מג'יק המספקת ומפתחת פלטפורמת פיתוח אפליקציות ופתרונות אינטגרציה עסקיים מבוססי Cloud ו-On-Premise מדווחת על ההכנסות ברבעון השלישי של 2018 שעלו בכ-10% לכ-72.1 מיליון דולר, לעומת 65.7 מיליון דולר ברבעון המקביל של 2017. הכנסות אלו נמוכות מתחזיות האנליסטים אשר עמדו על מכירות של 73.2 מיליון דולר ברבעון.
המניה של מג'יק יורדת עתה במסחר בבורסה בכ-1.7% לשער של 31.23 שקל ללמניה המשקף לה שווי שוק של כ-1.4 מיליארד שקל.
ביולי הנפיקה מג'יק מניות בהקצאה פרטית בתמורה לכ-35 מיליון דולר
הרווח התפעולי ברבעון השלישי של 2018 עלה בכ-9% והסתכם ב-7.7 מיליון דולר, לעומת 7.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי (Non-GAAP) ברבעון השלישי של 2018 עלה בכ-10% לסכום שיא של 10 מיליון דולר, לעומת 9.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של מג'יק ברבעון השלישי של 2018 עלה בכ-33% והסתכם ב-5.0 מיליון דולר, או 10 סנט למניה בדילול מלא, לעומת 3.8 מיליון דולר, או 9 סנט למניה בדילול מלא, ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי המיוחס לבעלי מניות מג'יק (Non-GAAP) ברבעון השלישי של 2018 עלה בכ-30% והסתכם ב-6.8 מיליון דולר, או 14 סנט למניה בדילול מלא, לעומת 5.2 מיליון דולר, או 12 סנט למניה בדילול מלא, ברבעון המקביל אשתקד.
ב-12 ביולי, 2018 הנפיקה מג'יק 4,268,293 מניות רגילות במחיר של 8.2 דולר למניה במסגרת הנפקה פרטית למשקיעים מוסדיים ישראלים ולבעלת השליטה, פורמולה מערכות (1985) בע"מ. תמורת ההנפקה נטו מעלויות הנפקה הסתכמה בכ-34.5 מיליון דולר.
גיא ברנשטיין, מנכ"ל מג'יק תעשיות תוכנה: "אנו שמחים לדווח פעם נוספת על תוצאות שיא, עם הכנסות של 72.1 מיליון דולר ברבעון ורווח תפעולי (Non-GAAP) של 10.0 מיליון דולר המשקפים צמיחה של 10% בשני המדדים. ביצועיה החזקים של מג'יק המתבססים על צמיחה אורגנית, מעידים על ביקוש חזק לפתרונות התוכנה ולשירותים המקצועיים אשר מסייעים ללקוחותינו לצלוח את תהליכי הטרנסופרמציה הדיגיטלית. אנו ממשיכים להשקיע ביצירת יחסים קרובים יותר עם לקוחותינו החדשים והקיימים ובבניית בסיס איתן לצמיחה, ואנו מצפים כי לקראת סוף השנה אף נוכל לדווח על תוצאות טובות יותר".
"במהלך הרבעון השלישי השלמנו הנפקה פרטית בהיקף של כ-35 מיליון דולר למשקיעים מוסדיים ישראלים ולבעלת השליטה פורמולה. ההנפקה מהווה עדות לאמון המשקיעים במג'יק ולמיצובה המצויין של החברה למיקסום הערך לבעלי מניותיה וללקוחותיה הן באמצעות צמיחה אורגנית והן באמצעות מיזוגים ורכישות".
אמיר כהנוביץ, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס מתייחס בסקירה השבועית שלו למדד תשומות הבנייה. כהנוביץ' מציין כי מדד תשומות הבניה עלה מתחילת השנה בקצב המהיר ביותר לתקופה מאז 2012 אך אך הוא מעריך כי המדד יחזור להתקרר בחודשים הקרובים – מדד תשומות הבניה עלה ב-12 החודשים האחרונים ב-2.4% ומתחילת השנה (עד ספט') ב-1.8%, העלייה החדה מאז 2012.
