חינוך פיננסי    

מהו יבוא ואילו סוגי יבוא יש

קרדיט: pixabay

יבוא מוגדר כסחורות ושירותים שמדינה קונה מחו"ל. סכום היבוא נמדד במונחים כספיים. יבוא מתרחש כאשר  סחורות מוכנסות לתוך תחום השיפוט של רשות מסוימת על ידי מקורות חיצוניים של רשות אחרת. לרוב יבוא כרוך במעבר גבול רשמי.

יבוא  יבוא ויצוא הם הבסיס לעסקאות פיננסיות של סחר בינלאומי.  בסחר בינלאומי על  יבוא ויצוא של סחורות מוטלים  מכסות יבוא. תחומי שיפוט מדיניים יכולים להטיל מס על ייבוא וייצוא של סחורות. בנוסף, יבוא ויצוא של סחורות כפופים להסכמי סחר בין מדינות שונות.

הדרישה ליבוא נוצרת כשהמדינה לא מצליחה לספק מספיק סחורה מקומית, או כשחסרים לה המשאבים לייצור הסחורה או שמחיר הסחורה בעולם נמוך מהמחיר המקומי.

תוכן עניינים; ניתן להקליק על הקישור הרלבנטי

סוגי יבוא

החלוקה הבסיסת היא בין יבואני סחורות ומוצרים לבין יבואני שירותים ומתווכים. היבואנים מתחלקים ליבואנים שמחפשים מוצרים בכל העולם כדי למכור, יבואנים המחפשים מחירים נמוכים עבור המוצר שלהם ויבואנים שהם חלק משרשרת אספקה גלובלית.

יבוא ישיר

יבוא ישר הואלעסקה בין עסק קמעונאי גדול  ליצרן בארץ זרה. העסק הקמעונאי בדרך כלל רוכש מוצרים שתוכננו על ידי חברות מקומיות ויכולים להיות מיוצרים בחו "ל. כך  המשווק הקמעונאי עוקף את הספק המקומי המתווך וקונה את המוצר הסופי ישירות מהיצרן

יבוא מקביל

ייבוא מקביל הוא ייבוא למדינה של מוצרים שנקנו מהיצרן עבור מדינה אחרת.

יבוא מקביל מתייחס ליבוא מוצרים בעלי מיתוג, אמיתיים ולא מזויפים, אשר נוצרו על ידי היצרן, ומופצים בשוק החופשי ללא רשותו. באמצעות יבוא מקביל מיובאת סחורה בעלת רמה ואיכות שאינה פחותה באיכותה מהסחורה של היבואן הרשמי. היבוא המקביל נרכש לעיתים באמצעות האינטרנט ודרך מי שמפיץ אותו במדינה אחרת.

היבוא המקביל יעשה על ידי מי שלא קיבל בלעדיות על יבוא המוצרים, והוא מביא להוזלתם בלי לפגוע במוניטין היצרן.

יבוא זעיר

יבוא זעיר מתייחס בעיקר לענף הרבה והוא אישור לייבא עד 20 כלי רכב בשנה

יבוא אישי

החוק מגדיר יבוא אישי כייבוא טובין (פריטים – כולל חפצים ובעלי חיים) לארץ על ידי יחיד, שלא באמצעות עסק, בתנאי שהטובין אינם מיועדים לאספקה, ייצור או שירותים והם מיובאים בכמות סבירה לשימושו האישי או המשפחתי של מייבא.

ללא תיווך: היבואנית שסטוביץ תמכור בשמים באינטרנט

הקלות יבוא הרכב החדשות – מי המרוויחים

הרגולציה תוקשח: יבואנים מקבילים של בשמים יצטרכו לעמוד בתנאים מגבילים