חדשות    

לומברד אודייר: הדולר צפוי להתחזק במאי

וסיליוס קיונאקיס  (צילום: לומברד אודייר)

מעודכן ל-04/2021

"השקל ממשיך להיות מטבע חזק ואנו מושקעים בו לטווח הארוך", הוסיף ראש אסטרטגיית המט"ח של הבנק "שנת 2021 הוכיחה עצמה כשנה של בידול והיפוך מגמות"

למרות הירידה בערך הדולר באפריל, הוא צפוי להתחזק במאי, כך כתב ראש אסטרטגיית המט"ח של הבנק לומברד אודייר, וסיליוס קיונאקיס. הבנק השוויצרי מתמחה בבנקאות פרטית ויש לו גם נציגות ישראלית, בסקירת המט"ח החודשית התייחס קיונאקיס בהרחבה לדולר, לאירו, וגם לשקל הישראלי.

בנוגע לשער הדולר, כתב קיונאקיס כי לאחר ההתחזקות בחודש מרץ, מדד הדולר האמריקאי המשוקלל במסחר (Trade Weight) נחלש באפריל. הסיבות העיקריות לכך הן התייצבות התשואות הנומינליות והריאליות בארצות הברית והעונתיות השלילית של הדולר באפריל.

"אנו עדיין בדעה כי הדולר צפוי להיחלש עוד יותר בחודשים הבאים, ומתבססים על ההתאוששות העולמית החדה (אשר צפויה להיות מסונכרנת עם התקדמות הפצת החיסון באירופה), ועל הערכת היתר של הדולר שראינו לאחרונה", הוסיף.

"כמו כן, אנו מאמינים כי ההשפעה מהגירוי הפיסקלי בארצות הברית כעת מתבטאת בעיקר במחיר, ובהיעדר הפתעות משמעותיות, לא סביר כי הדבר ישפיע עוד יותר על שוק המט"ח. עם זאת, 2021 הוכיחה עצמה כשנה של בידול והיפוך מגמות. יתר על כן, חשוב לזכור שהיסטורית, מאי הוא חודש חזק מאוד עבור הדולר, ולכן סביר לצפות להתאוששות המטבע.

"הסיכון לתחזית שלנו הוא שתהיה עליית תשואה פתאומית בלי שהפד יתערב, מה שיגביר את התיאבון לנכסים בסיכון ויתמוך בדולר", סייג קיונאקיס, "זה סיכון לא מבוטל, אך אנו מתקשים להאמין כי הפד לא יתערב במקרה שכזה, במיוחד במסגרת יעדי האינפלציה שהציג".

באשר לאירו, כתב קיונאקיס: "התקדמות תוכנית הפצת החיסונים של האיחוד האירופי היא מדד מרכזי לתחזית האירו שלנו בלומברד אודייר – אנו מצפים לעלייה משמעותית בהפצת החיסונים, אך כל צוואר בקבוק שייוצר יהווה רוח נגדית לאירו. יחס האירו-דולר עלה ב-3% החודש וכעת נסחר בכמעט 1.21 אירו לדולר".

קיונאקיס הסביר כי לקפיצה זו מגוון סיבות: "הדולר בהסתכלות היסטורית נחלש בחודש אפריל; התשואות האמריקאיות התייצבו מאוחר יחסית, והתשואות הריאליות על אג"ח אמריקאיות ל-10 שנים נותרו מתחת ל-0.6%, כשבמקביל ציפיות העלאת הריבית של הפד חזרו לנורמה; מטבעות שערכם ירד בחודש מרץ החזירו חלק מההפסדים ויש אלמנט של היפוך.

"במרץ הייתה עלייה במקרי הקורונה באיחוד האירופי, ושיעור החולים ירד באפריל; האינדיקטורים הרכים (מדד מנהלי הרכש ודומיו) באירופה ובאסיה הפתיעו בעליות, ולבסוף, מצב האירו-דולר אינו קיצוני יותר, ולמעשה קרוב למצב ניטרלי. לסיכום, אנו מאמינים כי האירו-דולר יעלה ל1.23, בעקבות רוח גבית מהצמיחה העולמית והתאוששות המסחר".

קיונאקיס התייחס בסקירתו גם לשקל, וכתב כי "לאחר בחינת השקל לאורך הרבעון הראשון של 2021, אנו נשארים מושקעים בו לטווח הארוך. בשנים האחרונות, תזרימי מט"ח חזקים הקשורים להתעצמותה של ישראל בסקטור הטכנולוגיה, העלייה בייצוא הגז, תשואות ריאליות נמוכות בארצות הברית וביצועים טובים של תחום הטכנולוגיה – הוסיפו ללחץ על השקל.

"בתחילת השנה ראינו כי היה תיקון בנושאים אלה, התשואות הריאליות בארצות הברית עלו ומניות הטכנולוגיה הציגו ביצועים נמוכים יותר מבדרך כלל, ועדיין, העלייה של ערך הדולר ביחס לשקל הייתה מוגבלת, וזאת למרות התערבות בנק ישראל בערך המטבע. אם התשואות בארצות הברית יהיו יציבות בטווח הקרוב, אנו מאמינים כי ערך הדולר ביחס לשקל ימשיך לרדת ויעמוד על 3.3-3.2 שקלים פר דולר", סיכם.

הערכות: ירידת הדולר עדיין לא הסתיימה השקל צפוי להמשיך להתחזק מול הדולר

עלייה ביבוא כלי הרכב בעקבות העיכובים ביצור וירידת שער הדולר