מחשבון מדד תשומות הבניה ניתן למצוא – כאן
כהנוביץ' מסביר כי ניתוח סעיפי המדד מלמדת שלמרות הידוק שוק העבודה קצב עליית שכר העבודה בענף, המהווה 43% ממנו, נותר יציב יחסית בקצב שנתי של כ-3%, (מתחילת השנה עלה ב-2.5%). עיקר האצה במדד נבעה מסעיף "חומרים ומוצרים" (44% ממנו), לאחר שזה עבר לטריטוריה חיובית של 2.1% בחישוב שנתי ואף ביקר ב-3.0% במדד יולי לאחר מספר שנים של אי שינוי ואף ירידה.
כהנוביץמניח שקצב העלייה של סעיף שכר העבודה יישאר יציב, סביב 3%, כשמצד אחד תומך בו הידוק שוק העבודה בישראל אך מצד שני ירידה בהתחלות הבניה והתמתנות הביקוש בענף. ל
גבי סעיף "חומרים ומוצרים", אומר כהנוביץ כי הוא תנודתי הרבה יותר וקשה לחיזוי. כמו כן, מצא כהנוביץ מתאם גבוה יחסית מול מחיר הנפט (במונחים שקלים) ומול מדד המחירים לצרכן (גם בשל שונות משותפת). בהנחה שמחיר הנפט יתייצב ברמות סביב 70 דולר לחבית (אף שהחוזים העתידים עליו מגלמים ירידה רב שנתית), שקל יציב ומדד מחירים לצרכן סביב 1.0% (כפי שמגולם בשוק האג"ח) צופים באקסלנס שקצב העלייה בסעיף "חומרים ומוצרים" יתמתן בשנה הקרובה לכיוון 1.0% ובסה"כ שמדד תשומות הבניה למגורים יתמתן שנה הקרובה לעליה שנתית של 1.9% (עליה חודשית ממוצעת של 0.1%-0.2% – אין עונתיות מובהקת).
האם מדד תשומות הבנייה לא רלבנטי?
מדד תשומות הבנייה בספטמבר – ללא שינוי
הלמן אלדובי זכתה במכרז של חברת נמלי ישראל להקמה וניהול של קופת גמל מרכזית לקצבה, עבור עובדיה וגמלאיה של חברת נמלי ישראל.
מהלמן אלדובי נמסר כי לקופת הגמל המרכזית לקצבה שתוקם על ידי חברת הבת יועברו נכסים בהיקף של כ-4 מיליארד שקל בעבור כ-2,300 עובדי הנמלים והגמלאים.
תקופת ניהול קופת הגמל המרכזית לקצבה הנה ל-5 שנים והיא כוללת אופציה להארכה לתקופה של עד 3 שנים נוספות.
השלמת ההליך צפויה בתחילת הרבעון הראשון של שנת 201 , וזאת בכפוף להשלמתם של כל התנאים הקבועים בתנאי ההליך, ובכלל זה חתימה על הסכם התקשרות עם חברת נמלי ישראל, קבלת אישורים רגולטוריים ככל ויידרשו וכן העמדת ערבות בהתאם לדרישות ההליך.
אי קבלת האישורים תוך 60 יום, מקנה לחנ"י את הזכות להודיע לחברת הבת על סיום ההתקשרות עמה בכפוף לאפשרות הארכה על ידי חנ"י.
על פי תנאי ההליך, כל אחת מחברות הנמל (אשדוד, חיפה, אילת), רשאיות להצטרף להליך זה, בכל עת במהלך כל תקופת ההתקשרות.
הלמן אלדובי מנהלת כ-47.7 מיליארד שקל במצטבר מתוכם סך של כ- 12.7 מיליארד דולר מנוהלים בהלמן-אלדובי גמל, סך של כ – 33 מיליארד שקל מנוהלים באמצעות הלמן-אלדובי חח"י גמל בע"מ חברה ייעודית שהוקמה במסגרת זכייתו של בית ההשקעות במכרז לניהול קופת הגמל לקצבה של עובדי חברת חשמל.
אורי אלדובי, יו"ר בית ההשקעות הלמן-אלדובי אמר לאחר היוודע תוצאות המכרז כי: "כבית השקעות המתמחה בתחום הפנסיוני, לבית ההשקעות נסיון רב בקליטה וניהול של קופות גמל לסוגיהן. הזכייה במכרז קופת הגמל המרכזית לקיצבה של חברת נמלי ישראל מצטרפת לזכיה קודמת של בית ההשקעות במכרז הפנסיוני של חברת החשמל. הנסיון הרב של בית ההשקעות יאפשר לנו להעניק לעובדי חברת נמלי ישראל, וגימלאיה, את השירות הטוב ביותר. מבחינת בית ההשקעות, מדובר מהלך נוסף המצטרף לשורה של מהלכים אסטרטגיים אותם מוביל בית ההשקעות בשנה האחרונה ובכללם הקמת קרן השקעות בתחום ה-P2P, מיזוג פעילות הגמל עם זו של IBI והובלת מכרז הפנסיה של משרד האוצר, כל זאת תוך שמירה על רמת שירות גבוהה והובלת התשואות במוצרים השונים. מהלכים אלו מבססים את הלמן-אלדובי כשחקן מרכזי בתחום החיסכון ארוך הטווח בישראל."
