חדשות    

המפקח על הבנקים: נסייע לקבוצות אוכלוסייה שנתקלות בחסמים בביצוע פעולות מרחוק

מעודכן ל-07/2020

"כל לקוח ת זכאי ליהנות מהיתרונות הגלומים בביצוע פעולות מרחוק, שהם בעיקרם נוחות, זמינות ומחיר מופחת"

 

המפקח על הבנקים, יאיר אבידן, פרסם היום מכתב למערכת הבנקאית בנושא "ביצוע פעולות בנקאיות מרחוק בתקופת משבר הקורונה ובעתות שגרה" ובו התייחס לחשיבות הטיפול של המערכת הבנקאית בקבוצות אוכלוסייה הנתקלות בחסמים בביצוע פעולות מרחוק.

"כל לקוח של המערכת הבנקאית זכאי לבצע את מירב הפעולות הבנקאיות מרחוק וליהנות מהיתרונות הגלומים בביצוע פעולות מרחוק, שהם בעיקרם נוחות, זמינות ומחיר מופחת", כתב אבידן. "אנו מייחסים חשיבות רבה לשיפור התנהלות המערכת הבנקאית מול לקוחותיה, לרבות מול אוכלוסיות שנתקלות בקשיים בביצוע פעולות בנקאיות מרחוק,  הן בעתות שגרה ובפרט בתקופה זו של משבר נגיף הקורונה".

הפיקוח על הבנקים פועל באופן שוטף למציאת פתרונות שיסייעו ללקוחות המערכת הבנקאית לבצע פעולות מרחוק, ובפרט בתקופת משבר נגיף הקורונה, שהדגיש ביתר שאת את הצורך להגן על בריאות הציבור, ולאפשר ביצוע פעולות בנקאיות מבלי להגיע לסניפי הבנק.

בנוסף לצעדים שנקט הפיקוח לקידום מתווים בנוגע להנפקת כרטיסי דביט ללקוחות שאין ברשותם אמצעי תשלום אחר, להסרת חסמים רגולטורים ולעידוד לקוחות להצטרף לשירותים בנקאיים מרחוק, מבקש הפיקוח על הבנקים להדגיש את חשיבות הטיפול של המערכת הבנקאית בקבוצות אוכלוסייה, אשר נתקלות בחסמים בביצוע פעולות מרחוק, ובהם לקוחות המצויים בהליכי פשיטת רגל ובהליכי חדלות פירעון, אפוטרופוסים, ואנשים שמונו להם אפוטרופוסים.

בהתייחס לקבוצות אוכלוסייה אלו, מפנה הפיקוח על הבנקים את המערכת הבנקאית לרגולציה רלבנטית, לניירות עמדה של משרד האפוטרופוס הכללי ולמסמך הבנות וולונטרי בנושא חשבונות אפוטרופסות, אשר נועדו לסייע להם לקיים פעילות בנקאית באופן נגיש ונוח.

הוראת הפיקוח על הבנקים: מקבלי קצבאות ביטוח לאומי יקבלו דביט לבית

הפיקוח על הבנקים ורשות ההון מהדקים במשותף את הרגולציה על האשראי הצרכני