מובייל וגאדג'טים    

נוביה מציגה: נוביה אלפא, סמארטפון שגם שעון

מעודכן ל-02/2019

בחברה אומרים כי מדובר במסך הגדול ביותר של מוצר לביש

: נוביה הסינית השיקה את נוביה אלפא – טלפון סלולרי שנראה כמו שעון ומצויד במסך או.אל.אי.די גמיש.

לנוביה אלפא מסךבגודל אינץ' ברזולוציה 960×192. בחברה אומרים כי מדובר במסך הגדול ביותר של מוצר לביש. המסך הזה נמצא באריזה העשויה מפלדת אל-חלד, ויש גם גרסה מוזהבת עם זהב 18 קרט. למכשיר  מצלמת 5 מגה-פיקסל, עוזרת קולית של נוביה, חיבור eSim מובנה, Snapdragon Wear 2100, גיגה בייט של זכרון RAM ו-8 גיגה בייטים של נפח אחסון. סוללת ה-500 מיליאמפר-שעה מספיקה, לטענת החברה, ליומיים של פעולה או ל-14 ימים במצב המתנה.

האלפא מופעל באמצעות מסך מגע, שני כפתורים בצידו. יש בו חיישן ואפשר לדפדף בין האפליקציות המותקנות בהנפת האצבע באוויר מולו. צמיד האלפא כולל מצלמה זעירה של 5 מגפיקסל לצד המסך, ואפשר לצלם בה גם סרטוני וידאו. מעבר לשיחות טלפון, המכשיר מתחבר לדור הרביעי בסלולר, לרשתות .Wifi ולאוזניות בלוטות׳.

מערכת ההפעלה של הטלפון-שעון הזהתוכננה במיוחד עבור הממשק הזה. וזו כוללת שליטה באמצעות מחוות וניטור פעילות ושינה. אך הרבה מהאפליקציות לא רלוונטיות לישראל בשלב זה.

הנוביה אלפא יושק באפריל. גרסת בלוטות' שפועלת רק בחיבור לסמארטפון תעלה 449 אירו וגרסה עם eSim תעלה 549 אירו. מחיר הגרסה המוזהבת, 649 אירו. אוזניות אלחוטיות עם סוללה שמאפשרת 6.5 שעות דיבור או 24 שעות המתנהי עלו 99 דולר.

 

נוביה הפכה רק לפני  כמה שנים לחברה עצמאית, שרק כמחצית ממנה שייכת לענקית הטכנולוגיה הסינית זד.טי.אי. החברה משווקת מוצרים גם תחת המותג שלה, וגם תחת המותג רדמג'יק, שקהל היעד שלו הוא גיימרים. מוצריה נמכרים בסין ובאירופה.

 

שוב לביש הוא אחד היישומים, מהיותר פשוטים, של ה-IOT, האינטרנט של הדברים. המחשוב הלביש הוא תחום שמתפתח כיום במהירות ורבים רואים בו את עתיד המחשבים. מדובר במחשבים שניתן ללבוש. אלו מחשבים בגודל של כפתור, שיאפשרו להטמיע יכולות טכנולוגיות במוצרים שנלבשים על הגוף, החל ממשקפיים, שעונים, צמידים ואוזניות ועד לבגדים, נעליים וכובעים. אביזרי הלבוש הללו נקראים wearables והם כוללים חיישנים, מסכים, מעבדים ועוד טכנולוגיות שמאפשרות ביצועים מעניינים וחדשניים.

אפל כבר לא בראש: שיאומי מובילה בתחום המחשוב הלביש