בתחילת 2019 ייכנס לתוקף החוק לצמצום השימוש בכסף מזומן. המשנה למנהל רשות המיסים, מירי סביון, אמרה היום בכנס של לשכת יועצי המס כי הרשות נערכת לאסוף מידע על עסקאות הנעשות במזומן.

סביון אמרה כי "אנחנו נערכים למבצעים שבמסגרתם נאסוף מידע שייראה לנו רלוונטי כדי להגיע למקומות ולסוגי עסקאות שלאנשים יש נטייה לשלם במזומן, גם אנשים פרטיים וגם לעסקים ולהזכיר שמדובר בעסקאות שאסור לעשות במזומן. לעניין רישום התקבולים נפרסם בשבועות הקרובים הבהרות מסודרות, איך צריך לתעד ומה מהווה תיעוד הולם ומספיק לעסקאות מזומן".

ח"כ ניסן סלומינסקי יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט אמר: "במדינה יש כ-130 מיליארד שקל שזורמים מתחת הרדאר ולא מדווחים. הכסף הזה הוא המנוע והשמן לארגוני הפשע, הטרור והסמים ולכן חשיבות גדולה לצמצם את המזומן, וזאת בנוסף שהמדינה לא רואה אפילו שקל אחד מכל הסכום הגדול הזה, כי הוא לא מדווח. גביית מסים מתקציב כזה גדול יכול היה לפתור הרבה מאד בעיות בנושאי הרווחה, חינוך, בריאות וכו'. אנחנו נלחמים לתת עוד כסף לנושאים שונים ופה יש לך סכום אדיר, שיכול היה לאפשר השקעה בתחומים אחרים. חייבים לעשות את זה אבל זה לא פשוט. יש כל כך הרבה אוכלוסיות שרגילות לעבוד במזומן ואם מצמצמים את השימוש במזומן – זו טראומה. יש הרבה אנשים בלי חשבונות בנק. איך הם יתפקדו? אין לנו היום שום מערכת – הצ'קים זה כמו מזומן. איך הם יחיו?"

מסתבר שסלומיאנסקי מתחרט על אישור החוק שעבר אצלו בוועדה: "הסכמתי לחוקק את החוק בשני תנאים: שתהיה הסברה מקיפה לכל הציבור מה משמעות החוק ומה צריך לעשות ולפעול, ושיהיו אמצעים אלטרנטיביים למזומן, בפרט שיש היום מאות אלפי אנשים ללא חשבונות בנק והמזומן הוא הכלי היחיד שלהם כרגע לפעול. לצערי, החוק אמור להיכנס לתוקף בינואר הקרוב, ועדיין אין הסברה לציבור ואין אמצעים אלטרנטיביים פעילים שיכולים לפצות על אי שימוש במזומן. לכן איני רואה הכיצד יכול החוק להיכנס לתוקפו ללא תנאים אלו".

ירון גינדי, נשיא לשכת יועצי המס, התייחס לסוגיית היעדר החיסיון בין יועצי המס ללקוחותיהם ואמר: "אם מגיע אלינו לקוח ורוצה לשתף אותנו בעבירה שביצע ובהתנהלות לא נכונה, אסור לנו להקשיב לו. איך אני יכול לכוון אותו לשלם מס אמת ולתקן את המחדל שביצע? לשכת יועצי המס צועדת יד ביד עם רשת המיסים במלחמה בהון השחור ואנחנו רוצים שכל האזרחים ישלמו מס אמת. אולם אם אין לנו חיסיון – ואנחנו לא רוצים אלא חיסיון לעניין הייצוג שלנו בלבד – אז המשמעות היא שאתם מונעים מאתנו להוביל את הנישומים למצב של גביית מס אמת".ש

אתר באזפיד חשף בתחקיר שערך הונאת ענק אשר עשתה שימוש במעל ל-125 אפליקציות אנדרויד ואתרי אינטרנט. מבצעי ההונאה גנבו בעזרת שימוש לרעה שעשו באפליקציות מיליוני דולרים ממפרסמים שפרסמו באמצעות האפליקציות האלו.

איך פעלה התרמית? חברה בשם “We Purchase Apps" רכשה אפליקציות ממפתחים. לאחר הרכישה העבירה החברה את הבעלות על האפליקציות לאנשי קש שהמשיכו להפעיל אותן תוך כדי ניתוח התנהגות הגולשים.

בשלב הבא של ההונאה הוקמה רשת של בוטים אשר תוכנתו, על פי המידע שנאסף, להתחזות למשתמשים אנושיים באפליקציות שנרכשו, ובכך הביאו להגדלה של התעבורה באפליקציות ולהכנסות של של מיליוני דולרים מפרסומות. השילוב של בוטים ושל אנשים אמיתיים הביאה לכך שהיה קשה למערכות האבטחה של האפליקציות שמדובר בבוטים.

