חדשות    

יצרנית התרופות פרדו פארמה הגישה בקשה לפשיטת רגל

יצרנית התרופה אוקסיקונטין,  פרדו פארמה, הגישה בקשה להגנה מפני פשיטת רגל, בשל 2,600 תביעות שהוגשו נגדה על אחריותה למגפת ההתמכרות לאופיואידים בארה"ב.

 הדירקטוריון אישר את תהליך פשיטת הרגל. כך תוכל להתגבר על התביעות המרובות. אלפי ערים, מחוזות וכמעט כל המדינות בארה"ב הגישו תביעות נגד פרדו, ובחלק מהמקרים גם נגד הבעלים. בתביעות נדרשים פיצויים של מיליארדי דולרים. לפי התביעות, החברה והמשפחה שיווקו בצורה אגרסיבית משככי כאבים במרשם, תוך הסתרת סיכוני ההתמכרות ומנת יתר מרופאים וממטופלים. בפרדו וסאקלר, הבעלים, כמובן מכחישים את ההאשמות.

לפי הודעה שפרסמה פרדו, היא הגיעה להסדר פשרה טנטטיבי עם 24 מדינות ו-5 טריטוריות בארה"ב, וכן עם עורכי הדין המייצגים מעל 2,000 ערים, מחוזות ותובעים אחרים. בהליך פישטת הרגל ייקבע גובה הפיצוי הסופי. בחברה מתכוונים לבקש גם מהשופט לעצור את הליטיגציה נגדה, כך שתוכל לנהל מו"מ להשגת הסדר סופי בפשיטת הרגל, כך לפי אנשים המעורים בנושא. עם זאת, ההערכה היא כי המדינות יתנגדו לבקשה הזו.

עם זאת, 20 מדינות מתנגדות להסדר המתגבש. מדובר במשבר בריאות שגבה את חייהם של קרוב ל-400 אלף אנשים בין  1999-2017 ובמרכז המשפט עומדת השאלה מי אחראי. לפי המדינות המתנגדות, משפחת סקלר הרוויחה מיליארדי דולרים ממכירת התרופה הממכרת, אף שהייתה מודעת להשפעות השליליות של ה.השבוע נחשף כי המשפחה העבירה מיליארד דולר מחוץ למדינה דרך חשבונות בשוויץ, ככל הנראה כניסיון להגן על ההון שלה מפני התביעות.

משפחת סאקלר הציעה לשלם מכיסה 3 מיליארד דולר במזומן ועוד 1.5 מיליארד דולר באמצעות מכירה של חברה אחרת שבבעלותה, מונדיפארמה. "הגענו לצומת טי. מפה יש רק שתי דרכים שאפשר לפסוע בהן", מסר יו"ר פרדו סטיב מילר. לדבריו, החברה תנסה לטעון בפני המדינות כי התנגדות להסדר תוביל למאבק משפטי ממושך, שיפגע בפיצויים שיעברו לקהילות השונות. עוד הוסיף כי הליכי פשיטת הרגל המתוכננים "הן התקווה הטובה ביותר כדי לסיים ולהטמיע פתרון עולמי לתביעות הללו".

יבוא אישי של תרופות ללא מרשם ותוספים – כמה זה עולה והאם זה בטוח?

איפה משתלם לקנות תרופות ללא מרשם?

פטור מתשלום לניצולי שואה ונכי המלחמה בנאצים על רכישת תרופות מרשם