חדשות    

שופרסל משיקה: משלוחי תרופות ללא מרשם לצד המזון

רשת שופרסל, בעלי be, מתחילה לשלוח תרופות ללא מרשם עד לבית הלקוח, עם משלוחי המזון. זו הפעם הראשונה שבה רשת מזון משלחת תרופות ביחד עם מזון, באותו המשלוח. ההזמנה תיעשה משופרסל אונליין. הפעילות אפשרית בגין הקלות ברגולציה.

תחילה תבצע שופרסל פיילוט לשירות באזור השרון: בנתניה, חדרה ויישובי עמק חפר. בשלב השני יורחבו אזורי השילוח. עוד נודע כי בתוך חצי שנה תתחיל שופרסל לבצע באותו המשלוח של המזון גם שילוח של תרופות מרשם.

אורי וטרמן, מנכ"ל רשת Be, אישר בתקשורת את הדברים: "קיבלנו אישור מהרגולטור לספק באותו המשלוח גם מזון וגם תרופות. בעוד שבועיים נתחיל בפיילוט באזור השרון. זה משהו ששום רשת מזון לא יכלה לעשות עד עכשיו וזה נותן לנו יתרון".

מדוחות הרשת עולה כי 15% מהכנסותיה מגיעות מרכישות מקוונות. היתרון הגדול הוא לרשת be שיש לה מעט מאוד  סניפים ביחס לרשת הגדולה סופר-פארם, וכך פעילותה העסקית תגדל. הלקוחות יוכלו לחסוך דמי משלוח

באוגוסט האחרון חתמה רשת Be על הסכם לרכישת 51% ממניות חברת בלה אונליין בתמורה לכ־5 מיליון שקל. הרכישה מאפשרת לרשת הפארם לספק תרופות עד בית הלקוח בהזמנה מקוונת, אך כעת מרחיבה הקבוצה את הפעילות של שילוח התרופות גם לרשת שופרסל עצמה.

בעיה נוספת שלרשת Be הסכם עם קופת חולים לאומית בלבד, שהיא הקופה הקטנה ביותר שפועלת בישראל, אך בינתיים מנהלים משא ומתן עם כל קופות החולים.כך יתאפשר גם משלוח תרופות מרשם גם באונליין בתוך מספר חודשים.

גם  סופר־פארם הודיעה כי מהשבוע,  תספק למבוטחי קופות החולים כללית, מכבי ומאוחדת שיוכלו להזמין תרופות מרשם דרך אתר סופר־פארם אונליין במשלוח עד הבית או באיסוף עצמי מהסניף הקרוב לביתם. בסופר־פארם יגבו עבור המשלוח 30 שקל, ובהזמנה מעל 249 שקל ללא עלות. אלו גם דמי המשלוח כיום על משלוחי מזון משופרסל, אך 10 שקלים על משלוח בשווי יותר מ-750 שקל.

. לדברי ניצן לביא, מנכ"ל סופר־פארם: "סופר־פארם היא בראש ובראשונה בית מרקחת, ומבחינתנו החתימה על ההסכם עם כל קופות החולים והיכולת לנפק תרופות עד הבית זה צעד מאד משמעותי בביסוס האונליין".

קניות באינטרנט – מבטלים את תשלום האגרות עבור רוב המשלוחים

יבוא אישי של תרופות ללא מרשם ותוספים – כמה זה עולה והאם זה בטוח?

פתרונות משלוח לכתובות בעייתיות או לא קיימות