גוגל שעודכנה בדבר ממצאי התחקיר של באזפיד נקטה צעדים כנגד ההונאה ופרסמה פוסט אשר מסביר כי הסירה מגוגל פליי ומרשת ההודעות שלה מספר אפליקציות אשר חשודות שלקחו חלק בהונאה.

אחת האפליקציות הגדולות שחשף התחקיר היא EverythingMe שרשמה מעל 20 מיליון הורדות, והיא עדיין זמינה בחנות האפליקציות כמו גם אפליקציות אחרות שלקחו חלק בהונאה.

גוגל מעריכה כי הפושעים הצליחו לגנוב כ- מיליון דולר נגנבו ממפרסמים באמצעות הצפיות  המזויפות של הבוטים בפרסומות. פירמת איתור ההונאות Pixalate, שכבר גילתה חלק שגילתה חלק מההונאה כבר יוני, מעריכה כי כל אחת מהאפליקציות שהשתתפו בהונאה עשויה לעלות למפרסמים עד מיליון דולר בשנה.

בואינג מכה את התחזיות והמניה של טסה (כן, משחק מילים) בכ-4.5% במסחר הטרום פתיחה.

בואינג הציגה רווח של 3.58 דולר למניה מפעילות הליבה שלה אשר נבע מהכנסות של כ-25.1 מיליארד דולר ברבעון השלישי של השנה. בכך עקפה החברה את תחזיות האנליסטים אשר חזו לה רווח של 3.47 דולר למניה מהכנסות של 23.91 מיליארד דולר.

בואנינג העלתה את תחזית הרווח שלה לשנה כולה ל14.9- עד 15.1 דולר למניה. התחזית הקודמת של בואינג עמדה על 14.3-14.5 דולר למניה. בואינג גם העלתה את תחזית ההכנסות במיליארד דולר ל-98-100 מיליארד דולר. יש לציין שבואינג עידכנה את התחזיות שלה כלפי מעלה גם בשני הרבעונים הקודמים.

דניס מוילינבורג, מנכ"ל בואים אמר כי "במהלך הרבעון האחרון השיגה בואינג שתי עסקאות טובות בתחום ההגנה כאשר זכתה בתוכנית ה-MQ25 וה- T-X וכן בחוזה ה-MH139 " כמו כן הוא ציין כי "זכיות חשובות ברבעון כללו זכייה בחוזה לעדכון מערכת ה-P8 פוסידון של הצי האמריקאי וכן הזמנה מ-GE של מטוסי בואינג 737-800 נוספים.

לפני מספר שבועות דווח כי חברת בואינג זכתה בחוזה של כ-2.9 מיליארד דולר לאספקת עוד 18 מטוסי תדלוק חדישים מדגם KC-46. בסך הכול הזמין הפנטגון עד כה 52 מתדלקים, והתכנית כולה כוללת הצטיידות של חיל האוויר האמריקני ב-179 מתדלקים מודרניים. המטוס  נחשב לאחד המועמדיםלרכש על ידי חיל האוויר הישראלי, שיחליף בעתיד את המתדלקים המיושנים של חיל האויר – ראם – המבוססים על מטוסי נוסעים ישנים מדגמי בואינג 707.

צ'ק פוינט – הרווח למניה 1.25 דולר לעומת תחזית של 1.22; רווח NON GAAP של 219 מיליון דולר

 

צ'ק פוינט רשמה רווח של כ- 198 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2018, שהם 1.25 דולרים למניה. בכך עקפה צ'ק פוינט את תחזית האנליסטים שעמדה על רווח של 1.22 דולרים למניה. הרווח הנקי של צ'קק פוינט, על בסיס Non GAAP (בנטרול הוצאות הקשורות באופציות למנהלים ולעובדים והפחתת הוצאות רכישה) הסתכם בכ-219 מיליון דולר, שהם 1.38 דולרים למניה לעומת תחית אנליסטים של 1.36 סנט למניה.

הכנסותיה של צ'ק פוינט הסתכמו ברבעון השלישי בכ- 471 מיליון דולר  עליה של כ-4% לעומת הרבעון המקביל ב-2017. תחזית ההכנסות של האנליסטים היתה נמוכה ב-5 מיליון דולר מהתוצאות הסופיות. החברה עצמה סיפקה תחזיות נמוכות בכ-7 מיליון דולר.

ההכנסות הנדחות של צ'ק פוינט (הכנסות שעדיין לא הוכרו חשבונאית ככאלו), צמחו ב-11% ברבעון השלישי של 2018 בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו ב-1.1 מיליארד דולר.

במהלך הרבעון השלישי ביצעה צ'ק פוינט רכישה חוזרת של 2.6 מיליון מניות, בסכום של כ-300 מיליון דולר, ובמחיר ממוצע של 115 דולר למניה – גבוה ב-1.85 דולרים ממחיר המניה הנוכחי.

גיל שוויד מייסד משותף ומנכ״ל צ׳ק פוינט, הסביר שהגידול בהכנסותיה וברווחיה של החברה נבע מתוצאות טובות מהצפוי הן בארה"ב והן באירופה.

