חדשות    

נתניהו קיבל בשיבא את החיסון הראשון בשידור חי

מבצע החיסונים נגד קורונה בשם "לתת כתף" החל הערב (מוצאי שבת) עם חיסונם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין בשידור חי בבית החולים שיבא בתל השומר.

נתניהו ואדלשטיין קיבלו את החיסון של חברת פייזר בחדר האוכל שבמגדל האשפוז המרכזי של בית החולים.

ראש הממשלה אמר לפני מתן החיסון: "זה יום גדול מאוד למדינת ישראל. אנחנו נלחמים קרוב לשנה נגד המגפה הקשה ביותר שהאנושות ידעה מזה מאה שנה. עד סוף החודש יהיו כאן מיליוני חיסונים, בהמשך יבואו עוד מיליונים. אני ביקשתי להתחסן ראשון יחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, כדי לשמש דוגמה אישית ולעודד אתכם ללכת להתחסן. אנחנו יכולים לצאת מזה יחד ואנחנו כבר נתחיל בזה. אני מאמין בחיסון הזה, עשרות אלפים עברו אותו בהצלחה, טובי המדענים אישרו אותו. אפשר לצאת לדרך".

הוא הוסיף: "זהו רגע מאוד מרגש. בדרך הנה חשבתי על הילדים שדואגים להורים שלהם, על הנכדים שרוצים לחבק את סבא וסבתא בחיבוק אמיתי, על בעלי העסקים שיוכלו לפתוח את העסקים שלהם; בעלי מסעדות, חדרי הכושר, נוכל ללכת למגרשי כדורגל, לראות משחק כדורסל וכמובן, לפתוח את המדינה מחדש ולהחזיר אותה למה שהיא הייתה. לחזור לחיים הנורמליים שאנחנו חפצים בהם. זה מתחיל במהלך הזה, אני מבקש מכולם להצטרף אלינו ולהתחסן".

נתניהו מסר מאוחר יותר עדכון: "אני מרגיש מצוין, לכו להתחסן. אנחנו יוצאים מאפילת הקורונה לאור גדול. אני רוצה להודות שוב לשר הבריאות, למשרד הבריאות ולכל הצוותים הרפואיים: למד"א, למתנדבים ולכולם. דווקא עכשיו אני מבקש מכולם להקפיד על הכללים: מרחק, ידיים, מסיכה ולמנוע התקהלויות. אם כולם יתחסנו יותר מהר, כך נחזיר את החיים לנורמליות שהכרנו מהר יותר, בראש ובראשונה את הכלכלה. אנחנו נשקיע עוד יותר משאבים ומאמצים כדי לחזור למה שהיה. אנחנו צריכים את העזרה שלכם, זה תלוי בכולנו. אם כולם ישתפו פעולה, גם בהקפדה על הכללים וגם בהליכה להתחסן, אנחנו נצא מזה ויתכן מאוד שישראל תהיה המדינה הראשונה בעולם שיוצאת מזה״.

בתום קבלת החיסון אמר: "אני רוצה להודות לך פרופ’ קרייס, לד"ר ברקוביץ׳ ולכל הצוותים הרפואיים. אני רוצה להודות בהזדמנות זאת לאדם מיוחד, מנכ"ל פייזר אלברט בורלא, ידיד חדש אישי שלי, אבל ידיד ענק של מדינת ישראל וידיד של האנושות כולה. מה שהם עשו זה לא יאומן. מה שעוד יותר לא מובן מאליו זה שישראל היא מהמדינות הראשונות שמתחסנות".

שר הבריאות יולי אדלשטיין התחסן יחד עם ראש הממשלה במרכז הרפואי שיבא.

בתום קבלת החיסון אמר השר: "היום הסתכלתי על התאריך – 19 בדצמבר. בתאריך הזה בשנת 1984 התקיים המשפט שלי בברית המועצות בגלל רצוני לעלות לישראל. היום ב-19 בדצמבר 2020 יש לי זכות גדולה להיות שר הבריאות בממשלת ישראל ויחד עם ראש הממשלה לפתוח את מבצע ‘לתת כתף’. חברים, יש סיבות לאופטימיות".

מיד אחריהם יתחסנו עובדי הצוות הרפואי של שיבא, ומחר ייפתח מבצע החיסונים גם בבתי החולים בילינסון, איכילוב, ברזילי, וולפסון, הדסה, סורוקה ורמב"ם.

חברת טבע קלטה בהצלחה את שני המשלוחים הראשונים של חיסוני קורונה

מומחי בנק לאומי בסקירה השבועית- איך הגעת החיסון והסכמי הנורמליזציה ישפיעו על השוק