חדשות    

חברה בת של פוג'יפילם דיווחה שפיתחה תרופה המקלה על החלמה מקורונה והמניה קפצה ב-15%

פוג'יפילם, חברת הצילום שכמעט נשכחה, קופצת ב-15.4% בטוקיו לאחר דיווח ברויטרס שלפיו גורמים רשמים בסין הודיעו שהתרופה לטיפול בשפעת אוויגאן (Avigan – ידועה גם בשם Favipiravir) סייעה להחלמת חולים בקורונה. האוויגאן מיוצרת על ידי חברה בת של פוג'יפילם, והיא אושרה לשימוש ביפן בשנת 2014.

כבר בפברואר מניית חברת פוג'יפילם עלתה ב-3.2% בבורסת טוקיו, לאחר שזינקה ב-8%. אז אמר קטצנובו קאטו, שר הבריאות של יפן, כי המדינה מתכננת להמליץ על תרופת אביגן (Avigan) שהחברה מייצרת כתרופה לווירוס קורונה.

באותה עת פוג'יפילם שקלה להגביר את תפוקת התרופה נגד נגיפי שפעת, שידועה גם בשם Favipiravir. זאת לאחר שממשלת יפן ביקשה מהחברה לעשות זאת.

אביגן שימשה בעבר לטיפול באבולה, לפי אתר החברה, ודובר החברה  הודיע  כי ניסויים בתרופה הציגו תוצאות טובות בקרב חולים בווירוס קורונה שהראו תסמינים קלים או לא הראו תסמינים בכלל.

באותו חודש  החברה סיפקה לממשלת יפן מלאי שמספיק ל-2 מיליון איש לצורך טיפול בנגיפי שפעת. החידוש הגדול הוא ההמלצה של הממשל בסין, שבה רוב הנדבקים בעולם.

ב-2008פוג'יפילם הולדינג  הסכימה לרכוש את יצרנית התרופות טויומה כימיק), עבור סכום של 1.4 מיליארד דולר (154.6 מיליארד ין). יצרנית המצלמות הדיגיטליות והציוד הרפואי, פוג'י, הפכה לבעלת השליטה ביצרנית התרופות המפתחת את תרופה חדשנית נגד שפעת העופות.

פוג'י אז הציעה לרכוש 153.1 מיליון ממניות טויומה עבור 880 ין למניה, כך נמסר בהצהרה משותפת לשתי החברות בבורסת טוקיו היום. מדובר  היה אז בפרמיה של 39% מעל למחיר המנייה בנעילה באותה עת.

שופרסל משיקה: משלוחי תרופות ללא מרשם לצד המזון

ההנחיות החדשות והמחמירות: בלי גינות ציבוריות, פארקים וים

כמה תעלה השבתת המשק בעקבות הקורונה