מדריכי בנקאות    

חשבון הפוך בבנק אגוד – 3% על הפלוס; 0% על המינוס – האם כדאי?

בנק אגוד

בנק אגוד משיק מבצע ללקוחות חדשים בשם "חשבון הפוך" – "כל שעליכם לעשות" הוא פונה ללקוחות בנקים אחרים, "הוא להעביר משכורת מעל 7,000 שקל, לפתוח חשבון הפוך וליהנות מתנאים הוגנים במיוחד - מקבלים 3% ריבית על הפלוס ומגוון פיקדונות; לא משלמים ריבית...

בנק אגוד משיק מבצע ללקוחות חדשים בשם "חשבון הפוך" – "כל שעליכם לעשות" הוא פונה בעיקר ללקוחות בנקים אחרים (וגם ללקוחות הבנק עצמו) , "הוא להעביר משכורת מעל 7,000 שקל , לפתוח חשבון הפוך וליהנות מתנאים הוגנים במיוחד – מקבלים 3% ריבית על הפלוס ומגוון פיקדונות; לא משלמים ריבית על המינוס; פטור מעמלות עו"ש (עמלת פקיד ועמלת ערוץ ישיר)".

תנאי הצטרפות לתכנית – המבצע מיועד ללקוחות חדשים וקיימים, מעבירי משכורת חדשה מעל 7,000 ₪ נטו ליחיד או 9,000 ₪ לזוג נטו.

מה התנאים?

 בשלוש השנים הראשונות, מותנות ההטבות בביצוע של לפחות 8 פעולות בחשבון בחודש או חיוב חודשי של 2,000 ₪ בכרטיס אשראי של בנק אגוד. מהשנה הרביעית ואילך, הטבת ביטול עמלות העו"ש מותנות בביצוע חיוב חודשי של 5,000 ₪ בכרטיס אשראי של בנק אגוד (שימוש של 2,500 ₪ בחודש יעניק פטור של 50% מעמלות העו"ש). הבנק מתחייב להעניק את הטבת ביטול עמלות העו"ש למשך 6 שנים מיום ההצטרפות לתוכנית. הבנק שומר לעצמו את הזכות לשנות או לבטל את ההטבות שבמסגרת מסלול זה החל מתום 6 השנים הנ"ל בהתראה של חצי שנה מראש. במקרה של שינויים מכח הדין, הבנק רשאי, בכל עת, לבטל את ההטבה בהתראה של 14 יום מראש.

הפטור שניתן מעמלות פקיד הוא  עד 10 פעולות בחודש; הפטור מעמלות ערוץ ישיר – עד 30 פעולות בחודש. עמלת כספומט בגין משיכה שלא בסניפי בנק תחויב בעמלה.

באגוד מדגישים שהריבית על הפלוס היא בשיעור שנתי של 3% למשך 3 שנים ועד גובה המשכורת וש- 0% ריבית על המינוס היא למשך 3 שנים ועד גובה המשכורת. הריבית שתשולם על הפלוס או על הפיקדונות חייבת במס כדין.

הרף המקסימלי לקבלת הטבות ריבית זכות וריבית חובה – משכורת עד סך של 30,000 ₪.

חשבון הפוך – האם כדאי? ומתי כדאי?

המבצע הזה של בנק אגוד התחיל כבר ב-2012  ועדיין אחת לכמה חודשים טובים הוא משווק שוב, והאמת שבאופן כללי הוא ממש לא רע, רק צריך לזכור כמה דברים – ההטבות הניתנות במסגרת החשבון הזה הן מדידות – תתרגמו אותן לכסף, ואולי תמצאו שבבנק שלכם או בבנקים אחרים בכלל, ההטבות לא רחוקות מכך (אולי אפילו טובות יותר). הרי ההטבה המפתה כאן היא הריבית על העו"ש בגובה של המשכורת וזה למשך 3 שנים – מדובר בריבית גבוה במיוחד – 3%, אבל חברים, כמה כבר נמצאים בעו"ש בגובה המשכורת וגם אם כן אז מה ההטבה – נניח מקרה של הטבה גדולה – שכר של 20 אלף שקל – ריבית של 3%, מדובר על 600 שקל בשנה, בבנק שלכם, כנראה שהריבית תהיה כמה עשיריות אחוז, כלומר כמה עשרות שקלים. נניח שאפילו אפס מוחלט – כלומר מדובר על הטבה של 600 שקל בשנה שהיא נהדרת, אבל קחו בחשבון שאתם משלמים הרבה יותר מ-600 שקלים לבנק בגין עמלות שנתיות, וההנחות כאן, בחשבון ההפוך הם לא על מכלול העמלות והן גם מוגבלות בזמן – מה יקרה אחר כך.

ודוגמה נופסת ריאלית יותר – נניח שאתם במינוס והבנק גובה מכם ריבית של ונגזים 4% ובחשבון הפוך זה יהיה אפס (עד גובה המשכורת), כאן אתם חוסכים כבר 800 שקל בשנה (4% על 20 אלף שקל גובה משכורת), אבל תבדקו מסביב – עמלות הקצאת אשראי ועמלות נוספות, ותזכרו שמדובר בתקופת זמ מוגבלת. רק אחרי שתחשבו ותראו שהבנק שלכם לא יכול לעמוד בתנאים הכלכלים האלו, תעשו את המהלך.

 תזכרו שברגע שאתם מתכוונים לעזוב את הסניף שלכם, ירדפו אחריכם (טוב, לא אחרי כולם, אבל כנראה שרובכם יזכו לשיחות שימור) ויציעו לכם הטבות שוות. ועניין נוסף –  יש גם נושאים אחרים שצריך לקחת בחשבון שהם לא מתורגמים לכסף – שרות של העובדים, ניסיון של העובדים בסניף ועוד. כאן, זה כבר תלוי בסניף עצמו.

הנה מדריך – איך לעבור בנק?

הנה ביקורת על מבצע חשבון הפוך