חדשות    

מבצע "לתת כתף" ממשיך- הוקמו 12 מרכזי חיסון אחודים של כל קופות החולים בצפון ובדרום

FREEPIK

כדי לתת מענה מקסימלי גם בפריפריה, בהנחיית שר הבריאות, הוקמו 12 מרכזי חיסון אחודים של כל קופות החולים בצפון ובדרום בערים: בנהריה, קרית גת, כרמיאל, אילת, בית שמש, דימונה, ערד, צפת, קרית שמונה, שפרעם, שדרות ואום אל פחם.

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין סייר בחמ"ל החיסונים במרכז השליטה של משרד הבריאות בקרית שדה התעופה. לפני כן ליווה את מנכ"ל קופת החולים כללית ואת מנכ"לית המרכז הרפואי וולפסון, בקבלתם את החיסון. שר הבריאות אמר כי "מערכת הבריאות מוכנה לחיסונים! בניגוד לחרושת השמועות, קופות החולים מקבלות את החיסונים, לישראל יש מאות אלפי חיסונים. אני קורא לכם – לכו להתחסן".

פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות: ״יום מרגש עם המון תקווה, יש היענות גדולה להתחסן וזה המפתח לצאת ממשבר קורונה. ההנחיה שלנו לבתי החולים וקופות החולים, לחסן היום ומחר את הצוותים הרפואיים והחל מיום שלישי לחסן בני 60 ומעלה. לצד זה, אנו רואים עלייה בתחלואה ובמקדם ההדבקה ולכן נציע לקבינט ריסון מהודק במסגרתו יוגבל המסחר. אנו ערים לזעקת אנשי המסחר, אך השגרה שאנו מקיימים ואי הקפדה על ההנחיות שוב הביאו לעליה בתחלואה״.

בנוסף, אנו רואים מוטציה שמתפשטת באנגליה, בדרום אפריקה ובארצות נוספות. המוטציה גורמת כנראה להדבקה נרחבת יותר. החיסון ככל הנראה פועל גם נגד המוטציה אך זה עדיין בבדיקה. אנו מכירים את התופעה של מוטציות בנגיפים ולכן חשוב ביותר להתחסן נגד נגיף קורונה. דגימות חיוביות לקורונה של אנשים שישובו ממדינות אלה ישלחו לריצוף גנטי.

משרד הבריאות יציע לקבינט שיתכנס היום כי אזרחי ישראל שישובו מהמדינות, בריטניה, דנמרק ודרום אפריקה יכנסו לבידוד של 14 ימים במלונית או בידוד של 10 ימים בכפוף ל 2 בדיקות שליליות. כמו כן, תוגבל הכניסה לזרים ממדינות אלה.

כחלק ממבצע החיסונים התחסנו הבוקר גם נשיא המדינה ראובן (רובי) רבלין ופרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש.

הנשיא רבלין אמר בעת שהתחסן: "סוף סוף יש חיסון בישראל! אני יודע שיש לא מעטים שמתעוררים בהם חששות למול החיסונים. החששות לגיטימיים, אבל חשוב לזכור שמנות החיסון שמגיעות לישראל עברו תהליך בדיקה קפדני, עמדו במבחנים מחמירים, וקיבלו לבסוף אישור – הן ממנהל המזון והתרופות האמריקאי, והן ממשרד הבריאות הישראלי. אלה גופים רציניים, שערך חיי האדם, המהימנות והדיוק, הם נר לרגליהם. לכו להתחסן. אתם תדאגו לא רק לבריאות שלכם, אלא גם לבריאותם של הסובבים אתכם. וכמובן אל תשכחו להמשיך ולהקפיד בימים אלה על כללי ההיגיינה והריחוק החברתי."

גם הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי התחסן הבוקר, הרמטכ״ל הינו הראשון שמתחסן בצה״ל וחיסונו מהווה את יריית הפתיחה למבצע החיסונים אשר יתקיים בהובלת חיל הרפואה החל מתחילת שבוע הבא.

מדברי ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי: ״בשנה האחרונה צה״ל עושה כל שביכולתו לשמור על כשירות מבצעית ורציפות תפקודית שתאפשר לו לבצע את משימותיו לצד שמירה על בריאות משרתי צה״ל. מבצע החיסונים שיחל בימים הקרובים הוא בשורה אמיתית שמקדמת את החזרה לשגרה במדינת ישראל ובצה״ל. אני קורא לכלל מפקדי וחיילי צה״ל להתחסן ולהוות דוגמא אישית גם בנושא חשוב זה״.

במסגרת מבצע החיסונים בצה"ל, אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה יהיה אמון על הפעלתם של 17 מתחמים מרחביים בפריסה ארצית אשר ייפתחו באופן הדרגתי ובהתאם להתקדמות המבצע. החל מהיום, מרכז ההספקה האחוד יתחיל בעבודת ארגון ואריזת ציוד רפואי שינופק למתחמים המרחביים.

בכל מתחם חיסונים צהלי ינכחו צוות חובשים אשר יהיו אמונים על נתינת החיסון, אחות מוסמכת שתפקח על התהליך, צוות רפואי שיעניק עזרה ראשונה במקרה הצורך ועובדי מנהלה שיהיו אחראים על ארגון המתחם וקליטת החיילים אשר מגיעים להתחסן. כשלושה שבועות לאחר קבלת המנה הראשונה, יקבל המתחסן זימון למכשיר הנייד, לטובת קבלת מנה נוספת. כשבוע לאחר קבלת המנה השנייה המטופל יוגדר כמחוסן.

נתניהו קיבל בשיבא את החיסון הראשון בשידור חי