מובייל וגאדג'טים    

כבר לא צריך לישון על הספה: מיטה שמונעת מכם לנחור – Tempur Sealy

מגרשים אתכם לספה כי אתם לא מפסיקים לנחור? או שמעירים אתכם כל הזמן בנחירות?  מיטה חדשה מהווה פתרון. Tempur Sealy מציגה מיטה חכמה שכוללת מערך חיישנים שיעקבו אחר דפוסי השינה שלכם, יזהו ברגע שאחד מכם נוחר ויכוונו עבורכם את התנוחה הנכונה כדי שתשתקו כבר.

אתם נוחרים, המיטה משנה זווית

מדובר במיטה חכמה מורכבת מבסיס ומזרון, כוללת חיישנים מובנים אשר עוקבים אחר קצב הלב והנשימה ואחר התנאים הסביבתיים בחדר השינה ובהם טמפרטורה, לחות ואיכות האוויר.החיישנים מחפשים דופק מוגבר או נשימה כבדה – הנובעים מצריכת חמצן מופחתת כתוצאה מנחירות. ברגע שהחיישנים מזהים את הנחירות, הם מנחים את המיטה להרים או להוריד את ראש המיטה בזווית של בין 11 ל-13 מעלות. כך כמות האוויר הנשאפת מוגדלת, מה שאמור להפחית את הנחירות. זה לא המוצר הראשון שמזהה נחירות, אבל זה מוצר ראשון שפועל באופן חכם ואוטומטי וגם יעיך וכך אתם או בני זוגכם לא צריכים להתעורר.  חלק מהמיטות משתמשות במיקרופונים, מה שגם עלול להעיר אתכם וגם לפגוע בפרטיות.

לבד מ״מד הנחירות״, המיטה החכמה של Tempur Sealy כותבת  מידי בוקר דוח שינה עם הציון שקיבלתם בהתאם לאיכות השינה, ונתונים כמו כמה זמן ביליתם בסיבובים מצד לצד, בשלב ה-REM או בשינה עמוקה ומתוקה. את המזרנים מתוצרת החברה ניתן לרכוש בארץ, אבל בעוד שמחירה של המיטה בארה״ב מתחיל ב-1,800 דולר (כ-6,400 שקל). המיטה טרם הגיעה לארץ, אך כשתגיע מחירה צפוי להיות גבוה יותר.

מיטות חכמות נוספות

לצד המיטה של טמפור סילי יש מיטות חכמות נוספות המבצעות את אותה פעולה. אחת מהן היא smart bed 360 של Sleep Number שגם מנטרת את הפעילויות שלכם ומשנה את זווית השינה. גם באמצעות כריות אוויר. אך מחירה גבוה בהרבה ומגיע אף ל-7600 דולר והביקורות עליה היא שאינה חכמה מספיק.

גם ה- SmartMotion תעזור להילחם בנחירות של בן הזוג, אם כי לא בצורה אוטומטית. במקרה הזה צריך ללחוץ על כפתור "הקלת נחירה" (Snore Relief) בשלט של בן הזוג הנוחר כדי להגביה בעדינות את אזור הראש.

זוהי גם מיטת עיסוי, שכוללת 6 דרגות של רעידות לראש ולכפות הרגליים, וטוב מכך – הרעידות הללו יכולות לשמש גם כשעון מעורר. בשעה הנקבעת, המיטה מתחילה לרטוט בעדינות עד שמתעוררים.

מחירי המיטה נעים בין 999-1,799 דולר, תלוי במאפיינים.

מיטה אורטופדית – הקלה בכאבי הגב

ספת נוער או מיטה – מה עדיף?