מובייל וגאדג'טים    

מי העוזרת הקולית הטובה ביותר? סירי, אלסקה או גוגל אסיסטנט?

צילום מיקרוסופט
מעודכן ל-08/2019

אלסקה או סירי או בכלל גוגל? לא משנה איזה מכשיר חכם יש לכם, הוא יכול להיעזר בעוזרות הקוליות של אחת משלוש הגדולות, אמזון, אפל וגוגל.

את התשובה מספק המחקר של Loup Ventures. שלוש העוזרות נשאלו 800 שאלות זהות, ולאחר מכן החוקרים בדקו עד כמה  העוזרת הבינה את השאלה, והאם היא סיפקה את התשובה הנכונה. השאלות והפקודות חולקו ל-5 קטגוריות : שאלות מבוססות מיקום, קניות , שאלות ניווט, בקשות למידע ופקודות. החוקרים בדקו את העוזרות הקוליות דווקא על סמארטפונים, השכיחים יותר מרמקולים וגם כי לאפל אין עדיין רמקול חכם. המחקר גם בדק את שיעורי ההשתפרות.

ובמקום הראשון: גוגל אסיסטנט

במקום הראשון, בפער גדול השאר, נמצאת -Google Assistant של גוגל שענתה נכונה על כ-93% מהשאלות. במקומות הבאים נעשה חילוף:   כאשר סירי קפצה למקום השני כ-83% תשובות שנענו נכונה, ו-Alexa של אמזון, שהיא העוזרת הקולית הפופולארית ביותר בעולם, ענתה נכונה רק על כ-80% מהשאלות.

אומנם בכלל הקטגוריות גוגל מצטיינת, אך בתחום הפקודות  סירי עקפה את גוגל בקלות. אפילו בקטגוריית הקניות גוגל עקפה את אמזון..

כל האפליקציות השיגו שיפורים משנים קודמות, ואת השיפור הגדול ביותר השיגה אמזון עם 18 נקודות נוספות  גוגל קיבלה 7 נקודות נוספות וסירי הסתפקה ב-5 בלבד. נראה שכל העוזרות הקוליות משתפרות, ועורכי המחקר מציינים שמדובר בשינויים דרמטיים למדי בפרק הזמן המדובר.

ומה עם מיקרוסופט? והעוזרת שלה קורטנה? החוקרים פשוט אומרים שהוציאו אותה בשל דברי מיקרוסופט שאין לה כוונה להתחרות במגרש של הגדולות.

נוביה מציגה: נוביה אלפא, סמארטפון שגם שעון

מסחר דרך עוזרות קוליות – הולך וגדל, וזו רק ההתחלה