שוק ההון    

חברת המשלוחים פדקס נופלת ב-10%

פדקס דיווחה  על ירידה של 12% ברווח התפעולי ברבעון  שהסתיים ב-31 באוגוסט, לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.

החברה הודיעה כי סיבת הירידה היא מתיחות המסחר העולמית,  ובה מלחמת הסחר, עלויות גבוהות יותר הקשורות להרחבת שירותי המשלוחים שלה ו"הפסד עסקים כתוצאה מאיבוד לקוח גדול". רוב הסיכויים שהכוונה לאמזון. פרסום הדוחות הוביל את מניית פדאקס לצניחה של כמעט 10% בסיום המסחר.

כאמור, אמזון הייתה לקוח עיקרי של פדאקס סזו סיפקה את המשלוחים ללקוחות. אמזון החליטה לעבור לשירות משלוחים עצמאי ומהיר יותר וביוני הודיעו החברות כי לא יחדשו את החוזה ביניהן לאספקת שירותי מטען.

בפדאקס מדגישים עכשיו את שיתופי הפעולה עם חברות אחרות כמו וולמארט וטארגט, המציעות חנויות אונליין.  בפדאקס אמנם טענו כי אמזון ייצגה בסביבות 1.3% בלבד מההכנסות שלה ב-2018, אך ההפסד לא נובע ישירות מהכנסות מאזמון אלא מהפיכת אמזון למתחרה ישירה שלה..

לפי התחזית של החברה, הרווח למניה יעמוד על הטווח שבין 10-12 דולר. בשנה שעברה דיווחה החברה על רווח של 2.03 דולר למניה, שנחשב לנתון נמוך למדי בהתחשב בכך שרכשה את חברת שליחויות האקספרס האירופית TNT אקספרס. לשם השוואה, שנה קודם לכן, הרווח עמד על 16.79 דולר למניה.

"פדאקס מטמיעה אסטרטגיות נוספות לקיצוץ עלויות FSH לקזז על ההשפעות כתוצאה מחוסר הוודאות בזירה המאקרו כלכלית", מסר סמנכ"ל הכספים של החברה אלן גראף ג'וניור. עוד הוסיף כי החברה תקצץ ברשת משלוחי האוויר המהירים שלה כחלק מאסטרטגיית החיסכון בעלויות.

עם ההפסדים החברה גם מעלה את מחיר המשלוח, עלויות המשלוחים בשירותים השונים שמציעה החברה יעלו בשיעור ממוצע של 4.9%.

 

וולט או תן ביס, איזה שירות משלוחים מהיר יותר, מה זול יותר

קניות באינטרנט – מבטלים את תשלום האגרות עבור רוב המשלוחים

סוניגו אריזות הובלות ומשלוחים בינלאומיים בע";מ