חדשות    

כלת פרס נובל מצטרפת לגוגל

צילום: ויקיפדיה. מאת Beavercheme2 - נוצר על ידי מעלה היצירה, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=73345359

פרנסס ארנולד היא זוכת פרס נובל לכימיה, שזה הישג מרשים,  וכעת היא גם תהיה זוכת פרס נובל הראשונה בגוגל. החברה האם של גוגל, אלפבית, הודיעה תשתצרף אותה לדירקטוריון החברה.

זו ההחלטה הראשונה בציבורית של סונדר פיצ'אי, שבשבוע שעבר קודם ממנכ"ל גוגל לתפקיד מנכ"ל אלפבית כולה,  לאחר שלארי פייג ןסרגיי ברין עזבו את התפקיד.  בטוויטר כי כתב "פרנסס מביאה עמה מומחיות מדהימה בתחום האקדמאי ובענף".
ארנולד אמרה: "זה זמן רב שאני מתפעלת ממחויבותה של אלפבית לטכנולוגיה ולמחקר, ולשיפור חייהם של אנשים ברחבי העולם, ואני נלהבת להיות חלק מכך".
פרופ' ארנולד, זכתה במשותף בפרס נובל לכימיה בשנת 2018 על פיתוח שיטה חדשנית של ביו-הנדסה "הנמצאת בשימוש במאות מעבדות וחברות שמייצרות מגוון מוצרים החל מאבקת כביסה, דרך ביו-דלקים וכלה בתרופות", נכתב בהודעה לעיתונות של המכון.
פייג' וברין ממשיכים לכהן בדירקטוריון החברה, והשניים עדיין מחזיקים בשליטה בה.

סונדאר פיצ'אי הוא מנהל טכנולוגי אמריקאי ממוצא הודי. מכהן מאוגוסט 2015 כמנכ"ל חברת גוגל, ומדצמבר 2019 גם כמנכ״ל חברת האם של גוגל, אלפאבית.

תחום המחקר העיקרי של ארנולד הוא האבולוציה המכוונת. זהו תחום העוסק בשיפור תהליכים בגוף בעזרת הבנת פעולות של חלבונים.

אחד ממחקריה של ארנולד בנושא האבולוציה המכוונת הוא התפתחות מכוונת של אסטראז. היא בחנה את הקשר בין יציבות ופעילות אסטראז מסופילי בתוך מבחנה. מחקרים קודמים בחומרים אלו הראו כי אנזימים הומולוגיים התפתחו לתפקד בטמפרטורות שונות, וכי יציבות בטמפרטורות גבוהות אינה עולה בקנה אחד עם פעילות קטליטית גבוהה בטמפרטורות נמוכות, באמצעות דרישות סותרות על גמישות אנזים. יתר על כן, ניתוח של היציבות ופעילויות של מספר רב של מוטציות אקראיות עולה, כי חומרים אלה אינם בקורלציה הפוכה. האסטרז ששימש לניסוי הוא בעל תכונה של שימור תכונותיו בחשיפה לחום (thermostability).  חלק מן המוטציות שנוצרו עקב ההקרנות היו בעלות תכונה זאת באופן מוגבר, ואף בעלי יכולת תפקוד בטמפרטורה נמוכה, שהיא תופעה נדירה

זוכי פרס נובל לכלכלה מייקל קרמר, אבהיג'יט בנרג'י ואסתר דופלו – איך לפרק את העוני

האיחוד האירופי נגד גוגל ופייסבוק: גלו לנו איך אתם אוספים מידע על משתמשים