מטריקס, מהמובילות בתחום שירותי המיחשוב בארץ, כשבמקביל פיתחה החברה (דרך רכישות) פעילות משמעותית בארה"ב, מדווחת על תוצאות פושרות ברבעון השלישי. הרווח ירד ב-9% ל-31 מיליון שקל למרות עליה בהכנסות.
הכנסות מטריקס ברבעון הסתכמו בכ-757 מיליון שקל, עליה של 4.4% לעומת הרבעון השלישי של שנת 2017. הגידול בהכנסות נובע מגידול בכל המגזרים וכן מאיחוד לראשונה של חברות שנרכשו בישראל ובארה"ב.
קורנית סיימה את הרבעון האחרון עם צמיחה של כ-32% בהכנסות לכ-37.6 מיליון דולר. הרווח התפעולי (Non-GAAP) טיפס בכ-210% לכ-4.9 מיליון דולר והרווח הנקי (Non-GAAP) ברבעון עלה לכ-4.8 מיליון דולר.
קורנית סיפקה תחזית לרבעון הרביעי של 2018 במסגרת שיחת הוועידה שהתקיימה אמש, על פיה סך ההכנסות ברבעון ינוע בטווח של 37-39 מיליון דולר, ושיעור הרווח התפעולי ינוע בטווח של 10%-14%.
קורנית דיגיטל מפתחת, מייצרת ומשווקת פתרונות חדשניים לתעשיית הטקסטיל. קורנית דיגיטל הוקמה בשנת 2003, מונה כ-430 עובדים והינה חברה ציבורית שמניותיה נסחרות בבורסת הנאסד״ק בארה״ב תחת הסימבול KRNT בניהולו של רונן סמואל המכהן כמנכ״ל החברה. קורנית דיו לבן לדפוס הדיגיטאלי על טקסטיל המאפשר הדפסה דיגיטאלית גם על בגדים כהים.
לפני מספר ימים פרסם בית ההשקעות נידהאם כי הם צופיםפ לקורנית צמיחה של 25% בשנים הקרובות. בנק ההשקעות וויליאם בלייר פירסם סקירה ובה העריך כי בתוך חמש שנים קורנית עשויה לרשום רווח נקי של 2-2.5 דולר למניה.
ההכנסות ברבעון השלישי לשנת 2018 עלו בכ-32.1% לכ-37.6 מיליון דולרלעומת כ-28.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי (Non-GAAP) של קורנית ברבעון השלישי של השנה עלה בכ-29.8% לכ-19.2 מיליון דולר (51.1% מהמכירות), בהשוואה לכ-14.8 מיליון דולר (52% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. הירידה הקלה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר מהשפעת כתבי האופציות בגין עסקת אמזון. הרווח הגולמי (GAAP) ברבעון השלישי עלה בכ-29.7% לכ-18.9 מיליון דולר, בהשוואה לכ-14.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי (Non-GAAP) ברבעון השלישי טיפס בכ-208.4% לכ-4.9 מיליון דולר (13% מההכנסות), בהשוואה לכ-1.6 מיליון דולר (5.6% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. החברה רשמה ברבעון עליה ברווח התפעולי (GAAP) לכ-3.1 מיליון דולר, בהשוואה להפסד תפעולי של כ-0.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח התפעולי נובע מגידול במכירות ומינוף תפעולי גבוה יותר כתוצאה מקצב מכירות גבוה.