בנוסף לתוצאות הכספיות הודיעה  צ׳ק פוינט על רכישת Dome9 הישראלית תמורת 175 מיליון דולר במזומן. Dome9 מספקת שירותי אבטחת תשתיות ענן.הרכישה תמומן מקופת המזומנים של צ'ק פוינט. זו היא הרכישה הראשונה של צק פוינט מאז רכישת חברת Lacoon ב-2015.

Dome9 הוקמה ב-2011 ופועלת בתחום אבטחת תשתיות הענן, ומספקת ללקוחותיה מערכת בתחום הגילוי, התיקון והאכיפה האקטיבית של מדיניות אבטחה בענן, בקרת גישה למשאבי ענן מרחוק וניהול הרשאות באופן שמאפשר לארגונים להשתמש בשירותי ענן ציבוריים הגדולים בשוק כמו AWS של אמזון, AZURE של מייקרוסופט ו-GCP של גולגל באופן מאובטח.

הכנסותיה של Dome הסתכמו ב-10 מיליון דולר לשנה. משקיעיה של Dome9  כוללים את סופטבנק והקרנות אופוס ואייבקס. החברה גייסה עד כה 25 מיליון דולר.

גם ברבעון הקודם עקפה צ'ק פונט את תחזיות האנליסטים עם רווח למניה של 1.24 דולר לעומת 1.164 שחזו האנליסטים. הכנסותיה של צ'ק פוינט גדלו ב-2% ברבעון השני של 2018 בהשוואה לרבעון המקביל ב-2017, והסתכמו ב-468 מיליון דולר, גבוה ב-6 מיליון דולר מממוצע תחזיות האנליסטים להכנסות החברה ברבעון החולף.

אופנהיימר ממליצים על צ'קפוינט -"בדקנו אצל המפיצים ואחרי רבעונים של חולשה, צפויה התייצבות"

 

 

היום לאחר סיום המסחר אמורה מיקרוסופט לפרסם את התוצאות הכספיות שלה לרבעון הפיסקלי הראשון של השנה. בשנים האחרונות הניבו פעילות הענן והתוכנות הארגוניות חלק גדול מהגידול ברווחים של מיקרוסופט

תחזית האנליסטים היא שמיקרוסופט תסיים את הרבעון ברווח של 98 סנט למניה. כמו כן חוזים האנליסטים כי מיקרוסופט תסיים את הרבעון עם הכנסות של 27.92 מיליארד דולר לעומת הכנסות בסך של 24.54 מיליארד שקל ברבעון המקביל ב-2017.

הוול סטריט ג'ורנאל מפרסם היום כתבה ובה מספר נקודות חשובות אליהן יש לשים לב בדו"חות שתפרסם היום מיקרוסופט.

האטה בקצב גידול הרווחיות משירותי הענן AZURE – שירות הענן מתוצרת מיקרוסופט שהושק בספטמבר 2010, מהווה את אחד משלושת שירותי הענן הגדולים בעולם לצד השירות של אמזון וגוגל. שירותי הענן של מיקרוסופט היוו מחולל רווח משמעותי שלה בשנים האחרונות. אבל, השירות הזה מגיע לגודל שבו יורדת הסבירות ששולי הרווח הגדולים בו ימשיכו. האנליסט בראד ריבק מסטיפל ניקולאוס ושות' אומר כי רווחי שירות הענן קרוב לוודאי שגדל בכ-85% לעומת השנה שעברה. בשנה שעברה הגידול היה בשיעור של 90%. מיקרוסופט איננה מפרטת את הרווח מהענן בדולרים אבל ריבק מעריך אותוו בכ-2.83 מיליארד דולר ברבעון. לדבריו, הירידה ברווחיות תימשך במשך השנה לסביבות ה-70%.

מחסור בצ'יפים – במהלך הרבעונים האחרונים הציגה מיקרוסופט תוצאות חזקות שהניבה לה מערכת ההפעלה ווינדוס כתוצאה משידרוג של מישתמשים למערכת הווינדוס 10 לפני פקיעת התוקף של ווינדוס בינואר 2020. אבל לאחרונה הודיעה השותפה הוותיקה של מיקרוסופט, אינטל, כי היא איננה מצליחה להדביק את הביקוש הגובר למחשבים אישיים מתוצרתה. המחסור הזה בצ'יפים יוביל לירידה של כ-4% במכירות המחשבים האישיים ברבעון הנוכחי וירידה של 3% ברבעון הבא כתב רוס מקמילן, האנליסט של RBC. מיקרוסופט עלולה להנזק מכך מאחר ומכירת מערכת הפעלה של מיקרוסופט תלוייה במכירת מחשבים אישיים.

