חדשות    

סופטבנק תשתלט על WeWork

חברת סופטבנק היפנית משתלטת על WeWork , כך עולה מדיווח של CNBC. לפי הדיווח, סופטבנק, חברת ההשקעות היפנית של המשקיע  מאסיושי סאן, תשקיע בין 4-5 מיליארד דולר כדי  לרכוש מניות של החברה שיעניקו לה שווי שוק של 8 מיליארד דולר. ב

לאחר כישלון WeWork בהנפקה הציבורית הוחלט כי מננכ"ל סופטבנק, מרסלו קלור, יהיה מעורב בהנהלת WeWork בעוד שאחזקתו של המייסד והמנכ"ל הקודם, אדם נוימן, תפחת משמעותית למספר דו-ספרתי נמוך. בחודש שעבר תוכניות החברה לצאת בהנפקה ראשונית לציבור בוטלו, לאחר שתשקיף שפורסם באוגוסט חשף הפסד גדול של 900 מיליון דולר בחצי השנה הראשונה של 2019 ועורר דאגות בקרב משקיעים על שוויה המנופח של החברה והתנהלותה התאגידית.

 ביום שבו פרש אדם נוימן סופית מתפקיד המנכ"ל ועבר לכהן כיו"ר לא פעיל, הודיעה החברה על מינויים של סמנכ"ל הכספים ארטי מינסון והמשנה ליו"ר סבסטיאן גנינגהאם למנכ"לים-משותפים. נוימן מסר בהודעה הרשמית לעיתונות שהוציאה WeWork: "אף שהעסק שלנו מעולם לא היה חזק יותר, בשבועות האחרונים תשומת הלב שהופנתה אלי הפכה להיות הסחת דעת משמעותית, והחלטתי שזה לטובת החברה לפרוש מתפקידי כמנכ"ל. תודה לקולגות שלי, לחברינו, לשותפי בעל הבית שלנו ולמשקיעים שלנו שהמשיכו להאמין בעסק נהדר זה".
לאחרונה פורסם בבלומברג על התארגנות קבוצת גורמים פיננסים בהובלת ג'יי.פי מורגן, לארגון חבילת חילוץ בסכום של 5 מיליארד דולר, שנועדה לסייע לחברה להימנע ממשבר מזומנים. אז דווח  גם על תוכנית נוספת במסגרתה ענקית האחזקות היפנית סופטבנק, בעלת המניות הגדולה ב-WeWork,תזרים מזומנים תוכנה לתוכה מיליארדי דולרים תמורת אג"ח ומניות חדשות ותקבל לידיה את השליטה בחברה.