הרווח הנקי (Non-GAAP) ברבעון השלישי 2018 עלה לכ-4.8 מיליון דולר (0.13 דולר למניה בדילול מלא), בהשוואה לרווח נקי של כ-1.5 מיליון דולר (0.04 דולר למניה בדילול מלא) ברבעון המקביל אשתקד. החברה סיימה את הרבעון השלישי לשנת 2018 עם רווח נקי (GAAP) של כ-3.1 מיליון דולר (0.09 דולר למניה בדילול מלא), בהשוואה להפסד נקי של כ-0.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
קורנית סיימה את הרבעון השלישי לשנת 2018 עם מזומנים ושווי מזומנים, פיקדונות לזמן קצר וניירות ערך סחירים בסכום כולל של כ-110.9 מיליון דולר. החברה הציגה תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת בסך 11 מיליון דולר. יצוין כי לחברה אין חוב פיננסי.
רונן סמואל, מנכ"ל קורנית דיגיטל: "אנו שמחים לדווח על ביצועים חזקים לרבעון השלישי 2018, עם גידול של למעלה מ-30% במכירות ביחס לרבעון המקביל ב-2017, זאת כתוצאה מהצלחתן של המערכות המובילות שלנו בשוק, המסייעות לתהליך המודרניזציה של שרשרת האספקה הקמעונאית. ההאצה במכירות שלנו הינה פועל יוצא של תגובת לקוחותינו לאתגרים הדינמיים הקיימים, במטרה לצמצם את אורך ריצת הייצור ואת זמני ההובלה תוך צמצום סיכוני המלאי. אנו מאמינים כי קורנית ממוקמת באופן ייחודי המאפשר לה להתמודד עם האתגרים שלעיל בעזרת הטכנולוגיה הנכונה המספקת איכות הדפסה מעולה. הדור האחרון של מוצרינו – HD – זוכה להצלחה חסרת תקדים בשוק, עם למעלה מ-200 הזמנות של מערכות ושדרוגים עד כה. ההצלחה של HD מובילה לגל נוסף של חדשנות, עם התקדמות בבדיקות ביתא של מערכת חדשה לייצור המוני, המתוכננת לצאת לשוק במהלך 2019. כמו-כן, אנו מתקרבים להשקת פתרון הדפסה על פוליאסטר כהה עליו הכרזנו במהלך כנס המשקיעים האחרון. שיפורים טכנולוגיים אלה מוסיפים לתנופה האחרונה שלנו ומתווים דרך ברורה להשגת מטרותינו לטווח הארוך".
לאומי קארד – לקראת ההפרדות מלאומי עולה הרווח הנקי ב-10% ל-54 מיליון שקל; הריבית ללווים – 7%
וידאה – חברת ניהול התיקים הדיגיטאלית של לאומי מציעה לכולם להשקיע אצלה את הכסף; האמת שזה מעניין!
בנק לאומי שמנוהל על ידי רקפת רוסק עמינח, הרוויח 936 מיליון שקל ברבעון השלישי – עלייה של 14% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. הרווח משקף לבנק תשואה על ההון של 11.2%, לעומת 10.3% ברבעון המקביל אשתקד.
בתשעת החודשים הראשונים של 2018 רווחי הבנק צמחו ב-10% והגיעו ל-2.57 מיליארד שקל. התשואה על ההון הגיעה ל-10.2%, לעומת שיעור של 9.7% בסוף ספטמבר 2017.
על רקע הדוחות, אישר דירקטוריון בנק לאומי חלוקת דיבידנד בהיקף של 40% מהרווח הנקי של הבנק – סכום של כ-375 מיליון שקל. הדיבידנד המצטבר שחילק הבנק מתחילת השנה מגיע ל-1 מיליארד שקל.
ההכנסות מריבית הסתכמו בנטו של 2.2 מיליארד שקל – עלייה של כ-14% ביחס לתקופה המקבילה. הכנסות אלה צמחו ב-11% בין ינואר לספטמבר והגיעו ל-6.6 מיליארד שקל.
היקף האשראי לציבור בסוף חודש ספטמבר עמד על 276 מיליארד שקל – עלייה של כ-4% ביחס לתקופה המקבילה.
הפרשה והפסדי אשראי הסתכמו ברבעון ב-200 מיליון שקל – סכום משמעותי לעומת הפרשות ברבעונים הקודמים. בכל תשעת החודשים האשונים הסתכמה ההפרשה ב-314 מיליון שקל.
וויסות הבנקים חוזר? לאומי קונה לאומי והעולם שותק
בנק מזרחי מפתיע עם רווח של 454 מיליון שקל ברבעון השלישי. מדובר על זינוק של 70% ביחס לרווח ברבעון המקביל ב- 2017. מדובר על יותר מהכפלה לעומת הרווח ברבעון הקודם בו הפרישה החברה בגין המחלוקת מול רשויות האכיפה והמס בארה"ב (משרד המשפטים האמריקני) בגלל החשד כי הבנק עזר ללקוחות בהלבנת כספים.
בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה רווחי מזרחי טפחות הסתכמו ב-1 מיליארד שקל, בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. אבל כאמור אלמלא ההפרשה (בסך 425 מיליון שקל), הרווח היה גבוה משמעותית מאשר בתקופה המקבילה.
במקביל לדוחות ולמרות הרווח, מסרה הנהלת הבנק כי על רקע חקירת משרד המשפטים בארה"ב, לא יחולק דיבידנד בגין רווחי הרבעון השלישי.
הרווח הרבעוני משקף תשואה על ההון במונחים שנתיים של 13.4%, לעומת 8% ברבעון המקביל אשתקד. רווחי ינואר עד ספטמבר משקפים תשואה על ההון במונחים שנתיים של 9.7%, לעומת 10.1% בתשעת החודשים הראשונים בשנה שעברה. בסיכומה של 2017 כולה התשואה על ההון שהציג מזרחי טפחות עמדה על 10.2%.
בין הגורמים המרכזיים שהשפיעו על רווחי הבנק לרבעון השלישי הייתה עלייה של כ-25% בהכנסות המימון של הבנק, המשך שיפור בשוק המשכנתאות. כמנו כן, ההכנסות הושפעו גם ממדד המחירים לצרכן, שעלה מתחילת השנה ועד סוף ספטמבר ב-1.1%, לעומת 0.2% בתקופה המקבילה.
האשראי לציבור נטו של מזרחי טפחות הסתכם בסוף חודש ספטמבר בכ-190 מיליארד שקל, עלייה של כ-6% ובמונחים אבסולוטיים – 11 מיליארד שקל לעומת התקופה המקבילה.
אלדד פרשר, מנכ"ל מזרחי טפחות מסר במקביל לפרסום התוצאות – "נתוני הרבעון השלישי משקפים את המשך הצמיחה בפעילות הבנק, בתוואי התכנית האסטרטגית, תוך הצגת שיעורי גידול במרבית סעיפי המאזן, בהכנסות וברווחיות".
חלק מהרווח של מזרחי טפחות מגיע דווקא מתחום הביטוח (הרחבה כאן)
בנק מזרחי טפחות מגייס 700 מיליון שקל באגח קוקו
המיזוג של מזרחי עם איגוד לא אושר; אז למה דיסקונט כן יכול לרכוש את דקסיה?
בריינסווי מדווחת על גידול בהכנסות לרבעון השלישי לכ-4.3 מיליון דולר המשקף גידול של 42% בהשוואה לרבעון השלישי של 2017 וגידול של 15% בהשוואה לרבעון השני של 2018. זהו הרבעון השישי ברציפות בו מדווחת בריינסווי על גידול בהכנסות.
המנייה של בריינסווי נסחרת במחיר של 25 שקל למניה המשקף לה שווי שוק של כ-416 מיליון שקל.
לפני מספר חודשים הנפיקה מתחרתה הגדולה של בריינסווי, נורונטיקס, את מניותיה בנאסד"ק על פי שווי של 320 מיליון דולר, פי שלש משוויה של בריינסווי.
בהכנסות בתשעת החודשים הראשונים של 2018 נרשם זינוק של 54% והן הסתכמו בכ-11.62 מיליון דולר בהשוואה להכנסות של 7.5 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של 2017.
בריינסוויי עוסקת במחקר, פיתוח ושיווק של מערכת רפואית לטיפול לא פולשני בהפרעות נפוצות בתפקודי המוח. המערכת הרפואית אותה מפתחת ומייצרת החברה מבוססת על טכנולוגיה ייחודית ופורצת דרך הנקראת Deep TMS, באמצעותה ניתן להגיע ישירות לאזור נרחב בעומק המוח ולייצר גירוי או דיכוי עצבי. מערכות החברה נמכרות ברחבי העולם ולהן אישור FDA לטיפול בדכאון ו-OCD וכן אישור CE למגוון אינדיקציות.
בנוסף לגידול בהכנסות, ברבעון השלישי רשמה החברה רבעון שיא גם בהיקף דמי ההשכרה המינימאליים שצפויים להתקבל מכוח חוזים שנחתמו ברבעון השלישי שהסתכמו בכ- 4.3 מליון דולר. בסך הכל צבר ההכנסות הצפוי מחוזי השכרה מחייבים מגיע לכ-34 מיליון דולר, לפני תוספת דמי שימוש משתנים.
