חדשות    

המכונית החדשה של לוטוס – חשמלית, חזקה יותר ויקרה הרבה יותר

 יצרנית מכונית הספורט הבריטית לוטוס משיקה את החשמלית הראשונה שלה. אומנם אין עדיין יבוא רשמי לישראל, אך יש ביבוא אישי

לרגל יום הולדת ה-71 שלה לוטוס, יצרנית מכוניות הספורט הבריטית, השיקה את המכונית החשמלית הראשונה בפס הייצור שלה. אומנם יבוא רשמי של מכוניות לוטוס עדיין אין בישראל,  אך הגיעו מכוניות לוטוס, הן מדגמי אספנות והן מדגמים חדישים, ביבוא אישי.

המכונית החשמלית החדשה נקראת "אוויג'ה", ומסוגלת להגיע למהירות מקסימלית של 340 קמ"ש ולזנק ל-100 קמ"ש תוך שלוש שניות הודות למנוע חשמלי המפיק לא פחות מ-2,000 כוחות סוס ומוזן מסוללה בהספק של 1,600 קילוואט.

עןד החברה מדווחת כי הטווח הוא 400 קילומטר. בנוסף מצהירה החברה שסוללת האוויג'ה מסוגלת להיטען במהירות, ותוך פחות מרבע שעה ניתן להטעין מעל 80% מקיבולתה. מעבר לכך, האוויג'ה היא גם הלוטוס הראשונה שמציעה קישוריות מלאה לענן.
מכונית חשמליות שנוספו לאחרונה הן מיני קופר,  וגם ממשלת בריטניה הודיעה כי עזור ליגואר לעבור לעידן החשמלי. כמו כן גם הונה השקיה את המכונית החשמלית הראשונה שלה. ניסאן אף היא השיקה את הדגם שלה.
אך נציין כי בארץ פחות ערוכים לחשמליות וכי אין מספיק עמדות הטענה. אומנם הוצהר רשמית על 2,000 עמדות הטענה אך  לא בכל היישובים ולא בתל אביב. וזה גם לא מספיק. כמו כן לא ברור אם טווח הסוללה והמחיר שלה ימשכו אליהם לקוחות חדשים שיעזבו את מכוניות הבנזין. כמו כן  אומנם עתה יש הטבות מס לחשמליות,  אך לא ברור כמה רשות המסים תעודד אותן, לאחר שיהיה כבר היצע גדול יותר של מכוניות כאלו. והמחיר של לוטוס החדשה? רק קצת יותר מ-2 מיליון דולר. בהצלחה.