חדשות    

הנחיות למתמחים בראיית חשבון: עבודה מהבית, בידוד, מבחנים, חל"ת

לשכת התעסוקה
מעודכן ל-03/2020

בעקבות התפשטות נגיף הקורונה ובהתאם להנחיות משרד הבריאות, מועצת רואי חשבון מפרסמת מספר עדכונים והבהרות לציבור המתמחים בראיית חשבון וציבור מבקשי הרישיון.

 מתמחה שהוצאו לחל"ת:

מתמחים שהוצאו לחל"ת בעקבות המצב המיוחד במשק יוכלולבקש כי תקופה זו תיספר במסגרת ההיעדרויות המותרות בשנת התמחות, שהן, לעמדת המועצה, עד שישים ימי חופשה לתקופה של שנתיים.

מתמחים אשר לא יבקשו כי תקופת החל"ת תיספר כהתמחות על חשבון ימי החופשה, יגישו למועצה תעודת גמר התמחות, וכאשר יחזרו להתמחות יידרשו לבצע רישום להתמחות באמצעות הגשת כתב התחייבות.

בהמשך הדברים, ולאור ההתפתחויות, תמשיך מועצת רואי חשבון להידרש למציאת פתרונות לסוגיות אלו, וכל החלטה ומדיניות תפורסם באתר המועצה.

 מתמחה בבידוד:
מתמחה שחלה עליו חובת הימצאות בבידוד, ייזקפו ימי הבידוד על חשבון ההיעדרות המותרת בגין מחלה, שהם לעמדת המועצה עד שישים ימי מחלה לתקופה של שנתיים. זאת בכפוף להמצאת אסמכתאות בדבר חובת הבידוד.

 עבודה מהבית:
מתמחים שמקום התמחותם עבר לעבודה מהבית, ואשר מאמנם יצהיר בפני מזכירות המועצה כי הוא ערוך להעביר אליהם משימות עבודה בראיית חשבון באופן שוטף, ולפקח באופן ישיר על ביצוע משימות אלו על ידי המתמחים מביתם, וזאת בהיקף הימים והשעות העומד בדרישות ההתמחות, יהיו רשאים לבצע את ההתמחות מביתם, וזאת עד להנחיה אחרת של המועצה בנושא. על המאמן להצהיר על כך מראש, בדוא"ל [email protected] וכן לדווח על כך במסגרת תעודת גמר ההתמחות.

בחינות:
כפי שפורסם מוקדם יותר היום, המועצה הודיעה כי בהתאם להנחיות משרד הבריאות ולהערכת המצב, יו"ר המועצה הורתה על דחיית כל בחינות המועצה שנקבעו לחודש מאי 2020. נבחנים שנרשמו לבחינות אלו לא יידרשו לשלם אגרה בעת הרישום לבחינות החלופיות שייקבעו במועד אחר. באשר ליתר בחינות ההסמכה הקבועות מהחודשים יוני 2020 ואילך, הודעה מעודכנת מטעם המועצה תפורסם בהתאם להתפתחות הדברים ולהחלטת יו"ר המועצה.
לפרטים נוספים ולעדכונים שוטפים ניתן להיכנס לאתר מועצת רואי חשבון בכתובת https://www.gov.il/he/departments/topics/board_of_certified_public_accountants או לעמוד הפייסבוק של משרד המשפטים.

מיהו גרג אבל – רואה החשבון שצפוי לרשת את באפט

כמה מרוויח רואה חשבון?

תואר בחשבונאות – למי זה יכול להתאים?