הרווח הגולמי ברבעון השלישי הסתכם ב -3.37 מיליון דולר, זינוק של 44% בהשוואה לרווח גולמי של 2.33 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2017. שיעור הרווח הגולמי ברבעון השלישי של 2018 עמד על 78% מסך ההכנסות . הרווח הגולמי בתשעת החודשים מתחילת השנה רשם זינוק של 56% והסתכם ב -9.14 מיליון דולר בהשוואה לרווח גולמי של 5.85 מיליון דולר בתקופה המקבילה.
ההפסד התפעולי ברבעון השלישי של השנה הוסיף להצטמצם עם ירידה של 26% לכ-941 אלף דולר בהשוואה להפסד תפעולי של כ-1.26 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד התפעולי מתחילת השנה הצטמצם בכ-26% והסתכם בכ-3.36 מיליון דולר בהשוואה להפסד תפעולי של כ-4.53 מיליון דולר בתקופה המקבילה.
יעקב מיכלין, מנכ"ל בריינסוויי, מסר: "יישום תוכנית הצמיחה בחברה במודל המתמקד בהשכרה הוביל לגידול עקבי בהכנסותינו מזה 6 רבעונים והביא לשיא נוסף בצבר ההכנסות אשר מייצר לחברה אופק עסקי ארוך טווח. ברבעון השלישי קיבלה בריינסוויי את אישור ה-FDA לשיווק ומכירה בארה"ב של מערכת ה- DEEP TMS גם לטיפול בהפרעה טורדנית כפייתית (OCD), עדות נוספת לאפקטיביות הטיפול שאנו מציעים ויכולתה של הפלטפורמה הטכנולוגית שלנו לאפשר את כניסת החברה להתוויות ושווקים פוטנציאליים משמעותיים בעתיד. לצד ההצלחה של מערכת ה-DEEP TMS בתחום הטיפול בדיכאון מז'ורי, החברה החלה בהתקנת המערכות גם עבור מטופלי OCD ופועלת למנף את הסינרגיות שבין שני התחומים לטובת הרחבת בסיס הלקוחות בארה"ב. במקביל, אנו מקדמים את כל התוכניות הקליניות שלנו במספר התוויות רפואיות נוספות, ומצפים להשלים כבר בקרוב את גיוס החולה האחרון בניסוי לגמילה מעישון. בריינסוויי היא היום חברה עם איתנות עסקית ופיננסית, טכנולוגיה מובילה ושוקי יעד המגלים עניין גובר במוצרי החברה וכל אלה צפויים לתרום להמשך צמיחה בהכנסות החברה".
ביטוח משכנתא בבנק – יקר לציבור, רווחי לבנק; טפחות סוכנות לביטוח מרוויחה 15 מיליון שקל ברבעון
מזרחי טפחות הוא הבנק הגדול ביותר בתחום המשכנתאות, והוא גם בעל סוכנות ביטוח שמספקת ביטוחי משכנתא לציבור.
מדובר בביטוחים יקרים יותר ביחס לביטוחים במקומות אחרים. יקרים בהרבה. עם זאת, חשוב לדעת – בזמן מבחן, הביטוחים של הבנקים בשל היותם גופים גדולים, זוכים לשיעור הסכמה גבוה יותר מצד המבטחים. במילים אחרות, עושים לכם פחות בעיות בעת מימוש הביטוח. זה לא מדע מדוייק, זו בדיקה מדגמית שעשינו בשוק, אבל חשוב להבין גם את הנקודה הזו, אם כי, לא בטוח שהיא שווה את המחיר היקר.
בכל מקרה, טפחות ביטוח היא סוכנות ביטוח בבעלות מלאה של בנק מזרחי טפחות והיא עוסקת במכירת פוליסות ביטוחי החיים ופוליסות ביטוחי הנכסים של לקוחות המבצעים משכנתאות בבנק. הרווח הנקי של טפחות סוכנות לביטוח בתשעת החודשים הראשונים של 2018 הסתכם ב-46 מיליון שקל, לעומת 39 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
תשואת הרווח הנקי על ההון העצמי הגיעה בתשעת החודשים הראשונים של 2018 ל-8.2% לעומת 7.7% ברבעון המקביל אשתקד.
