חדשות    

למרות התנגדות עזריאלי: קולנוע דרייב אין יוקם ברמת גן

pixabay
מעודכן ל-06/2020

ראש העירייה כרמל שאמה הכהן הודיע על הקמת המתחם שייבנה בין קניון איילון לאצטדיון הלאומי ויחל לפעול בחינם בחגים "על מסך הקולנוע הגדול בישראל" בית המשפט דחה את בקשת קבוצת עזריאלי לצו מניעה להקמת המיזם

במסגרת התפרצות הקורונה והצורך לשמור על ריחוק חברתי, הודיע ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן על הקמת מתחם קולנוע דרייב-אין, שיחל לפעול בעיר בחינם כבר בתקופת החגים. היוזמה עוררה התנגדות בקבוצת עזריאלי, שם חששו ככל הנראה מתחרות וניסו למנוע את הקמת המתחם, אך בית המשפט סיכל את המהלך.

המיזם יוקם בשטח שבין אצטדיון רמת גן לקניון איילון, במטרה לאפשר את הצפייה בסרטי קולנוע, מבלי להצטופף בישיבה באולם קולנוע סגור ולהסתכן בהדבקה. והצפייה בסרט תהיה בחינם – מה שמהווה תחרות גדולה עוד יותר עבור עזריאלי והיס פלנט בקניון איילון.

בניסיון לשמור את הצופים אצלם ביס פלנט עשו בקבוצת עזריאלי מהלך ופנו לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בבקשה להוציא צו מניעה לפרויקט. אולם בית המשפט סיכל את הניסיון ודחה את הבקשה.

בהמשך להחלטת בית המשפט, לסלק את הבקשה של עזריאלי, פרסם שאמה פוסט בפייסבוק שבו כתב: "למה שהם יהיו נגד? ככה זה כנראה נראה ממרום הקומות האחרונות במגדלי היוקרה, מעבר לחומות המיליארדים והשובע, קשה להבחין בצרכי השעה המיוחדים של האדם הפשוט". ועוד הוסיף: "נקדם בכל הכוח את מיזם קולנוע הדרייב אין החינמי שיותאם למגבלות הקורונה, וזה יהיה יותר ממצער מאוד אם ההון ינצח את ההיגיון".

בתי הקולנוע נפגעו קשות עקב משבר הקורונה. לאחר שנסגרו, פתיחתם הותנתה בתפוסה של 75% מזו המרבית בכל אולם עם מושב ריק בין צופה לצופה ובכל מקרה לא יותר מ-250 איש. אלא שאתמול הודיע קבינט הקורונה על החמרת ההגבלות, ומה-9 ביולי תתאפשר נוכחותם של מאה איש בלבד באירועי תרבות שיתקיימו במקומות סגורים – בהם בתי קולנוע. עוד נאסרה מכירת הכרטיסים בקופות. לפי מפעילות בתי הקולנוע, אלה פתחו מחדש את שעריהם על אף שההפעלה תחת התנאים הנוכחיים אינה כדאית עבורם.

בית המשפט דחה גם בקשה נוספת של עזריאלי, לעצור פיילוט חנייה בחינם בחניונים בעיר. שאמה הכהן כתב כי "הפיילוט ישחרר לחצי חניה מהעיר הצפופה – בעיקר של רכבים גדולים, משאיות, רכבים תקולים ונטושים וסוחרי רכבים שמעמידים רכבים למכירה". יש לציין כי גם החניה בקניון איילון היא חינמית, אך ייתכן שהמחשבה מאחורי הבקשה של עזריאלי היא שמי שחונה בסביבת הקניון  עשוי לעבור דרכו ולהוציא בו כסף.

לא עוצרים בקורונה: עיריית תל אביב אישרה את העלאת הארנונה

שאמה הכהן: "תהיה תמ"א ברמת גן"