חדשות    

הוראת הפיקוח על הבנקים: מקבלי קצבאות ביטוח לאומי יקבלו דביט לבית

לאומי קארד DEBIT

עקב צמצום פעילות סניפי הבנקים בעקבות התפשטות הקורונה  נוצר קושי עבור לקוחות המקבלים קצבאות שונות מהביטוח הלאומי שאין ברשותם כרטיס חיוב (כרטיס למשיכת מזומנים ולביצוע עסקאות מרחוק) ושנוהגים למשוך את הקצבאות באמצעות שירותי הקופה בסניף. לכן, המערכת הבנקאית מתחילה בימים אלו לשלוח בדואר ללקוחות אלו כרטיס חיוב, כדי לסייע להם למשוך את סכום הקצבאות מכל מכשיר בנקאי אוטומטי ללא צורך בהגעה לסניף. כך לפי הוראות הפיקוח על הבנקים..

צעד זה יכול אף לייתר או לצמצם את הצורך במשיכת מזומנים, היות שכרטיס החיוב המיידי  מאפשר, מעבר למשיכת מזומנים, גם תשלום ורכישת מוצרים ושירותים בדומה לכרטיס אשראי (כאשר חיוב חשבון הבנק של הלקוח בסכום העסקה נעשה באופן מיידי). כך, ולאור ההנחיות המעודכנות של משרד הבריאות על צמצום התנועה במרחב הציבורי, הלקוחות יוכלו להיעזר בכרטיס החיוב המיידי לביצוע עסקאות מרחוק (באמצעות הטלפון או האינטרנט), ככל שיידרשו לכך.

 יצוין, שהשימוש בכרטיס חיוב מיידי עבור לקוח שאין ברשותו כרטיס אשראי יכול שיהיה כרוך בעמלה חודשית של עד שקלים בודדים (גובה העמלה המדויק משתנה בין הבנקים). בכל אופן, אם לקוח לא יפעיל את הכרטיס שיישלח אליו הוא לא יחויב בעמלה.

הלקוחות מתבקשים להיות ערניים ולבדוק בימים הקרובים בתיבת הדואר הם התקבלו כרטיס החיוב והסכם ההצטרפות, ולפעול בהתאם להנחיות, כדי להפעיל את הכרטיס. ככל שהכרטיס לא הגיע עד ליום 29.3.20 (תאריך קבלת הקצבה הקרוב), מומלץ, ככל שהדבר אפשרי,  להתאזר בסבלנות עוד מספר ימים, ולא להגיע לסניפים. אם הכרטיס לא התקבל במהלך החודש הקרוב, יש ליצור קשר עם הבנק שבו מתנהל החשבון ולברר זאת.​ ​​

לאומי שולח ללקוחות מבוגרים כרטיס דביט עד הבית – ללא עלות

מחקר של הכנסת: כרטיסי דביט יכולים להעמיק את המינוס