חדשות    

עובדי אמזון מוחים נגד אמזון בפריים דיי: "מבצעים לא על חשבון המשכורת שלנו"

עובדי אמזון בכל העולם ניצלו את הפריים דיי, יום המבצעים של אמזון, למחאה נגד השכר, תנאי העסקה בחברה וכן על הפרות פרטיות

פריים די, יום המבצעים של אמזון החל השנה יומיים לרגל 25 שנה לחברה, הפך להזדמנות  לעובדים לשבות ולהפגין על תנאי ההעסקה השנויים במחלוקת בחברה.

בארצות הברית ובגרמניה חלק ניכר מהעובדים הכריז על שביתה.  בבריטניה, פולין ובספרד יצא העובדיםו להפגנות.  רוב העובדים של אמזון – כ-250 אלף  הם בענף הלוגיסטיקה והתפעול, אריזה ומשלוחים.  לרוב השכר שלהם הוא שכר מינימום ועם ההבטחה לזירוז המשלוח למנויי אמזון פריים ליום אחד בארצות הברית, הוקשחו תנאי ההעסקה שלהם.

בנוסף למחאה על השכר, אף שאמזון העלתה שכר המינימום של עובדי המחסנים, מוחים  העובדים גם על תנאי ההעסקה. בסן פרנסיסקו המחאה מתמקדת בניתוק הקשר בין מנהלת ההגירה (ICE) לבין אמזון. בין היתר דורשים המוחים לבטל את עסקאות טכנולוגיית זיהוי הפנים מבוססת בינה מלאכותית Rekognition שנמצאת בשימוש משטרת ההגירה האמריקאית וסוכנויות אכיפה נוספות.

גם בגרמניה, שבה איגודים חזקים, מוחים על המשכורת. שם אומרים שהמבצעים וימי ההנחות של אמזון באים על חשבון המשכורת שלהם. בבריטניה, שבה נעשה בעבר תחקיר על מחסני אמזון ובו דווח שכדי לעמוד במכסות עובדםי מטילים את מימיהים בבקבוק, גם הפגינו על תנאי ההעסקה. בספרד סיפרה דוברת המשטרה כי אמזון ביקשה מהם להכריח את השובתים לחזור לעבודה.

אל המפגינים הצטרפו גם פוליטיקאים כמו  ברני סנדרס ואליזבת' וורן מהמפלגה הדמוקרטית; מנהיגי מפלגות שמאל באירופה; הצטרפו אליהם והביעו תמיכה גם מפתחים ומתכנתים שמזדהים עם הדרג הלוגיסטי.

מאמזון נמסר בתגובה: ארגוני מפיצים דיסאינפורמציה", אמרו בדוברות של החברה. "אמזון מציעה שכר מהגבוהים בתעשייה, הטבות ובטיחות בעבודה"

קמהדע – השביתה פגעה בתוצאות הרבעון; צופה גידול של 20% בהכנסות ב-2019

עובדי אקסלנס נשואה פותחים בשביתה – דורשים בונוס מעסקת פוסון