הרווחים של לינקדין – לאחר שרכשה את לינקדים ב-2016 בתמורה ל-27 מיליארד דולר, מיקרוסופט שילבה בהדרגה את הרשת החברתית המקצועית בשירותי הפרודוקטיביות של Office ובשירותי המכירות של Dynamics. משתמשי לינקדין מקדישים זמן רב יותר לשימוש באפליקציה והלקוחות מוציאים יותר כסף על שירותים, מנויי פרימיום ומיקוד מכירות.

בראד זלניק, האנליסט של קרדיט סוויס סבור כי השימוש הגובר בלינקדין יחזק את מיקרוסופט הן בטווח הקצר והן בארוך.זלניק מעריך כי העוצמה של שוק העבודה בארה"ב, ביחד עם משתנים נוספים יביא לגידול של 32% ברווחי לינקדין לכ-1ץ5 מיליארד דולר לעומת כ-1.15 דולר ברבעון המקביל ב-2017.

Surface של מיקרוסופט – מחשב נייד, מחשב היברידי ואוזניות; כמה זה עולה?

הטאבלט של גוגל – האם כדאי?

סלקום תרשת את חריש בתשתית תקשורת חכמה תת קרקעית שבה יועברו למעלה מ – 20 ק"מ של סיבים אופטיים. במסגרת ההתקשרות ופריסת התשתיות, תקים סלקום עבור העיר פתרונות טכנולוגיים מגוונים אשר יהפכו אותה לעיר חכמה ומובילה לרווחת כל תושביה.

סלקום כבר "החכימה" את צפת, כפר סבא ונהריה, ואתמול חתמו סלקום ועיריית חריש על הסכם להפיכת חריש לעיר חכמה.

בשנת 2008 הוחלט להכריז על חריש, אשר הוקמה במחצית שנות ה-90 אך אכלוסה נחל כשלון חרוץ,  כמרחב תכנון מיוחד על פי סעיף 32 בחוק התכנון והבנייה. נכון לסוף שנת 2017 התגוררו בעיר כ-4,000 תושבים אך בחודשים האחרונים הולכים ומתאכלסים מאות הפרוייקטים שנבנו בעיר בשנים האחרונות אשר עתידה למנות כמאה אלף תושבים.

עיר חכמה היא חלק מחזון תכנון ערים ואזורים אשר כולל שילוב בין טכנולוגיות מידע ותקשורת ופתרונות האינטרנט של הדברים באופן מאובטח במטרה לנהל את התשתיות בערים. המטרה בבניית עיר חכמה היא לשפר את איכות החיים על ידי ניצול הטכנולוגיה כך שהיא תגביר את היעילות של השירותים המסופקים ותיתן מענה לצורכי התושבים.

מסלקום נמסר כי השירותים שתעניק סלקום מבוססים על מערכות טכנולוגיות מתקדמות, באמצעות מערכת לניהול, שליטה ובקרה לתפעול שוטף של הפעילות בעיר ושל ניהול מערך האבטחה. בין הפתרונות הטכנולוגיים, המוצרים והשירותים שיוטמעו ניתן למצוא: תאורת רחוב חכמה בטכנולוגיית לד להתייעלות אנרגטית, לחצני מצוקה במוסדות חינוך למתן התראות מיידיות באירועי חירום, רישות העיר במצלמות חכמות, פתרון חכם לניהול אשפה, חיישנים לניטור איכות סביבה (זיהום אוויר, לחות, טמפרטורה), ניהול חכם של האירועים בעיר, שירותי Wi-Fi ציבוריים ועוד.

כל הפתרונות הטכנולוגיים מחוברים ישירות למערכת שליטה ובקרה מתקדמת, שמאפשרת לנהל את העיר ממקום אחד, בצורה אחודה, דרך ממשק מתקדם ומאובטח. המערכת תאפשר לרשות לנהל את האירועים השונים בעיר באופן יעיל כך שהתושב ייהנה מתגובה זריזה לפניות. המערכת גם תאפשר להגביר את רמת האבטחה בעיר באמצעות חיבור למצלמות, ניתוח אוטומטי של המידע ומתן מענה בהתאם.

ראש מועצת חריש, יצחק קשת אמר בתגובה: "בשנים האחרונות חריש עוברת מהפכה של ממש. לאחר שזינקה בשוק הנדל"ן ולאחר שמספר התושבים בה צמח באופן דרמטי, חריש מחזקת כעת גם את מעמדה הטכנולוגי כאשר שמנו לנו למטרה להפוך אותה לעיר ירוקה ומתקדמת טכנולוגית. ההסכם עם סלקום נחתם לאחר תהליך ארוך שהתחיל מחשיבה בסיסית שחריש חייבת להיות עיר מודרנית שמובילה בכל התחומים. הפיכתה של חריש לעיר חכמה תמשוך אליה תושבים רבים שרוצים לגור במקום איכותי, מתקדם וחדשני – שיציע לתושבים פיתוחים טכנולוגיים ושירותים ברמה הגבוהה ביותר."