נתונים יפים, המבטאים שולי רווח יפים, ומבטאים את החשיבות של התחום הזה לבנק – מדובר על רווח שמהווה כ-5% מהרווח הכולל של הבנק, וזה עוד מפעילות צדדית. תוסיפו לזה את הרווח מתחום המשכנתאות, ותקבלו שתחום המשכנתאות בבנק מזרחי אחראי על רוב הרווח של הבנק.
ביטוח משכנתא – תעזבו את הבנק, יש בחוץ הצעות טובות יותר
המיזוג של מזרחי עם איגוד לא אושר; אז למה דיסקונט כן יכול לרכוש את דקסיה?
שר האוצר משה כחלון דיבר בכנס של החשב הכללי באוצר, והתייחס גם לגירעון התקציבי – "באשר לנושא הגירעון – הוצאנו הוצאות אזרחיות גבוהות אבל לא מעבר למה שציפינו וחזינו. אפשר לעשות תחזיות נמוכות אבל כדאי לאתגר, כשהתחזיות לא נמוכות. התחזיות האמיתיות שאפתניות ומאתגרות וכך צריך להיות. אנו נתמודד עם כל מיני אמירות של עובדים לשעבר באוצר שהם מומחים בפני עצמם ונצליח לעבוד בצורה מקצועית. כאנשי מקצוע בפועל ולא לשעבר ונתמודד עם המציאות האמיתית. הנתונים אצלנו באוצר, על כן נגיע לסוף השנה, נראה את הנתונים ונבחן אותם.
"מצד שני, אני באופן אישי גאה להציג את הגרף של החשכ"ל שההוצאות האזרחיות עלו בשנים האחרונות. לפי החשכ"ל- קיבלו זאת ניצולי שואה, פיתוח פרוייקטי התשתיות, שכר העבודה שגדל- אני מתעב את המילה שכר מינימום, כשאדם משתכר טוב, אז לי טוב כשר אוצר. אני רוצה שהקבוצות האלה, החלשות ישתכרו טוב ויהיה להם אפשרות לשלוח ילדים לאוניברסיטה ולרכוש להם מחשבים ולהציע להם זמן תרבות וחוגי העשרה. אני בעד תוספות שכר שעובדים במדינה יוכלו להשתכר טוב ולשם ההוצאות הלכו.
"בתקופתי, לא המספרים במרכז, אלא האזרחים במרכז, הנכים, חיילי החובה, העו"סים והמורים. אני שמח שישמנו את המטרות שהצבנו לנו, כי אלה המגזרים שצריכים את העזרה. המדיניות שלי היא לעזור לחלשים.
"עם כל זאת יש לנו אחריות, והנתונים משנת 2015 שיעד הגרעון היה 2.8 הסתיים בפועל ב- 2.2 וזה היה בסדר. בשנת 2016 היעד היה 2.9 והסתיים ב- 2.15 . בשנת 2017 היעד היה – 2.9 והסתיים 2.0 וגם היה בסדר. כלומר יש אחריות שלנו כאוצר לעמוד במדיניות שלנו.
"אני השר הראשון שהחליט שיהיה נומרטור ולא תהיה הצעת מחליטים יותר מ-10 מיליון בלי אישור שר אוצר. זאת אחריות. להיאבק וברגעים הקשים להתמודד. זו הבנה פוליטית כשעושים מו"מ בכניסה לממשלה וכך עשיתי. אם כל המבקרים מבקרים זה אומר שאני בדרך הנכונה.
"תמיד יהיו ביקורות. אני משדר יציבות פוליטית כי זה חשוב. כל המומחים בעיני עצמם שמייצרים תחזיות שליליות פוגעים בכלכלה. משום שהגורמים הרלוונטיים בארץ ובעולם קוראים מה שכתוב בעיתונים וזה מוביל לחוסר אחריות. שזה גרוע יותר מחוסר הבנה לדעתי.
"לגבי הלחץ על העלאת מיסים- יש לי חילוקי דעות עם בנק ישראל. אבל האמת היא שברוב הנושאים היינו יחד -הורדת האבטלה, הכשרה מקצועית וההוצאות אזרחיות. המחלוקת המרכזית היתה על העלאת מיסים. מתחילת תפקידי נתנו מתווה של הורדת מס חברות – נטו משפחה, הורדת מכסים, זה כיוון טוב שאני מאמין בו".