פעולה עם אפליקציות אחרות מתחום התחבורה זהו למעשה חלק מהמודל הכלכלי של החברה.

מנכ"ל החברה אמר בהשקה כי  SoMo תוכל לעצב את עתיד התחבורה הודות למינוף הקישוריות החברתית, כמו שעשו שירותים כפייסבוק, לינקדאין ו-Airbnb. עוד טען כי  הגדלת התפוסה הממוצעת בכלי הרכב תגרום לפקקי התנועה להיעלם, ובתוך כך להפחית את זיהום האוויר.

תחבורה שיתופית – גט התחילה, איך זה יתקדם?

רכב מרובה נוסעים – מה זה? ומה היתרונות בנסיעה ברכב מרובה נוסעים?

כלכלה שיתופית – מה זה? איפה זה קיים? ואיך זה משפיע על החיים שלנו?