מנכ"ל קבוצת סלקום ניר שטרן: "אנו מברכים את חריש על בחירתה בסלקום להפוך אותה לעיר חכמה. רישות העיר בסיבים אופטיים יחד עם פלטפורמת ניהול אורבני חכם של סלקום תהפוך את חריש לעיר אורבנית חדשנית וחכמה. היא תשפר השירות לרווחת התושבים ותביא לחסכון במשאבים ובהוצאות לרשות המקומית. הפיכת חריש לעיר חכמה היא צעד נוסף לביסוס אחיזתה של סלקום בעולם ה-IOT  ויש לה כל היכולות לפעול להובלת עולם הערים החכמות בישראל ולאספקת פתרונות חכמים לרשויות מוניציפליות."

דריו הלת' התאימה את הפלטפורמה שלה לבדיקת רמת הסוכר בדם למכשירי iPhone XS  ו- iPhone XS Max, אשר הושקו ב-21 בספטמבר 2018.

המניה של דריו הלת' נסחרת בנסדא"ק במחיר של 1.06 דולר למניה המשקף להה שווי שוק של כ-27.5 מיליון דולר.

אנליסט היחידי המסקר את החברה מעריך כי תסיים את השנה עם הכנסות של כ-9 מיליון דולר ושאת שנת 2019 תסיים עם הכנסות של 12 מיליון דולר. את הרבעון השני של 2018 סיימה דריו עם הכנסות של כ-2 מיליון דולר והפסד תפעולי של כ-5.7 מיליון דולר.

מניות החברה ירדו במחצית השנה האחרונה בכ-45% מרמת השיא שלהם שעמדה על 1.8 דולר למניה.

בספטמבר האחרון דיווחה דריו על גיוס הון פרטי של כ-10 מיליון דולר מגופים מוסדיים ומפרטיים.

דריו דריו הלת' מפתחת שירותי בריאות דיגיטליים, אשר מעניקים משתמשים פתרונות רפואיים דינמיים בסלולר.מדריו נמסר כי המערכות של החברה  נעזרות בנתוני ביג דאטה וכוללת שיטה לניהול מידע אודות מחלות כרוניות, נותנת לאנשים את היכולות לניטור ולנהל מעקב אחר המחלה מבלי שהמחלה תאט אותם. מטה החברה ממוקם בניו יורק עם מרכז מחקר ופיתוח בקיסריה, ישראל.

"התאימות לשימוש באמצעות מכשירי iPhone XS  ו- XS Max מגדילה את נתח השוק לא רק עבור האפליקציה ומערכת ניטור הסוכר של דריו, אלא גם מגדילה את ערכה של פלטפורמת DarioEngage בעיני ספקי שירותי הבריאות ומעסיקים המחפשים אחר פלטפורמת הדרכה אשר משתלבת בצורה חלקה במכשיר הסלולר של המטופל ומספקת תקשורת ומידע בזמן אמת", אמר ארז רפאל, מנכ"ל דריו הלת'."

ההערכה בתעשיית הסלולאר מעריך כי במחצית השניה של 2018 המשלוחים העולמיים של מכשירי iPhone,  יהיו בטווח של 75 עד 80 מיליון יחידות. פתרונות הבריאות הדיגיטליים.

עוד עיסקת ענק בהיקף של כ-777 מיליון דולר לתעשייה האווירית. התעשייה האווירית תספק מערכות LRSAM  – הגרסה הימית של מערכת ההגנה האווירית ברק 8, עבור שבע ספינות של חיל הים ההודי.

בכך מגיע היקף העסקאות של מערכת ברק לסכל של למעלה מ-6 מיליארד דולר בשנים האחרונות. בשנת 2017 סוכם בין התעשייה האווירית להודו על מכירת טילי ברק 8 בסך 1.6 מיליארד דולר.

העסקה החדשה נחתמה מול החברה הממשלתית ההודית Baharat Electronics Limited (BEL), אשר תשמש קבלן ראשי מול ממשלת הודו. חלק גדול מהעבודה יעשה בהודו וזאת על פי מדיניות הממשלה ההודית הנקראת.

מערכת LRSAM נמצאת גם בשימוש חיל הים הישראלי. היא כוללת מערכות מכ"מ דיגיטלי, מערך שליטה ובקרה, משגרים, ומיירטים בעלי ראש ביות מתקדם.

מנכ"ל התעשייה האווירית, נמרוד שפר, אמר כי "עסקה זו היא ביטוי לכיוון שבו צועדת התעשייה האווירית: מיקוד עסקי, רווחיות וצמיחה. השותפות של התעשייה האווירית עם הודו היא ארוכת שנים, ובאה לידי ביטוי בפיתוח מערכות וייצור משותף. הודו תמשיך להיות שוק מרכזי עבור התעשייה האווירית, ואנו נמשיך לפעול לשימור וחיזוק מעמדנו בה גם לאור התחרות הגוברת.

