חדשות    

המחיר של אוטותל: קאר 2 גו מגדילה הפסדים

הוצאותיה של חברת הרכב השיתופי קאר2גו  משפיעות לרעה על החברה  שגריר, בעלת השליטה,  כבר תקופה ארוכה ולפי תוצאות הרבעון הרביעי זו כנראה מגמה.

הרבעון,הפסדיה התפעוליים של קאר2גו עלו ב-14% והתקרבו ל-4 מיליון שקל, ומתחילת השנה הציגה הפסדים תפעוליים שגדלו בכ-60%, והגיעו לכ-9 מיליון שקל. כך, בתוך פחות משנתיים הגיעו ההפסדים התפעוליים של קאר2גו לכ-20 מיליון שקל, אחרי שאת 2018 סיכמה החברה בהפסד תפעולי של כ-11 מיליון שקל.

קאר2גו למעשה משכירה כלי רכב הפרוסים בעיר לטווח קצר בתשלום המשלב מינוי וכן דלק או זמן נסיעה. נכון לסוף הרבעון השלישי של 2019, החברה פעלה ב-10 ערים ברחבי ישראל, רובן בגוש דן אך גם בחיפה ובירושלים – וכן פעלה בחו"ל, באיי מלטה.

ההפסדים לדעת שגריר נובעים מירידה ברווחיות הפעלת מערך הרכב השיתופי שלה בתל אביב, "בעקבות המעבר לשלב התפעולי והגידול בעלויות ניהול ותפעול המערך". זאת, לצד עלייה בהיקפי פעילות החברה בתל אביב. הכוונה בעיקר לאוטתל

עוד נפגעה קאר2גו בפעילותה השנה מעלייה בהוצאות תפעוליות ומשחיקה ברווח הגולמי, המיוחסת בעיקרה להרחבת הפעילות לערים חדשות (חיפה, ראשון לציון, ירושלים ונתניה) ולחו"ל (מלטה). כמו כן, היא מדווחת על "גידול בעלויות שוטפות בגין התאמות עבור המערכת הטכנולוגית". מדובר במערכת שבה משתמשת החברה להפעלת מערך שיתוף והשכרת כלי הרכב שלה.

מפסידה ומכניסה

הכנסות קאר2גו לרבעון השלישי מתחילת השנה טיפסו ביותר מ-20%, והגיעו בסיכום רבעוני לכ-12 מיליון שקל ומתחילת השנה לכ-35 מיליון שקל. כחלק מהתרחבות הפעילות, גם מצבת כוח האדם של החברה עולה בהיקפים משמעותיים, ובסוף 2018 מספר עובדיה הגיע לכ-150, לעומת כ-100 שנה קודם לכן.

בשגריר סיכמו את הרבעון השלישי של 2019 עם הפסד של כ-2 מיליון שקל – דומה להפסדיה ברבעון המקביל אשתקד – ומתחילת השנה אלה הצטברו לכ-3 מיליון שקל, אחרי שאת 2018 כולה סיכמה בהפסד של כ-2 מיליון שקל.

קאר2גו – נכנסת לפעילות בנתניה

תחבורה בתל אביב – קאר2גו, גט טקסי, תחבורה ציבורית – מה עדיף? יתרונות וחסרונות