חדשות    

מגדל בן 45 קומות יקום במתחם סומייל

מגדל המאה. סומייל. צילום: gallerg ויקיפדיה

בית המשפט קבע כי הזכויות של בעלי הקרקע יימכרו במכרז, לאחר שלא הגיעו להסכמות

מגדל בן 45 קומות יקום במגרש במתחם סומייל. המתחם נמצא בין הרחובות ז'בוטינסקי, אבן גבירול, ארלוזורוב ובן סרוק. לפי אישור בית המשפט ייצא למכרז ויימכר למי שיציע את ההצעה הגבוהה ביותר, לאחר שבעלי הקרקע לא הגיעות להסכמות

במגדל צפויות לקום 174 דירות ושוויו המוערך של המגרש 300  מיליון שקל. בית משפט השלום תל אביב אישר את הבנייה בעקבות תביעה לפירוק שיתוף שהגישו בעלי זכויות בקרקע, כולל אפריקה ישראל. התביעה הוגשה לפני שנתיים, כיוון שהמו"מ על חלוקת הזכויות בין הצדדים נכשל.

על פי התכנית המתאר למתחם סומייל, בת  14 שנה, המתחם יחולק לכמה מגרשים ויתאפשר לבנות בהם בניינים בני 45-8 קומות. במגרש שיצר את העימות ניתנו זכויות לבניית המגדל ל־58 בעלי זכויות. בקשה להיתרי הבנייה כבר ניתן להגיש.

בית המשפט קבע כי עו"ד בועז רווה ימונה לכונס נכסים של המגרש וימכור אותו. כמו כן דחה בית המשפט את הבקשה כי תינתן לתובעים זכות סירוב ראשונה .הם עדיין יכולים להתמודד במכרז, והסיכוי שלהם כנראה גבוה יותר לזכות כיוון שהם כבר מחזיקים  בכנסים במגרש.

תוכנית המתאר למתחם סומייל אושרה ב־2004 ומשתרעת על 45 דונם. בשנים האחרונות אושרו שתי תוכניות מפורטת, המחלקות את השטח לצפון ולדרום. בכל אחד מהמתחמים ייבנו שני מגדלים ושני בניינים נמוכים של 6־8 קומות. תוכנית נפרדת לקרקעות במתחם בבעלות הוואקף המוסלמי מאפשרת הקמת מגדל מגורים נוסף בן 24 קומות.

ההערכות הן לפוטנציאל של בניית כאלף דירות, 18 אלף מ"ר שטחי מסחר וכ־15 אלף מ"ר בנוי שטחי ציבור.

יש לציין כי עיריית תל אביב היא אחת מבעלי הזכויות, ושם עתיד לקום  בניין העירייה החדש, מגדל בן 20 קומות שחבר את כלל משרדי העירייה הפזורים כיום בעיר במגדלים שונים.

לאחרונה רכשה אפריקה ישראל את חלקה של העירייה במגרש במתחם העומד על 26% מכלל הזכויות החלקה, אשר על פי התוכנית המאושרת מהוות 62 דירות, 1,656 מ"ר שטחי מסחר ובנוסף זכויות לכ-19 יחידות דיור שהעירייה צפויה לקבל כמנוף לפינוי הפולשים בחלקה, כלומר בסך הכל מדובר בכ-80 דירות.

מספר הדירות באבן גבירול יוכפל

אפריקה מגורים רכשה זכויות על הקרקע במתחם סמל בכ-190 מיליון שקל