לדבריו, "הנהלת התעשייה האווירית תמשיך לפעול לרענון האסטרטגיה העסקית של החברה, תוך שימור יכולות ליבה ומנועי צמיחה דוגמת ברק 8, לצד פיתוחן של מערכות חדשניות נוספות בתחומי ההגנה האווירית ובתחומים נוספים".

בועז לוי, סמנכ"ל התעשייה האווירית, מנהל חטיבת טילים וחלל, אמר: "אנו מודים לשותפינו בהודו ובחברת BEL על בחירתם בתעשייה האווירית בפרויקט המבטא בצורה הטובה ביותר את שיתוף הפעולה הטכנולוגי ההדוק בין ישראל להודו. עסקה זו היא תעודת כבוד נוספת ליכולותיה של מערכת נשק מתקדמת זו, שהיא מנוע צמיחה מרכזי של החברה. ברק 8 היא מערכת מבצעית הנותנת מענה מלא למגוון האיומים השונים, בנויה לעבודה בשיתוף פעולה עם מערכות קיימות נוספות ומאפשרת גמישות תפעולית ומבצעית ללקוח, תוך יכולת גידול עתידית מובנית לאפקטיביות מירבית בשדה הקרב".

לפני מספר ימים דווח כי שר הביטחון ליברמן נוטה לבטל את ההפרטה המתוכננת של התעשייה האווירית וזאת בעקבות שורה של התייעצויות שקיים עם הממונה על הביטחון במשרד הביטחון (המלמ"ב), ניר בן משה. מלמ"ב חושש שלהפרטת החברה יהיו על שימור הנכסים האסטרטגיים של מדינת ישראל בתעשייה האווירית, ולכך יהיו השלכות חמורות על ביטחון המדינה.

הפספוס של התעשייה האווירית לישראל, וההפסד שלנו!

 

 

פי.סי.בי טכנולוגיות, שהשליטה בה עברה לפני כחצי שנה לקרן פימי של ישי דוידי, רוכשת את חברת הרכבות האלקטרוניקה AMS בכ-40 מיליון שקל, בעסקת מזומן ומניות – מחצית מהתמורה במזומן ומחצית במניות.

AMS מתמחה בהרכבה של מוצרים ורכיבים אלקטרוניים, בעיקר כקבלנית משנה עבור יצרנים של מוצרים אלקטרוניים בתחומי הרפואה, התעשיה והתקשורת. בין השאר היא עוסקת בניהול שרשרת אספקה, רכש חומרים, בדיקות חשמליות והרכבות מכניות. החברה היתה רשומה למסחר בבורסה עד לפני כשלוש שנים אז נמחקה מהמסחר.

AMS פועלת בראש העין ומעסיקה כ-150 עובדים. בחצי הראשון של השנה הסתכמו הכנסותיה בכ-40 מיליון שקל אולם היא רשמה רווח תפעולי זניח של 468 אלף שקל והפסד נקי של 384 אלף שקל. את שנת 2017 סיימה החברה עם הכנסות בגובה של כ-79 מיליון שקל , רווח תפעולי של כ-2.6 מיליון שקל והפסד נקי של 82 אלף שקל.

התרומה השנתית למכירות צפויה בהינתן תוצאות המחצית לעמוד על כ-80 מיליון שקל (וייתכן שאף למעלה כתוצאה מעונתיות שמעלה את המכירות בר4בעון האחרון). מדובר בסכום בהחלט מהותי ללפיסיבי שקצב מכירותיה עומד על כ-350 מיליון שקל.

פי.סי.בי תשלם לבעלי המניות של AMS כ-20 מיליון שקל ועוד שווה ערך לכ-20 מיליון שקל באמצעות הקצאה של 4 מיליון מניות החברה (כולל אפשרות לחלק מבעלי המניות להחזר הלוואות בעלים עבור מניות בסך של כ-32 מיליון שקל).

בנוסף, תקצה פי.סי.בי למנהלים ב-AMS שיש ברשותם אופציות 1,087 אופציות הניתנות למימוש למניות החברה בתוך 3 שנים במחיר מימוש של 5.7 שקלים למניה, גבוה בכ-11% ממחיר המניה בבורסה.

בפי.סי.בי מציינים כי העסקה תושלם בתוך 3 חודשים. כמו כן מסבירים בחברה כי רכישת AMS מהווה חלק מהיעדים והאסטרטגיה העסקית של החברה ופעילותה סינרגטית לפעילות החברה. "AMS תאפשר להרחיב ולחזק את תחומי הפעילות של החברה מעצם היותה בעלת ידע ויכולות בתחום האלקטרוניקה. כמו-כן, העסקה תאפשר לחברה להרחיב ולחזק את בסיס הלקוחות ותחומי הפעילות שלה" – מסביירם מנהלי פיסיבי.

מאז רכישת השליטה – כחצי שנה, עלתה מניית פיסיבי בבורסה בכ-45% לשווי של 350 מיליון שקל. מנכ"ל פי.סי.בי עובד שפירא, אמר עם ההודעה על הרכישה –  "חברת AMS מתאפיינת בבסיס לקוחות מגוון, צוות הנהלה חזק ושיעורי רווחיות גבוהים לענף בו היא פועלת. הרכישה תגדיל את מעגל הלקוחות של החברה, תספק לה מפעל הרכבות נוסף במרכז הארץ ותאפשר לחברה המאוחדת ליהנות מסינרגיות שישרתו את אסטרטגיית הצמיחה של החברה בתחום ההרכבות האלקטרוניות".

יוניטרוניקס – רווח של 2 מיליון שקל; פימי שוקלת פיצול הפעילות

קרן פימי משקיעה 40 מליון שקל בבירד אירוסיסטמס

מגל בדוחות טובים – רווח תפעולי של 2.1 מיליון על הכנסות של 25 מיליון; צבר ההזמנות גבוה

 

חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד השלימה בהצלחה גיוס באמצעות הנפקת איגרות חוב בהנפקה הראשונה שלה בישראל. לאומי קארד, גייסה 1.1 מיליארד שקל, בהנפקה פרטית למשקיעים מוסדיים של איגרות חוב שקליות בריבית קבועה, עם מח"מ של 3 שנים.

בהנפקה נרשם ביקוש יתר של פי 4 –  כ-2 מיליארד שקל, מצד כ-60 גופים והריבית בה נקבעה על 2.19%. זוהי ריבית נמוכה בכחצי אחוז מריבית המקסימום שנקבעה למכרז.

חתמי ההנפקה היו לאומי פרטנרס ולידר חיתום. בכוונת לאומי קארד להשתמש בסכום שגוייס לחלוקת דיבידנד מיוחד של 500 מיליון שקל לבנק לאומי, עוד לפני שתימכר על ידי הבנק לקרן ההשקעות הפרטית וורבורג פינקוס ואשר יופחת מתמורת העיסקה.

ביולי מכר לאומי את לאומי קארד לוורבורג פינקוס בתמורה לכ- 2.5 מיליארד שקל כחלק כחלק מהרפורמה להפרדת הבעלות של הבנקים בחברות כרטיסי האשראי.

לאומי קארד היא אחת מ-3 חברות כרטיסי האשראי בישראל. כ-30 אלף עסקים בישראל סולקים מעל לשני מיליון כרטיסים שהנפיקה החברה. את הרבעון השני סיימה לאומי קארד עם הכנסות בסך של כ-326 מיליון שקל מתוכן כ-251 מיליון שקל כרטיסי אשראי. הרווח הנקי של לאומי קארד ברבעון השני הסתכם בכ-52 מיליון שקל לעומת כ-49 מיליון שקל בקבעון המקביל אשתקד.

לפני מספר ימים דווח כי ורבורג פינקוס מנהלת מגעים עם הראל על מנת לצרפה כשותף אסטרטגי בלאומי קארד. מתקדמים לצירוף חברת הביטוח הראל כמשקיע אסטרטגי ללאומי קארד.  כמו כן נמסר כי מתנהלים מגעים עם חברות ביטוח נוספות למכירת 20% מאחר ובנק לאומי נאלץ להפרד מהמניות אותן התכוון להחזיק בחברה.

לאומי קארד מעלה עמלות לעסקים

ורבורג פינקוס רוכשת את לאומי קארד ב-2.5 מיליארד שקל; מה יהיה ביום שאחרי?

 

שר האוצר כחלון אמר אתמול כי "משבר הדיור נפתר". טוב, הבחירות הולכות וקרבות ומה הוא יגיד?! "נכשלתי"?.מסתבר שגם כלכני לאומי לא ממש מסכימים עם שר האוצר והם מזהירים מפני התחדשות העליות בעוד מכשנתיים שלש אם לא יהיה שינוי בקצב הבנייה הנוכחי.

כלכלני לאומי סבורים כי האינדיקטורים לפעילות בשוק הדיור ממשיכים להצביע על רמה גבוהה יחסית של חוסר ודאות, ובכלל זה: ירידה ממושכת במספר העסקאות הכולל, יד שנייה ודירות חדשות, ובפרט דירות הנמכרות בשוק החופשי; שיעורי השינוי השנתי של מחירי הדיור משקף מצב של קיפאון ואף ירידה מתונה; ירידה מתמשכת בהשקעות בבנייה למגורים ברביעים האחרונים; התחלות בנייה בהיקף נמוך יחסית ועוד.  כך עולה מסקירת מאקרו שפורסמה. לאור זאת,מעריכים בלאומי כי בחודשים הקרובים שיעור השינוי השנתי של מחירי הדיור ימשיך להצביע על קיפאון או אף על ירידה מתונה. עם זאת, במבט לטווח ארוך יותר, כפי הנראה בעוד 2-3 שנים, קצב הבנייה הנוכחי, שהוא נמוך מהמינימום הנדרש על-פי צרכי המשק (כ-50,000 יחידות בשנה), לצד התארכות משך הבנייה, עשויים להוביל לשינוי מגמה במחירי הדיור ולחידוש עליות המחירים על רקע מחסור בהיצע זמין, בפרט באזורי הביקוש.

נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו לאחרונה מלמדים כי בחודש אוגוסט 2018 נמכרו 1,753 דירות חדשות (נתונים מנוכי עונתיות). נתון זה, משקף אמנם ירידה קלה של כ-2% בהשוואה לחודש הקודם, אולם בהשוואה לממוצע החודשי מתחילת השנה מדובר בעלייה קלה של כ-1.5%. התנודות המתונות בהיקף המכירות של דירות חדשות מחודש לחודש מצביעות על יציבות בהיקף המכירות בחודשים האחרונים, כשמתחילת השנה אף נרשמה עלייה מתונה.

עם זאת, מציינים בלאומי שהיקף המכירות התייצב בחודשים האחרונים על רמה נמוכה בהשוואה לשנים קודמות. זאת, בהמשך למגמת הירידה שהושפעה הן מיציאת ציבור המשקיעים משוק הדיור והממתינים למכרזי התכנית "למחיר למשתכן" והן מצמצום בפעילות משקיעים בדירות (ככל שפעילות זו באה לידי ביטוי בשוק הדירות החדשות). בהקשר זה, נציין כי מסקירת הכלכלן הראשי במשרד האוצר עולה שריבוי העסקאות במסגרת התכנית "מחיר למשתכן" מקזז לעת עתה, באופן חלקי, את הירידה במכירת דירות חדשות בשוק החופשי. מגמה זו, שהחלה כבר בשנת 2016 צברה תאוצה במהלך 2018, וצפויה להימשך ביתר שאת גם במהלך 2019.

בלאומי מוסיפים כי החלק העיקרי של הפעילות בשוק הדירות החדשות מרוכז מתחילת השנה באזורי הביקוש המובילים: תל אביב, המרכז וירושלים. מנגד, באזורים: חיפה, הצפון והדרום, נרשמו ירידות חדות יחסית בהיקף המכירות (ראה/י תרשים). ממצא זה, עשוי ללמד כי חוסר הוודאות הרב השורר בשוק הדיור בעת הנוכחית יוצר הסטה של הפעילות לכיוון אזורים שמתאפיינים בדרך כלל ברמת סיכון נמוכה יותר לירידת ביקושים/מחירים משמעותית (אזורי הביקוש המובילים) ופחות לשאר אזורי הארץ. מגמה זו, עשויה להימשך גם בחודשים הבאים.

כחלון הוזה: "משבר הדיור נפתר"

אוהד דנוס: "הירידה בהתחלות הבנייה מבשרת על עליית מחירים בעתיד"

 

לאחר שתפס נתח שוק לא מבוטל בתחום קמעונאות המזון ובתחום הסלולאר,  נראה כי רמי לוי מזהה הזדמנות חדשה בעולם הביטוח.

רמי לוי מינה את ערן וולף, מי שהיה בעבר סמנכ"ל במועצה לצרכנות, כסמנכ"ל מועדון ושירותים פיננסיים בחברת רמי לוי הציבורית. נראה שמטרת המינוי היא להרחיב את מגוון השירותים שמציע מועדון הלקוחות של הרשת.

מרמי לוי נמסר כי ערן וולף יהיה אחראי על מועדון הלקוחות ומועדון מחזיקי כרטיס האשראי של הרשת ויהיה אחראי על הרחבת מגוון השירותים המוצעים לחברי מועדונים אלו. שירותי הביטוח והפיננסים יתווספו בכך גם לשירותי התיירות אותם החלה הרשת לספק לאחרונה. ההערכה היא אכי המטרה של רמי לוי במינוי היא העלאת מספר חברי המועדון המחזיקים בכרטיס האשראי של הרשת והגדלת היקף הפעילות בו.

לאחרונה פורסם בכלי התקשורת כי רשת שופרסל מנסה גם היא להכנס לתחום הביטוח באמצעות חבירה לחברת AIG על מנת להתחיל בפעילות זו כבר בשנה הבאה.

לפני מספר חודשים נודע כי רמי לוי והדקה ה-90 מפתחות מיזם תיירות משותף שיספק שירותי תיירות לחברי מועדון הלקוחות של רשת רמי לוי בתנאים מועדפים.

במרס השנה רכשה רמי לוי 50% מרשת הפארם "גוד פארם" בתמורה לכ-17 מיליון שקל  מידי היזמים אוהד סנדלר ואדם פרידלר. רשת גוד פארם הוקמה בשנת 2016, ויש לה היום כעשרה סניפים בבתל אביב , פתח תקווה, רמת גן, ראשלצ , חדרה, הרצליה, רחובות, באר שבע וחולון.

רמי לוי וישראכרט מציגים: מועדון לקוחות פתוח לכולם; האם כדאי להיות חבר מועדון?